Inlägg från: Nataligbg |Visa alla inlägg
  • Nataligbg

3 missfall i rad på 4 månader

Anonym (Varför?) skrev 2013-12-25 18:40:52 följande:
    För det har ju gått så lysande hittills. . .

Hur lyckas du bli gravid tre gånger oplanerat om du skyddar dig? Mitt råd är att fortsätta med dina p-piller, om du är född -91 så lär du ha tid på dig att skaffa fler barn och hinna uträtta annat under tiden.
  • Nataligbg
    Limalie skrev 2013-12-25 18:47:26 följande:
    Fast p-piller funkar ju inte för TS uppenbarligen. Varför ska hon då ta dom?

Märkligt att de inte funkar? Känns som att TS slarvar.. Eller så har du rätt och hon borde skaffa annat preventivmedel istället, typ spiral. Jag menade att hon skulle fortsätta skydda sig på ett eller annat sätt, vad som är bäst vet inte jag för jag är ingen barnmoska
  • Nataligbg
    Anonym (klara) skrev 2013-12-25 18:52:55 följande:
    Det är väl inte så konstigt? Funkar inte p-pillerna så är ju ts inte skyddad. Att råda någon att fortsätta med ett preventivmedel som uppenbarligen inte fungerar för dom är inte så smart.

Som sagt, är inte barnmorska. Menade att hon borde fortsätta skydda sig, hur hon gör det bäst kan varken jag eller nån annan på fl svara på
  • Nataligbg
    Anonym (klara) skrev 2013-12-25 19:00:24 följande:
    fast det var inte det jag frågade. jag frågade vad du hade för belägg för din otroligt dumma kommentar om att du tyckte att det "känns som att ts slarvar". Hur fn kan du få fram det ur informationen ts har gett? Eller var det bara en elak gissning?

P- piller har en tillförlitlighet på 98%, att man sedan ändå lyckas bli gravid hela tre gånger trots detta innebär ju att man antingen slarvar med dom eller så är ens kropp inte mottaglig för dom. Tagga ner för fan, menade inget kränka någon
  • Nataligbg
    Anonym (klara) skrev 2013-12-25 19:12:03 följande:
    P-piller har en tillförlitlighet på 98% på vissa, men inte på alla. är man underviktigt, överviktig eller har vissa hormonproblem så är tillförlitligheten mycket lägre. Tydligen vet du om att man kan vara "icke-mottaglig" för p-piller och ändå väljer du att påstå att ts slarvar. Snacka om kass människosyn. Och nej, jag tänker inte tagga ner. det är klart att det är kränkande att du skriver att ts har slarvat och därmed antyder att hon har sig själv att skylla. Ni skriver till en ung kvinna som precis har förlorat ett barn för tredje gången. Vad sägs om att vara lite jävla medmänskliga och svara med empati istället för att hoppa på henne.

Jag skrev faktiskt " slarvat, eller att hon behöver annat skydd" men jag anklagar henne inte för något så förstår inte varför du är så defensiv. Du verkar ha lässvårigheter eller så har du inte läst hela tråden för jag tycker väldigt synd om ts. Så tagga ner din muntergök
Svar på tråden 3 missfall i rad på 4 månader