• Erfdgt

V.33, någon fler? :)

Är just nu i v.33+1 jag tycker tiden går sakta! Är det någon fler här som är i v.33? :)

Hur mår ni? Går tiden fort för er? Har ni förberett allt hemma?

• Svar på tråden V.33, någon fler? :)
  • Cissan

Gävle bor jag

Nyfniken83 skrev 2014-01-23 16:35:04 följande:
    Men ush! Stackare! Du verkar ha åkt på allt jobbigt. Jag hade foglossning från v 12 och framåt men så fort jag blev sjukskriven 50% så blev det mycket bättre. Nu e jag hemma på graviditetspenning och mår hur bra som helst. Lite uttråkad möjligtvis eftersom min man har asmycket på jobbet just nu. Suck! Det är vårt första barn och vi längtar ihjäl oss :) vart bor du?

• Nyfniken83

Vi har köpt i princip allt.. Lite smågrejer kvar men inte mycket alls, typ babysitter och termometer.

• Cissan

Åh grattis!! Vilken känsla efter att ha kämpat så länge!!

Nyfniken83 skrev 2014-01-23 20:36:47 följande:
    Ja, de e så spännande att äntligen va gravid. Jag har kämpat i typ 8 år så nu njuter jag till fullo! Förstår att de e fullt upp med både barn och hund. Jobbigt när du har ont också. Du får trösta dig med att det inte är så långt kvar :) Haha å jag tycker de e kallt här i fjollträsk med typ fem minus, ska genast sluta klaga på kylan.

• MarinaT

Ska just gå in i vecka 33 har lite foglossning mycket halsbränna har inte gått upp mycket men sover dåligt...

Har inte börjat förbereda hemma än har allt från första barnet de är samma kön pojkar..

Tiden hår väääääldigt långsamt nu

Vill att han ska komma snart! Första kom på bf+4

• jossand92

Är i v32+ 2 idag o mår väldigt bra förutom halsbränna vissa nätter o får ta fragminsprutor hela gravititeten men har mått otroligt bra hela tiden så ska inte klaga :) våran tjej väger nu 2 kilo o vi har inskaffat allt förut barnstol till bilen än så länge :) längtar som tusan nu :)

• zizuna

Vecka 33+5 4e barnet.

har nog enbart haft mest problem med höfterna sen det vanliga i början illamående och trötthet.

Allt är nog inhandlat förutom tvättlappar och salvor :)

Har BF 8/3 men hoppas på tidigare.

1a kom v 39+4

2a kom v 38+5

3a kom v 38+4

• Erfdgt
    Cissan skrev 2014-01-23 20:36:24 följande:
    Snitt valde jag efter att jag fick mitt första barn variant, gick jättebra men sprack dock en hel del och har problem idag. Nu är jag glad jag valde det då ul igår visade på en stor bebis.
    Aha, då förstår jag dig. Huvva, jag är glad att min första förlossning gick så pass bra som den gjorde och håller tummarna för att den här ska gå minst lika bra. Som sagt, har full förståelse för att du väljer snitt. Mysigt med UL också, kul att få se bebisen igen :)
  • Erfdgt
    Nyfniken83 skrev 2014-01-23 20:36:47 följande:
    Ja, de e så spännande att äntligen va gravid. Jag har kämpat i typ 8 år så nu njuter jag till fullo! Förstår att de e fullt upp med både barn och hund. Jobbigt när du har ont också. Du får trösta dig med att det inte är så långt kvar :) Haha å jag tycker de e kallt här i fjollträsk med typ fem minus, ska genast sluta klaga på kylan.
    Nämen, oj, jamen då ska du/ni verkligen njuta! Helt rätt, så roligt för er :D Vi har väntat ca 6-7år på syskon, så det känns lite speciellt nu när det äntligen är dags. Vi hade nästan börjat ge upp lite och att få hjälp när det gäller andra barnet och vi är så pass unga.. ja, det är inte lätt.

Haha fem minus är ju nästan sommarvärme ;) Nej, men här uppe är vi ju vana en annan kyla, och snömängd, så nog förstår jag att det känns kallt. Jag tycker fem minus är kallt också, men tjugo är värre :P
  • Erfdgt
    Cissan skrev 2014-01-23 20:37:20 följande:
    Gävle bor jag
    Då ska jag passa på att fråga dig en sak, som inte har med graviditeten att göra :P Elite Grand Hotell Gävle, är det något att hänga i julgranen? Eller finns det bättre hotell i Gävle? hehe

Jag förstår om du inte har koll på hotellen i staden, men jag var tvungen att fråga ändå.
  • Erfdgt
    Nyfniken83 skrev 2014-01-23 20:37:56 följande:
    Vi har köpt i princip allt.. Lite smågrejer kvar men inte mycket alls, typ babysitter och termometer.
    Skönt att ha det mesta klart :) Babysitter klarar man sig ju utan den absolut första tiden dessutom.

Vi har nästan allt kvar att ordna. Har lite kläder, babyskydd och barnvagn :P Jag stickar för fullt på en filt till vagnen också. Hoppas den ska bli klar i tid.
Svar på tråden V.33, någon fler? :)