Tempar/Fertility friend
Då hade vi äl samma dag igen iskristall
Då hade vi äl samma dag igen iskristall
Ja o denna gången med två plus hoppas jag!!
Grattis beth1!
Här sjönk tempen, jag blir så trött. O ff flyttade korset igen.. Men om den höjs imorgon igen så flyttas den tillbaka. Vet inte hur seriöst jag ska ta tempandet, det har ju alltid stämt på mig så varför börjat den dippa så mycket under lutealfasen denna och förra cykeln?
So sick of it.
Äl+5 o hoppet känns ännu lägre.
Nån mer som tempar och äter bidrottninggele? Tar ni det hela månaden då? Jag har bara tagit fram till äl, denna och förra cykeln då jag också hade dippar. Undrar om det är det som spökar??
Har en liten fråga. Vad betyder egentligen den vågräta linjen? Det lodräta visar ju ägglossningsdagen, det har jag kunnat räkna ut själv i alla fall :)
Okey, tack AnnC för svar.
Såg att du skrev om bidrottninggele.
Jag har PCO och fått 2 barn via IVF för att det inte velat funka för oss. Nu är jag inne på andra menscykeln efter barn nr 2 och som det verkar haft ägglossning båda cyklerna också. Har provat Rosenrot och vet inte om det är orsaken då jag haft problem med ägglossning tidigare. Sen har jag hört mycket bra om Progesterall kräm som man smörjer med efter Äl. Så kan tipsa om det, har inte testat bidrottninggele själv.
Skönt att du verkar ha ägglossning nu! Är det alltså nu sen barn nr 2 kom som du börjat ta rosenrot? Fantastiskt om det är det som gör det. Skrev precis med en i en annan tråd som hade testat rosenrot och då var hennes temp högre än "vanligt" efter äl. Sen läste jag om en annan som hade kombinerat bidrottninggele och rosenrot och det hade funkat för henne.
Egentligen har jag bestämt mig för att skita i alla piller nu, för jag tror bara det förstör en annars normal cykel. Men så blir jag lite sugen på att testa kombinera.
Så less på mig själv.
Gissar iofs på att det kan ha med brist på progesteron att göra, att min temp är låg nu. Och i så fall kanske krämen skulle va bra... undrar om det är för sent att börja med den?
Ja, precis. Väntade nån månad på mensen sen åt jag Rosenrot i ca 6 dagar och då kom den. Har sen haft väldiga ägglossnings känningar. När det är som värst kan jag knappt gå på toan för det gör så ont. Och det hade jag inte innan barnen. Så jag inbillar mig att det funkar haha
Förstår dig, man vill ju gärna hjälpa kroppen på traven om det går samtidigt som man inte vill hålla på med massa piller och smörjor hit och dit. Vet inte om det är försent med Progesteron, när man gör IVF så börjar man med det efter äggplocket=äl
AnnC: låter klokt. Håller tummarna för er :)
Slänger ut en lite fråga. Fick nu vid toabesöket väldigt Äl-liknande sekret men är ju på Äl+9. För nog måste jag haft ägglossning redan, el vad tror ni?
Ser väldigt lovande ut nile90!