Inlägg från: Anonym (!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (!)

3 missfall i rad på 4 månader

Anonym (Varför?) skrev 2013-12-25 16:17:00 följande:
    Varför försöker du direkt igen efter missfall? Klart att risken att få ett till ökar då. Vänta minst en månad mellan försöken. Läs på lite om hur kroppen funkar så ska du se att det går bättre.

Behövs egentligen längre tid för kroppen en en månad
  • Anonym (!)
    yodi skrev 2013-12-25 16:06:37 följande:
    varför hoppa på en ledsen människa? och nej tre missfall i rad räknas inte till det normala, därmed inte sagt att människorna inte är normala.

Jag har inte hoppat på nån bara talat om fakta
  • Anonym (!)
    Anonym (Varför?) skrev 2013-12-25 16:28:41 följande:
    Absolut. Det jag fått höra är att man ska vänta MINST en månad, men gärna tre.

Helst 6 månader minst 3 månader säger de här i mitt landsting
  • Anonym (!)
    pluvdo skrev 2013-12-25 16:36:27 följande:
    Att säga att "det finns de som inte får några barn alls, så var glad för dem du har!" är inte att bara tala om fakta.
    MVH Den smartaste kniven i lådan.

Men det är ren fakta en del har barn och andra inte, en del får missfall och andra inte och har man barn är man glad för dem man har eller låter kroppen vila mellan missfallen, livet är inte så svårt om man inte gör det svårare
  • Anonym (!)
    Nataligbg skrev 2013-12-25 18:25:18 följande:
    Vill själv ha barn men har inga än så menade inte att barnlöshet är nåt fult. Men skriver man "va glad för de barn du har" till någon som är ledsen över missfall så är man förmodligen bitter pga sin egen barnlöshet.

Oroa dig inte jag har barn och jo då man är glad att man har barn vid missfall och nej att tala ren fakta är inte att sparka på nån på det sätt som du gör! Men vi som har barn vet att man är glad för dem även om man genomgått missfall
  • Anonym (!)
    elmadumle skrev 2013-12-25 19:17:15 följande:
    Tycker det låter konstigt att man kan ha missfall och bli gravid så tätt, mensen kan knappt ha hunnit komma igång mellan varje. Missfall i september, november och december låter väldigt märkligt. Först ska missfallet ut, sedan ska mensen komma och man ska bli gravid, hur hinns det med tre gånger på så kort tid?

Helt rätt tänkt :)
  • Anonym (!)
    taquine skrev 2013-12-25 19:47:19 följande:
    Exakt min tanke, tycker det låter snudd på omöjligt. Men vad jag har förstått här på fl så verkar vissa tro de har missfall om mensen är några dagar sen

Visst är det så och klumpar ta och andra pratar om är säkert bara ofarligt blodklump. Härligt att se fler som inser att det inte finns en sportslig att det ts skriver är sant för mensen måste hinna igång, ägglossning måste igång kroppen måste igång så 3 missfall på 4 mån är en fysisk omöjlighet men ja de flesta verkar tänka med känslor istället för med huvudet här
  • Anonym (!)
    Anonym (klara) skrev 2013-12-25 20:04:41 följande:
    Det är inte alls fysiskt omöjligt att få tre missfall på fyra månader.  Mensen måste inte alls komma igång, det finns kvinnor som får ägglossning efter missfallet utan att få en mens emellan.

Läs på lote så återkommer du sen och talar om hur fel du har i detta
  • Anonym (!)
    Anonym (klara) skrev 2013-12-25 20:13:23 följande:
    Men skärp dig. Jag behöver inte läsa på mer än jag har gjort, och jag vet att jag har rätt. Det är inte fysiskt omöjligt att få tre missfall på fyra månader.

Varför ska jag läsa på när du har fel?
Svar på tråden 3 missfall i rad på 4 månader