• Erfdgt

V.33, någon fler? :)

Är just nu i v.33+1 jag tycker tiden går sakta! Är det någon fler här som är i v.33? :)

Hur mår ni? Går tiden fort för er? Har ni förberett allt hemma?

• Svar på tråden V.33, någon fler? :)
  • Erfdgt
    MarinaT skrev 2014-01-23 23:15:25 följande:
    Ska just gå in i vecka 33 har lite foglossning mycket halsbränna har inte gått upp mycket men sover dåligt...

Har inte börjat förbereda hemma än har allt från första barnet de är samma kön pojkar..
    Tiden hår väääääldigt långsamt nu
    Vill att han ska komma snart! Första kom på bf+4
    Skönt att höra att jag inte är ensam om att tycka att tiden smyger fram :P

Jag sover också dåligt, vilket resulterar i att man inte är på topp under dagen heller. Det är jobbigt tycker jag. Nu kan jag ju vila när dottern är i skolan, men ändå.

Praktiskt att kunna använda samma saker som till första barnet :) Vi har en flicka och väntar en flicka, men vi har hunnit göra oss av med alla saker från första :P

Vår första kom i v.36+1 och jag skulle inte bli jätteledsen om den här tjejen valde att dyka upp kring ungefär samma tid hehe
  • Erfdgt
    jossand92 skrev 2014-01-24 00:27:01 följande:
    Är i v32+ 2 idag o mår väldigt bra förutom halsbränna vissa nätter o får ta fragminsprutor hela gravititeten men har mått otroligt bra hela tiden så ska inte klaga :) våran tjej väger nu 2 kilo o vi har inskaffat allt förut barnstol till bilen än så länge :) längtar som tusan nu :)
    Vad härligt att du mår så pass bra ändå :) Jag är väldigt avundsjuk! ;) haha Får man fråga varför du tar såna sprutor? Har du haft blodproppar? Huua, jag hoppas att allt bra gällande det.

Förstår att du längtar! :D Jag är så nyfiken på att få se bebisen, hur hon ser ut. Vilken hårfärg hon kommer få, vilken ögonfärg, om hon är lik storasyster osv :P
  • Erfdgt
    zizuna skrev 2014-01-24 06:58:46 följande:
    Vecka 33+5 4e barnet.
    har nog enbart haft mest problem med höfterna sen det vanliga i början illamående och trötthet.
    Allt är nog inhandlat förutom tvättlappar och salvor :)
    Har BF 8/3 men hoppas på tidigare.
    1a kom v 39+4
    2a kom v 38+5
    3a kom v 38+4
    Oj, wow, fjärde barnet :D Efter den här graviditeten speciellt, så beundrar jag verkligen kvinnor som orkat sig igenom så många haha

Vår första kom i v.36+1 och jag hoppas på att även den här lilla flickan väljer att dyka upp lite tidigare. Du verkar ju ha bra odds för att inte behöva gå över tiden iaf :)
  • MarinaT
    Erfdgt skrev 2014-01-24 14:10:29 följande:
    Vad härligt att du mår så pass bra ändå :) Jag är väldigt avundsjuk! ;) haha Får man fråga varför du tar såna sprutor? Har du haft blodproppar? Huua, jag hoppas att allt bra gällande det.

Förstår att du längtar! :D Jag är så nyfiken på att få se bebisen, hur hon ser ut. Vilken hårfärg hon kommer få, vilken ögonfärg, om hon är lik storasyster osv :P
    O det förstår jag, önskar att denna bestämmer sig att titta ut tidigare också, 
    börjar bli less på att vara sur på dagarna… (pga sömnbrist) precis som du säger….

Lycka till med allt!!!
  • Cissan

Jag tror absolut att det är ett av de bättre i stan. Har inte provat det själv ännu men 2 kompisar hr sovit kvar, dock var det i bröllopssviten. Vet flera som ätit deras frukost och tycker den är fantastisk. Hotellet ligger ju iaf jättefina så det blir nog bra. Annars skulle jag rekommendera Högbo hotell men det ligger en 30 bilväg från stan och det kanske Inter är vad du söker :)

Erfdgt skrev 2014-01-24 14:02:32 följande:
    Då ska jag passa på att fråga dig en sak, som inte har med graviditeten att göra :P Elite Grand Hotell Gävle, är det något att hänga i julgranen? Eller finns det bättre hotell i Gävle? hehe Jag förstår om du inte har koll på hotellen i staden, men jag var tvungen att fråga ändå.

• Erfdgt
    Cissan skrev 2014-01-24 15:27:10 följande:
    Jag tror absolut att det är ett av de bättre i stan. Har inte provat det själv ännu men 2 kompisar hr sovit kvar, dock var det i bröllopssviten. Vet flera som ätit deras frukost och tycker den är fantastisk. Hotellet ligger ju iaf jättefina så det blir nog bra. Annars skulle jag rekommendera Högbo hotell men det ligger en 30 bilväg från stan och det kanske Inter är vad du söker :)
    Lite OT, men tack för svar! :) Nja, vi ville helst ha något ganska centralt. Något jag tyckte om med det hotellet var familjerummen, som är ungefär som dubbelrum, men med lite större säng och mer golvyta. Plus att det såg trevligt ut och hade bra priser. Men man vet ju aldrig.

Bokade hotell en alla hjärtans dag åt mig och maken och det såg så fint ut och hade bra recensioner osv. Det var hemskt. Rummet var inte renoverat sedan.. ja, 70-80-talet (= trasiga möbler, utslitna sängar m.m), inte städat osv. Frukosten var väldigt dålig dessutom. Vi har inte pengar i överflöd, så när vi väl spenderar dom på hotell, så vill vi gärna att det ska vara bra :)

Vi har ett favorithotell som är toppen, som vi åkt till flera gånger, men det ligger så nära hemma (Umeå), och vi tänkte pröva Gävle i sommar på vår första familjesemester :)
  • zizuna

Jag har idag haft massor med sammandragningar i snart 3 timmar ca 6-10 min mellan :/

Är v 34+0 imorgon så få se hur denna väljer att komma eller stanna ;)

Mina 3 är födda

1997

2003

2004

så 10år sen sist och ny man.

Erfdgt skrev 2014-01-24 14:17:02 följande:
    Oj, wow, fjärde barnet :D Efter den här graviditeten speciellt, så beundrar jag verkligen kvinnor som orkat sig igenom så många haha

Vår första kom i v.36+1 och jag hoppas på att även den här lilla flickan väljer att dyka upp lite tidigare. Du verkar ju ha bra odds för att inte behöva gå över tiden iaf :)

• jossand92
    Erfdgt skrev 2014-01-24 14:10:29 följande:

ja det känns skönt att jag har fått mått så bra som jag gör.
    ja självklart, jag fick en blodpropp i hjärnan när jag va 18 så är därför jag får ta sprutor så det inte bildas proppar i navelsträngen, men jag mår bra i dag efter den :

ja precis jätte nyfiken o när man ser alla bebissaker hemma så vill man bara börja använda dem :) 

är ni nervösa annars för förlossningen och så? jag är allt lite nervös men försöker inte tänka på de för mkt o bara låta det bli som det blir :)
  • Erfdgt
    zizuna skrev 2014-01-24 18:32:54 följande:
    Jag har idag haft massor med sammandragningar i snart 3 timmar ca 6-10 min mellan :/
    Är v 34+0 imorgon så få se hur denna väljer att komma eller stanna ;)
    Mina 3 är födda
    1997
    2003
    2004
    så 10år sen sist och ny man.
    Huvva, jag har också massor med sammandragningar, och även om det inte gör ont, så tycker jag det är jobbigt. Har du haft mkt sammandragningar tidigare?

Haha och jag som tycker att vi har långt mellan barnen nu (ca 7-8år), men 10år mellan senaste och nya bebisen nu klår ju det. Hur känns att börja om så att säga? :)
  • Erfdgt
    jossand92 skrev 2014-01-24 19:38:57 följande:
    ja det känns skönt att jag har fått mått så bra som jag gör.
    ja självklart, jag fick en blodpropp i hjärnan när jag va 18 så är därför jag får ta sprutor så det inte bildas proppar i navelsträngen, men jag mår bra i dag efter den :

ja precis jätte nyfiken o när man ser alla bebissaker hemma så vill man bara börja använda dem :) 

är ni nervösa annars för förlossningen och så? jag är allt lite nervös men försöker inte tänka på de för mkt o bara låta det bli som det blir :)
    Nej, men usch. Jag beklagar!, men vad skönt att du mår bra idag. Hoppas du får fortsätta med det :)

Jag går och pratar med en BM på Aurora här, så förlossningsrädsla har jag. Jag var inte lika nervös inför första.
Svar på tråden V.33, någon fler? :)