• zizuna

V.33, någon fler? :)

Vecka 33+5 4e barnet.

har nog enbart haft mest problem med höfterna sen det vanliga i början illamående och trötthet.

Allt är nog inhandlat förutom tvättlappar och salvor :)

Har BF 8/3 men hoppas på tidigare.

1a kom v 39+4

2a kom v 38+5

3a kom v 38+4

• zizuna

Jag har idag haft massor med sammandragningar i snart 3 timmar ca 6-10 min mellan :/

Är v 34+0 imorgon så få se hur denna väljer att komma eller stanna ;)

Mina 3 är födda

1997

2003

2004

så 10år sen sist och ny man.

Erfdgt skrev 2014-01-24 14:17:02 följande:
    Oj, wow, fjärde barnet :D Efter den här graviditeten speciellt, så beundrar jag verkligen kvinnor som orkat sig igenom så många haha

Vår första kom i v.36+1 och jag hoppas på att även den här lilla flickan väljer att dyka upp lite tidigare. Du verkar ju ha bra odds för att inte behöva gå över tiden iaf :)

• zizuna

Jag har aldrig längtat så mycket efte bebis som nu. Känne jätte bra att mina andra är så pass stora så denna får sin egen tid. Samt syskonen längtar enormt mycket som jag ;)

Visst fick handla in allt igen men har fyndat väldigt bra måste jag säga.

jag hade massor med förvärkar med yngsta mot slutet och varit några cm öppen med alla mina oxå i slutet. Nu har sammandragningar slutat men har tryck ner mot underlivet men tror att han håller på fixerar sig så smått nu.

ska på ny UTL den 5e så få se hur han ligger då :)

Hur är det själv att börja nästan om igen? Vart i landet bor du?

Erfdgt skrev 2014-01-24 23:08:37 följande:
    Huvva, jag har också massor med sammandragningar, och även om det inte gör ont, så tycker jag det är jobbigt. Har du haft mkt sammandragningar tidigare?

Haha och jag som tycker att vi har långt mellan barnen nu (ca 7-8år), men 10år mellan senaste och nya bebisen nu klår ju det. Hur känns att börja om så att säga? :)

• zizuna
    j3nnyy skrev 2014-01-25 11:44:52 följande:
    Hoppar in här oxå :) är i v 34 nu, med första barnet. Börjar dock bli less nu. Hoppas sista tiden går undan!!

Är vecka 34+0 idag och tro mig har nog aldrig haft så tråkigt som nu och def går ej min tid fortare..suck :(
  • zizuna

Ja om ej minst sagt sjukt irriterande!!

Låter som en flodhäst av att bara existera fast jag bara sitter så är det jobbit. Min mamma fråga mig innan har du Astma för du låter för jävligt i telefonen. Nej svarade jag. Så bara av att prata så tydligen flåsar jag..morrr

Erfdgt skrev 2014-01-27 18:21:02 följande:
    Haha inte bara jag som tycker tiden går sakta alltså. Jag är så andfådd nu också. Av att äta, gå till toaletten, ligga ner.. Ja, allt gör mig andfådd! Det är väldigt obehagligt :/

• zizuna

Vecka 36 inne på 37 nu och sover max 2 timmar åt gången sen kissa. Svettas som svin av lilla minsta grej jag gör..äter..dricker kaffe..plockar ja känns som bara jag existerar så svettas jag..jätte härligt att njuta av sista tiden!! NOOOOOT! !

Erfdgt skrev 2014-02-08 16:44:45 följande:
    34 fulla veckor i förrgår... Så inne i v.35 nu och foglossningen är ett h-vete! Jag kan inte sova mer än en timme i taget och allt gör ont! Alla säger att det är inte så länge kvar, att jag ska ta det lugnt och försöka njuta... Mm, det är ju lätt :P

Hur går det för er? :)

• zizuna

Jo det gick jättebra han hade vuxit ikapp sin vikt :)

Erfdgt skrev 2014-02-08 18:28:53 följande:
    Missar att svara på inlägg ser jag :P

Jag förstår lite vad du menar :) Jag tycker det är jätteroligt att storasyster är så pass medveten om vad som är på gång. Hon längtar så otroligt efter lillasyster :) Jag tycker också det ska bli rätt skönt att inte ha två barn med blöjor, välling osv.

Vi har också fått köpa in det mesta nytt. Hade bara något enstaka klädesplagg sparat. Vi har köpt endel nytt och endel begagnat, bra mix. Blir inte hutlöst dyrt då :P

Hur gick det den 5e? :)

Vi bor i norra Västerbotten :)

• zizuna

Håller tummarna att det händer något för dig nu. Jag har massor med tryck ner och maler i ryggen fick en rejäl sammandragning i affären nyss men inget sen dess. Kommer slem nästan varannan gång vid toa besök. Så jag lever på hoppet att jag har snart min son i famnen!!

• zizuna

Å grattis. Va bra att ni verkar må alla bra efter allt ni va med om med spy sjukan osv. Själv vankar jag på har 20 dagar kvar nu men hoppas så klart mindre. För varje värk jag får känns som min rygg går av den känslan är nog värst om man ska nu välja. Hur stor va dottern?

Erfdgt skrev 2014-02-16 01:27:40 följande:
    Vår lilla flicka föddes på onsdag morgon, v.34+5. Väntan är över och det är underbart att ha henne här :) Vi har fått permis och sover hemma första natten nu.

• zizuna

Oj har dem ej räknat fel din bf dag? För hon verkar ju va färdig i längd och vikt för vecka 40 fast hon kom 34. Fy tänknom du hade gått tiden ut ca 5kg bjässe :/

Nej nu får min ta oxå komma så jag slipper malandet i ryggen som gör mig galen!!

Erfdgt skrev 2014-02-16 08:31:20 följande:
    Tack :) Ja, nu är det bara gulsot som spökar, så vi tar prover varje morgon och kväll för det. Hon var stor! 3185g och 50cm lång.

Jag förstår att du hoppas på mindre. Så jobbigt att ha ont :/ Jag håller tummarna för att det ska sätta igång för dig snart :)

Svar på tråden V.33, någon fler? :)