• Anonym (Ungmaammaa91)

3 missfall i rad på 4 månader

Hej. Vet inte riktigt hur jag ska börja men har fått 3 missfall i rad på 4 månader. . jag fick mitt första missfall sep-13 o sen mitt andra november -13 och igår på julafton fick jag mitt tredje missfall :( Bara kände en enorm smärta i magen och sem bara kom det färskt blod och en stor klump samt blött klumpar och färskt blod under natten. Är det något fel på mig ? Jag har 2 friska pojkar sen innan och aldrig fått något missfall innan dom :-/. Kommer jag kunna ett tredje barn? För tre missfall är ju inte normalt :(. Vet inte vad jag ska göra eller ta mig till bara bryter ihop och är ledsen :'(. Vill så gärna ha ett tredje barn

• Svar på tråden 3 missfall i rad på 4 månader
  • Anonym (Varför?)

Varför försöker du direkt igen efter missfall? Klart att risken att få ett till ökar då. Vänta minst en månad mellan försöken. Läs på lite om hur kroppen funkar så ska du se att det går bättre.

• Anonym (!)
    Anonym (Varför?) skrev 2013-12-25 16:17:00 följande:
    Varför försöker du direkt igen efter missfall? Klart att risken att få ett till ökar då. Vänta minst en månad mellan försöken. Läs på lite om hur kroppen funkar så ska du se att det går bättre.

Behövs egentligen längre tid för kroppen en en månad
  • Anonym (!)
    yodi skrev 2013-12-25 16:06:37 följande:
    varför hoppa på en ledsen människa? och nej tre missfall i rad räknas inte till det normala, därmed inte sagt att människorna inte är normala.

Jag har inte hoppat på nån bara talat om fakta
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (!) skrev 2013-12-25 16:27:16 följande:

Behövs egentligen längre tid för kroppen en en månad
    Absolut. Det jag fått höra är att man ska vänta MINST en månad, men gärna tre.
  • Anonym (!)
    Anonym (Varför?) skrev 2013-12-25 16:28:41 följande:
    Absolut. Det jag fått höra är att man ska vänta MINST en månad, men gärna tre.

Helst 6 månader minst 3 månader säger de här i mitt landsting
  • pluvdo
    Anonym (!) skrev 2013-12-25 16:28:25 följande:

Jag har inte hoppat på nån bara talat om fakta
    Att säga att "det finns de som inte får några barn alls, så var glad för dem du har!" är inte att bara tala om fakta.
    MVH Den smartaste kniven i lådan.
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (!) skrev 2013-12-25 16:33:19 följande:

Helst 6 månader minst 3 månader säger de här i mitt landsting
    Det var intressant. Tack för infon. Hur som helst ska man vänta, så gör det TS.
  • pluvdo

Men jag håller med om att du borde ha låtit kroppen vila efter missfallen.

• Anonym (!)
    pluvdo skrev 2013-12-25 16:36:27 följande:
    Att säga att "det finns de som inte får några barn alls, så var glad för dem du har!" är inte att bara tala om fakta.

Men det är ren fakta en del har barn och andra inte, en del får missfall och andra inte och har man barn är man glad för dem man har eller låter kroppen vila mellan missfallen, livet är inte så svårt om man inte gör det svårare
Svar på tråden 3 missfall i rad på 4 månader