Svenskar i England? :)
Hej! Hur många Englandsbor finns det här? :) Själv bor jag med min man och son i Cheltenham, sedan 3 år tillbaka. Berätta gärna vart ni bor och vad som fick er att flytta :)
Hej! Hur många Englandsbor finns det här? :) Själv bor jag med min man och son i Cheltenham, sedan 3 år tillbaka. Berätta gärna vart ni bor och vad som fick er att flytta :)
Hejsan jag o min sambo o vår son ska vara i England i några månader o skulle va kul att träffa andra svenskar där med barn Vi kommer vara i bury st edmunds. Hoppas nån vill höra av sig om ni bor där :)
Jag kom till England, Oxford, i Juni 2011 som au pair. Bodde hos en riktigt bra familj men världens bästa barn! Stannade hos den familjen i lite mer än ett och ett halvt år innan jag tänkte att jag skulle testa bo själv. Hade även då börjat prata lite smått med en kille på en dejtingsida. Fick jobb på McDonalds och flyttade in i ett riktigt litet rum i ett hus med 3 andra personer. Trivdes inte ett skit och började fundera på att åka hem igen och började även kolla runt efter jobb hemma i Sverige.
Sen träffades jag och killen från dejtingsidan och just nu bor jag med honom i Thatcham, Berkshire, och vi planerar vårat första barn, (dessa jävla charmiga engelsmän asså haha)
Har ett fast jobb med minimulön men jag har så jag klarar mig och kan även lägga undan lite varje månad. Han har ett bra jobb, dock med långa timmar och en del udda timmar. Och jag vet hur dyrt det är med barnomsorg i detta landet så jag räknar med att jag får stanna hemma och passa den lille i några år men det är inget som stör mig, inte än iaf haha. Och vi har även hans föräldrar nära som jag vet mer än gärna skulle passa barnet och sen finns ju även alternativet att skaffa en au pair, fast då skulle vi behöva skaffa ett större hus haha.
Men jag trivs iaf jätte bra i England :D
Hej!
Jag och familjen flyttar troligen till London, Barnes/Richmond efter jul.
Tänkte höra om ni har några tips! Vilka somhelst
Maken ska jobba för ett svenskt företag, barnen,5 och 7 ska gå i svenska skolan och jag ska ev jobba lite eller plugga eller så är jag bara hemma
Leta hus tänkte vi börja med i höst okt/nov.
Vi har inga vi känner i London så den biten försvinner, men tänker att man snabbt lär känna nya människor. Hur har det varit för er? Har ni ofta besök från Sverige?
Hur är det med aktiviteter för barn på kvällar/helger?
Jag ses gärna när vi flyttat
Trevlig helg!
Åh vad roligt med en uk-tråd! Vi flyttade till Salisbury förra året i april från Spanien och jag trivs ok. Saknar dock vädret och de breda trottoarerna! :) min man är brittisk och vi ville komma närmare hans familj då vi väntade vårt andra barn som föddes i juli -13. Håller med om att barnomsorgen här är dyr, förskolan som ligger i vårt område kostar £3.80/h så våran äldsta går bara 1 fm/vecka. Såg att det var fler från Salisbury här i tråden, jag träffas gärna över en fika!
Jag kom hit för mer än 20 år sedan och bor i London, när barnens har flyttat ut funderar vi på att flytta permanent till Oxford. Har två äldre barn, 16 och 17 år gamla. Trivs jättebra och har inget intresse av att flytta hem, min man kan inte heller tänka sig att bo i Sverige. Båda barnen behärskar svenska nästan lika bra som engelska.