Inlägg från: Anonym (klara) |Visa alla inlägg
  • Anonym (klara)

3 missfall i rad på 4 månader

Anonym (Ungmaammaa91) skrev 2013-12-25 18:24:50 följande:
    Jag har blivit undersökt efter varje gång och allt har varit ute. Jag skyddar mig för jag går på P-piller så de va oplanerade graviditeter men slutade ta dom så fort jag fick reda på graviditeten. Jag ska vila kroppen nu o inte ha sex fortsätta med mina P-piller o sedan låta naturen ha sin gång och hoppas att jag kan få behålla graviditeten nästa gång! Tack för stöd och svar !
    Jag beklagar dina förluster.

För det första, sluta ta p-piller. De fungerar itne för dig och att då utsätta sig för alla hormonerna i onödan är inte bra för kroppen.
    Om ni vill försöka bli gravida snart igen så är kondom eller pessar kanske något för dig?

Har man haft mer än tre missfall i rad så har man rätt till en sk. missfallsutredning. Kanske behöver din kropp hjälp att behålla nästa graviditet. Det kan vara värt att prata med gyn om.
  • Anonym (klara)
    Nataligbg skrev 2013-12-25 18:45:24 följande:

Hur lyckas du bli gravid tre gånger oplanerat om du skyddar dig? Mitt råd är att fortsätta med dina p-piller, om du är född -91 så lär du ha tid på dig att skaffa fler barn och hinna uträtta annat under tiden.
    Det är väl inte så konstigt? Funkar inte p-pillerna så är ju ts inte skyddad.

Att råda någon att fortsätta med ett preventivmedel som uppenbarligen inte fungerar för dom är inte så smart.
  • Anonym (klara)
    Nataligbg skrev 2013-12-25 18:54:57 följande:

Märkligt att de inte funkar? Känns som att TS slarvar..
    Och exakt vad har du för belägg för det där otroligt korkade påståendet?

• Anonym (klara)
    Nataligbg skrev 2013-12-25 18:57:13 följande:

Som sagt, är inte barnmorska. Menade att hon borde fortsätta skydda sig, hur hon gör det bäst kan varken jag eller nån annan på fl svara på
    fast det var inte det jag frågade. jag frågade vad du hade för belägg för din otroligt dumma kommentar om att du tyckte att det "känns som att ts slarvar".

Hur fn kan du få fram det ur informationen ts har gett? Eller var det bara en elak gissning?
  • Anonym (klara)
    Nataligbg skrev 2013-12-25 19:06:56 följande:

P- piller har en tillförlitlighet på 98%, att man sedan ändå lyckas bli gravid hela tre gånger trots detta innebär ju att man antingen slarvar med dom eller så är ens kropp inte mottaglig för dom. Tagga ner för fan, menade inget kränka någon
    P-piller har en tillförlitlighet på 98% på vissa, men inte på alla. är man underviktigt, överviktig eller har vissa hormonproblem så är tillförlitligheten mycket lägre.

Tydligen vet du om att man kan vara "icke-mottaglig" för p-piller och ändå väljer du att påstå att ts slarvar. Snacka om kass människosyn.

Och nej, jag tänker inte tagga ner. det är klart att det är kränkande att du skriver att ts har slarvat och därmed antyder att hon har sig själv att skylla.

Ni skriver till en ung kvinna som precis har förlorat ett barn för tredje gången. Vad sägs om att vara lite jävla medmänskliga och svara med empati istället för att hoppa på henne.
  • Anonym (klara)
    Nataligbg skrev 2013-12-25 19:15:07 följande:

Jag skrev faktiskt " slarvat, eller att hon behöver annat skydd" men jag anklagar henne inte för något så förstår inte varför du är så defensiv. Du verkar ha lässvårigheter eller så har du inte läst hela tråden för jag tycker väldigt synd om ts. Så tagga ner din muntergök
    Du skrev :
    Nataligbg skrev 2013-12-25 18:54:57 följande:

Märkligt att de inte funkar? Känns som att TS slarvar..
    Hur är det att inte anklaga? Och ännu viktigare, hur tillför det ts stöd och råd? Det här är känsliga rummet!

• Anonym (klara)
    Anonym (!) skrev 2013-12-25 19:56:48 följande:

Visst är det så och klumpar ta och andra pratar om är säkert bara ofarligt blodklump. Härligt att se fler som inser att det inte finns en sportslig att det ts skriver är sant för mensen måste hinna igång, ägglossning måste igång kroppen måste igång så 3 missfall på 4 mån är en fysisk omöjlighet men ja de flesta verkar tänka med känslor istället för med huvudet här
    Det är inte alls fysiskt omöjligt att få tre missfall på fyra månader.  Mensen måste inte alls komma igång, det finns kvinnor som får ägglossning efter missfallet utan att få en mens emellan.
  • Anonym (klara)
    Anonym (!) skrev 2013-12-25 20:12:09 följande:

Läs på lote så återkommer du sen och talar om hur fel du har i detta
    Men skärp dig. Jag behöver inte läsa på mer än jag har gjort, och jag vet att jag har rätt. Det är inte fysiskt omöjligt att få tre missfall på fyra månader.
  • Anonym (klara)
    Anonym (!) skrev 2013-12-25 20:16:47 följande:

Varför ska jag läsa på när du har fel?
    När skrev jag det?
    Jag har inte alls fel. Det är visst det fysiskt möjligt att få 3 mf på 4 månader.

Lägg ner nu. Ditt tjafsande tillför inget till tråden.
Svar på tråden 3 missfall i rad på 4 månader