V.33, någon fler? :)
Är just nu i v.33+1 jag tycker tiden går sakta! Är det någon fler här som är i v.33? :)
Hur mår ni? Går tiden fort för er? Har ni förberett allt hemma?
Är just nu i v.33+1 jag tycker tiden går sakta! Är det någon fler här som är i v.33? :)
Hur mår ni? Går tiden fort för er? Har ni förberett allt hemma?
Jag är i vecka 34(33+5). Så vi ligger ju väldigt lika. Mår du bra? :)
Haha jag skrev fel, är ju i v.32+1, alltså i "v.33". Spela ingen större roll, en vecka hit och dit :P
Jag är i princip sängliggandes hemma. Har väldigt mkt sammandragningar, foglossning så jag knappt kan klä mig, ett blodtryck på gränsen och ja.. Halsbränna, hjärtklappning, senadrag osv på det då hehe Jag längtar till det är över och just nu går tiden sakta.
Jag är dock glad över att jag inte är svullen. Har gått upp 2kg, totalt, och med första barnet (drygt 7år sedan) samlade jag massa vatten och gick upp kring 30kg.
Hur mår du då Nyfniken83? :) Är det första barnet?
Jag är i v 32+5 och mår inte heller så bra. Graviddiabetes, havandeskapsförgiftning, högt bt, lågt järn, sura uppstötningar, hemorröjder, stor, världens hemskaste foglossning som gör mig mest liggande, mm... Så rätt less nu! Ska snittas och hoppas på att få tid iaf 2 v innan ist för en v. Var på ul igår och den väger redan 2600 så den är ju typ färdig :)) Hemma är allt klart för den lille så han kan gott få komma snart så jag slipper alla dessa krämpor :))
Men ush! Stackare! Du verkar ha åkt på allt jobbigt. Jag hade foglossning från v 12 och framåt men så fort jag blev sjukskriven 50% så blev det mycket bättre. Nu e jag hemma på graviditetspenning och mår hur bra som helst. Lite uttråkad möjligtvis eftersom min man har asmycket på jobbet just nu. Suck! Det är vårt första barn och vi längtar ihjäl oss :) vart bor du?
Och du har det inte heller lätt Cissan :(
Snitt valde jag efter att jag fick mitt första barn variant, gick jättebra men sprack dock en hel del och har problem idag. Nu är jag glad jag valde det då ul igår visade på en stor bebis.
Ja, de e så spännande att äntligen va gravid. Jag har kämpat i typ 8 år så nu njuter jag till fullo! Förstår att de e fullt upp med både barn och hund. Jobbigt när du har ont också. Du får trösta dig med att det inte är så långt kvar :) Haha å jag tycker de e kallt här i fjollträsk med typ fem minus, ska genast sluta klaga på kylan.
Vaginalt ska det stå 😊