Lilinanan skrev 2013-12-17 21:39:06 följande:
Hej! Jag är gärna med här. Vi ska göra vår sista ivf nu i januari och var på möte på Carlanderska i Göteborg i dag. Vi har försökt i 3,5 år, gjort tre ivf:er och en avbruten. Jag är svårstimulerad och har antagligen lätt endromentrios så vi har inte fått så många bra embryon. Vi har alltid fått sätta tillbaka två embryon, men bara en gång har vi fått två st. Under våra tidigare ivf:en har vi gjort långa metoden och nu äntligen får vi själva välja hur vår behandling ska se ut. (Eftersom vi har bytt till privat klinik). Så nu ser vår behandling ut så här: korta metoden med plock i mitten av januari, Assisted Hatching, både Menopur och Gonal F, och sätta in två. Hoppas att det gör susen! Jag vet att våra chanser att lyckas är minimala och är helt tillfreds med att starta adoptionsutredning till våren, så mitt mycket bättre humör och avslappnande inställning till denna ivf kanske också gör skillnad. Innan har jag även testat ALLT, alla kosttillskott som det skrivs om, akupunktur, zonterapi mm.
Lycka till nu i Januari. skönt att kunna få välja och styra upp själv hur ens behandling ska se ut!
Jag har också endometrios och får ut många ägg men väldigt få som ens blir befruktade.
Du vet väl att det kan vara bra om du får utskrivet kortison inför din behandling? typ prednisolon?
det kan "lugna"ned ditt aktiva immunförsvar som man brukar ha om man har endo.