Svenskar i England? :)
Hej! Hur många Englandsbor finns det här? :) Själv bor jag med min man och son i Cheltenham, sedan 3 år tillbaka. Berätta gärna vart ni bor och vad som fick er att flytta :)
Hej! Hur många Englandsbor finns det här? :) Själv bor jag med min man och son i Cheltenham, sedan 3 år tillbaka. Berätta gärna vart ni bor och vad som fick er att flytta :)
Kanske skulle skriva i tråden också
Bor i London sen -97 och har två kiillar i skolan här med Brittisk make. Mina barn är nu 7 och snart 5, går i Y2 och Reception. De går i en jättegullig liten Church of England skola och trivs jättebra, idag är sista dagen innan påsklov
Hej! Vi flyttade hit (Cambridge området) för 1,5 år sen (ovetandes om att jag var gravid) och jag vantris något fruktansvärt. Det är då sjukt dyrt och svårt med barnomsorg, lönerna är låga och flexibiliteten när man har barn är usel. Samhället verkar tycka att kvinnan ska vara hemma vid spisen när man fått barn. Det är dyrt att hyra och husen är i riktigt dåligt skick. Alla är så fattiga och lever på kredit. Etc etc. Jag hatar att jag blivit så bitter! Vad är bra med UK?? - hjälp! Varför bor ni här och vad är fördelarna? Jag är typ fast här pga jobb och min partner är från UK.
Hej alla i London
Verkar om om att ni har det bra dar
Anna77- Trist att du inte trivs, jag ar ocksa gift med en fran UK och kom hit pga jobb, bor i Southampton och trivs jatte bra.
Vi har inga gemensama barn an, men har hans barn mycket och tycker att det mesta funkar med skola, hem och jobb.
Skulle dock vilja engagera mig mer i att gora det lattare for kvinnor att fortsatta jobba after att man har fatt barn men vet inte rikigt hur jag ska ga tillvaga. Hittade www.workingmums.co.uk/ men kan inte hitta nagon organisation dar man kan gora lite nytta istallet for att som jag sitta hemma och klaga for att det ar battre i sverige., nagra forslag?