• Anonym (Ungmaammaa91)

3 missfall i rad på 4 månader

Hej. Vet inte riktigt hur jag ska börja men har fått 3 missfall i rad på 4 månader. . jag fick mitt första missfall sep-13 o sen mitt andra november -13 och igår på julafton fick jag mitt tredje missfall :( Bara kände en enorm smärta i magen och sem bara kom det färskt blod och en stor klump samt blött klumpar och färskt blod under natten. Är det något fel på mig ? Jag har 2 friska pojkar sen innan och aldrig fått något missfall innan dom :-/. Kommer jag kunna ett tredje barn? För tre missfall är ju inte normalt :(. Vet inte vad jag ska göra eller ta mig till bara bryter ihop och är ledsen :'(. Vill så gärna ha ett tredje barn

• Svar på tråden 3 missfall i rad på 4 månader
  • Nataligbg
    Limalie skrev 2013-12-25 18:47:26 följande:
    Fast p-piller funkar ju inte för TS uppenbarligen. Varför ska hon då ta dom?

Märkligt att de inte funkar? Känns som att TS slarvar.. Eller så har du rätt och hon borde skaffa annat preventivmedel istället, typ spiral. Jag menade att hon skulle fortsätta skydda sig på ett eller annat sätt, vad som är bäst vet inte jag för jag är ingen barnmoska
  • Anonym (klara)
    Nataligbg skrev 2013-12-25 18:54:57 följande:

Märkligt att de inte funkar? Känns som att TS slarvar..
    Och exakt vad har du för belägg för det där otroligt korkade påståendet?

• Nataligbg
    Anonym (klara) skrev 2013-12-25 18:52:55 följande:
    Det är väl inte så konstigt? Funkar inte p-pillerna så är ju ts inte skyddad. Att råda någon att fortsätta med ett preventivmedel som uppenbarligen inte fungerar för dom är inte så smart.

Som sagt, är inte barnmorska. Menade att hon borde fortsätta skydda sig, hur hon gör det bäst kan varken jag eller nån annan på fl svara på
  • Anonym (klara)
    Nataligbg skrev 2013-12-25 18:57:13 följande:

Som sagt, är inte barnmorska. Menade att hon borde fortsätta skydda sig, hur hon gör det bäst kan varken jag eller nån annan på fl svara på
    fast det var inte det jag frågade. jag frågade vad du hade för belägg för din otroligt dumma kommentar om att du tyckte att det "känns som att ts slarvar".

Hur fn kan du få fram det ur informationen ts har gett? Eller var det bara en elak gissning?
  • Nataligbg
    Anonym (klara) skrev 2013-12-25 19:00:24 följande:
    fast det var inte det jag frågade. jag frågade vad du hade för belägg för din otroligt dumma kommentar om att du tyckte att det "känns som att ts slarvar". Hur fn kan du få fram det ur informationen ts har gett? Eller var det bara en elak gissning?

P- piller har en tillförlitlighet på 98%, att man sedan ändå lyckas bli gravid hela tre gånger trots detta innebär ju att man antingen slarvar med dom eller så är ens kropp inte mottaglig för dom. Tagga ner för fan, menade inget kränka någon
  • Anonym (klara)
    Nataligbg skrev 2013-12-25 19:06:56 följande:

P- piller har en tillförlitlighet på 98%, att man sedan ändå lyckas bli gravid hela tre gånger trots detta innebär ju att man antingen slarvar med dom eller så är ens kropp inte mottaglig för dom. Tagga ner för fan, menade inget kränka någon
    P-piller har en tillförlitlighet på 98% på vissa, men inte på alla. är man underviktigt, överviktig eller har vissa hormonproblem så är tillförlitligheten mycket lägre.

Tydligen vet du om att man kan vara "icke-mottaglig" för p-piller och ändå väljer du att påstå att ts slarvar. Snacka om kass människosyn.

Och nej, jag tänker inte tagga ner. det är klart att det är kränkande att du skriver att ts har slarvat och därmed antyder att hon har sig själv att skylla.

Ni skriver till en ung kvinna som precis har förlorat ett barn för tredje gången. Vad sägs om att vara lite jävla medmänskliga och svara med empati istället för att hoppa på henne.
  • Nataligbg
    Anonym (klara) skrev 2013-12-25 19:12:03 följande:
    P-piller har en tillförlitlighet på 98% på vissa, men inte på alla. är man underviktigt, överviktig eller har vissa hormonproblem så är tillförlitligheten mycket lägre. Tydligen vet du om att man kan vara "icke-mottaglig" för p-piller och ändå väljer du att påstå att ts slarvar. Snacka om kass människosyn. Och nej, jag tänker inte tagga ner. det är klart att det är kränkande att du skriver att ts har slarvat och därmed antyder att hon har sig själv att skylla. Ni skriver till en ung kvinna som precis har förlorat ett barn för tredje gången. Vad sägs om att vara lite jävla medmänskliga och svara med empati istället för att hoppa på henne.

Jag skrev faktiskt " slarvat, eller att hon behöver annat skydd" men jag anklagar henne inte för något så förstår inte varför du är så defensiv. Du verkar ha lässvårigheter eller så har du inte läst hela tråden för jag tycker väldigt synd om ts. Så tagga ner din muntergök
  • elmadumle

Tycker det låter konstigt att man kan ha missfall och bli gravid så tätt, mensen kan knappt ha hunnit komma igång mellan varje. Missfall i september, november och december låter väldigt märkligt. Först ska missfallet ut, sedan ska mensen komma och man ska bli gravid, hur hinns det med tre gånger på så kort tid?

• Anonym (klara)
    Nataligbg skrev 2013-12-25 19:15:07 följande:

Jag skrev faktiskt " slarvat, eller att hon behöver annat skydd" men jag anklagar henne inte för något så förstår inte varför du är så defensiv. Du verkar ha lässvårigheter eller så har du inte läst hela tråden för jag tycker väldigt synd om ts. Så tagga ner din muntergök
    Du skrev :
    Nataligbg skrev 2013-12-25 18:54:57 följande:

Märkligt att de inte funkar? Känns som att TS slarvar..
    Hur är det att inte anklaga? Och ännu viktigare, hur tillför det ts stöd och råd? Det här är känsliga rummet!

• Anonym (!)
    elmadumle skrev 2013-12-25 19:17:15 följande:
    Tycker det låter konstigt att man kan ha missfall och bli gravid så tätt, mensen kan knappt ha hunnit komma igång mellan varje. Missfall i september, november och december låter väldigt märkligt. Först ska missfallet ut, sedan ska mensen komma och man ska bli gravid, hur hinns det med tre gånger på så kort tid?

Helt rätt tänkt :)
  • taquine
    elmadumle skrev 2013-12-25 19:17:15 följande:
    Exakt min tanke, tycker det låter snudd på omöjligt. Men vad jag har förstått här på fl så verkar vissa tro de har missfall om mensen är några dagar sen
  • Anonym (!)
    taquine skrev 2013-12-25 19:47:19 följande:
    Exakt min tanke, tycker det låter snudd på omöjligt. Men vad jag har förstått här på fl så verkar vissa tro de har missfall om mensen är några dagar sen

Visst är det så och klumpar ta och andra pratar om är säkert bara ofarligt blodklump. Härligt att se fler som inser att det inte finns en sportslig att det ts skriver är sant för mensen måste hinna igång, ägglossning måste igång kroppen måste igång så 3 missfall på 4 mån är en fysisk omöjlighet men ja de flesta verkar tänka med känslor istället för med huvudet här
  • Anonym (klara)
    Anonym (!) skrev 2013-12-25 19:56:48 följande:

Visst är det så och klumpar ta och andra pratar om är säkert bara ofarligt blodklump. Härligt att se fler som inser att det inte finns en sportslig att det ts skriver är sant för mensen måste hinna igång, ägglossning måste igång kroppen måste igång så 3 missfall på 4 mån är en fysisk omöjlighet men ja de flesta verkar tänka med känslor istället för med huvudet här
    Det är inte alls fysiskt omöjligt att få tre missfall på fyra månader.  Mensen måste inte alls komma igång, det finns kvinnor som får ägglossning efter missfallet utan att få en mens emellan.
  • Anonym (!)
    Anonym (klara) skrev 2013-12-25 20:04:41 följande:
    Det är inte alls fysiskt omöjligt att få tre missfall på fyra månader.  Mensen måste inte alls komma igång, det finns kvinnor som får ägglossning efter missfallet utan att få en mens emellan.

Läs på lote så återkommer du sen och talar om hur fel du har i detta
  • Anonym (klara)
    Anonym (!) skrev 2013-12-25 20:12:09 följande:

Läs på lote så återkommer du sen och talar om hur fel du har i detta
    Men skärp dig. Jag behöver inte läsa på mer än jag har gjort, och jag vet att jag har rätt. Det är inte fysiskt omöjligt att få tre missfall på fyra månader.
  • Anonym (!)
    Anonym (klara) skrev 2013-12-25 20:13:23 följande:
    Men skärp dig. Jag behöver inte läsa på mer än jag har gjort, och jag vet att jag har rätt. Det är inte fysiskt omöjligt att få tre missfall på fyra månader.

Varför ska jag läsa på när du har fel?
  • Anonym (klara)
    Anonym (!) skrev 2013-12-25 20:16:47 följande:

Varför ska jag läsa på när du har fel?
    När skrev jag det?
    Jag har inte alls fel. Det är visst det fysiskt möjligt att få 3 mf på 4 månader.

Lägg ner nu. Ditt tjafsande tillför inget till tråden.
  • Tokfrans
    Anonym (klara) skrev 2013-12-25 20:18:47 följande:
    När skrev jag det?
    Jag har inte alls fel. Det är visst det fysiskt möjligt att få 3 mf på 4 månader.

Lägg ner nu. Ditt tjafsande tillför inget till tråden.
    Hon har dock inte fel.
    Jag har fått ägglossning efter missfall innan mensen kom igång, så tror du borde läsa på mer än att anklaga folk att dom har fel när dom inte har det.
Svar på tråden 3 missfall i rad på 4 månader