Svenskar i England? :)
Hej! Hur många Englandsbor finns det här? :) Själv bor jag med min man och son i Cheltenham, sedan 3 år tillbaka. Berätta gärna vart ni bor och vad som fick er att flytta :)
Hej! Hur många Englandsbor finns det här? :) Själv bor jag med min man och son i Cheltenham, sedan 3 år tillbaka. Berätta gärna vart ni bor och vad som fick er att flytta :)
Tycker det är en relevant diskussion att ha då vi är en del som väntar/har barn i England. Kanske bara jag som är naiv, men så som jag förstått det är barnomsorg dyrt, men något som går att hantera. Låt säga att det kostar 10tusen per månad med barnomsorg, då är det väl en kostnad man delar på, och alltså inte något som kvinnan tar helt själv, eller? Nu tänker iofs bara på ett barn och i ett hushåll där båda arbetar med rätt bra lön.
Hej!
Här är en till Londonmamma.. Jag flyttade hit med min man och två barn i höstas. Allt flyter på bra med förskola och sånt praktiskt men det blir lite ensamt! Jag trodde inte att jag skulle sakna att umgås med svenskar men även om min engelska är bra så gör språket att det blir lite av en barriär tycker jag. Kul att läsa om hur ni andra har det! Och är det någon som befinner sig i Richmond/Twickenham området så tar jag väldigt gärna en kaffe
Hej alla
jag vet inte om nagon ar intresserad men jag hittade den har sidan www.daycaretrust.org.uk/pages/parent-information.html
Dar man som forader kan stodja dem i "Creating a family friendly UK" man kan som exempel ladda ner ett brev man kan skicka till sin MP mm..
Jag har bott i London i >15 år. Flyttade hit och jobbade ett år innan jag utbildade mig och blev kvar. Har en flicka på 9 år. Trivs utmärkt även om det finns en del nackdelar gentemot Sverige men sett till helheten är England ohotat.