• AnnC

Tempar/Fertility friend

Tempen gick iaf upp efter progesteronet, så här högt har jag inte haft alls mina senaste cykler som vart missfall. Måste varit det som varit problemet? Hoppas bara jag inte börjat för sent!! Känner mig gravid och är så rädd att jag börjat för sent och att det blir mf igen

• AnnC
    Irlais skrev 2015-01-08 09:31:42 följande:
    Hör temp ihop med progesteronnivåer? Alltså även hur hög den är efter äl, det räcker inte att den är hög? Kanske var en implantationsdipp annars, eller får dom endast bestå av en dags dipp?
    Jag kan ju inte säga helt hundra hur det funkar, men det är en känning jag har i just mitt fall, är säkert väldigt individuellt! Man kan nog bara jämföra med sina egna kurvor och jag har alldeles för många temp cykler att jämföra med

Har haft för många såna här dippar på sistone så i mitt fall tror jag inte det är implantationsdipp .
  • AnnC
    Irlais skrev 2015-01-08 09:40:42 följande:
    Jag blir extra nyfiken eftersom jag låg på 36.8 förra cykeln då lutealfasen var så kort. Nu ligger jag på 37 vilket då kanske är bättre?
    Har du tempat tidigare så du kan jämföra med nåt? Annars tycker jag ju att högre temp låter mer positivt så klart hur kort lutealfas hade du då?
  • AnnC

Här läste jag om lutealfas defekt och att "inconsistent" (slår upp ordet och får inkonsekvent vilket känns som inte helt rätt ord men jag uppfattar det mer som ojämn?) temp kan va orsak till mf.

suite.io/kristen-o-hara/stg269

• AnnC

Där står även att progesteron fixar det men man ska ta det direkt efter äl och det är därför jag nojjar... Att jag tagit för sent.

• AnnC
    Irlais skrev 2015-01-08 11:03:45 följande:
    Nä jag började efter ÄL förra cykeln, hade då 36,8 sen störtdök tempen på ÄL+8 och mensen satte igång :/ cykeln innan var lutealfasen ca 13 dagar som vanligt så hoppas det var ett undantag. Eller hur räknar man, från ägglossningsdag till mensstart var det 13 dagar, men man räknar kanske dagarna emellan? 12 dagar? 
    Jag räknar dagarna emellan, eftersom mensens första dag blir ju dag ett

Ok, det verkar ju som något blev knas förra månaden då? Hoppas denna cykeln blir bättre! 12 dagar är ju en ok lutealfas
  • AnnC
    Petto 83 skrev 2015-01-08 16:38:54 följande:
    Så bra att tempen gick upp i alla fall :) Har du testat progesteron förut? Vill inte vara negativ på nått sätt men jag fick väldigt mycket gravid symptom när jag tog det men hoppas att det är "äkta" känningar du har. Håller tummarna så för er
    Bara typ en dag, före mitt förra mf. Det var för sent då. Fast den känningen jag har började på dagen innan jag tog första tabletten på kvällen så den hör nog inte till progesteronet har en speciell strålande smärta i höften som jag bara känt vid graviditet förut. Men, kan ju va åldern med haha

Frågade lite om detta på ff forumet förut och fick bra svar som lugnade mig lite, nu känner jag mig mer positiv! test på lördag!
  • AnnC
    Petto 83 skrev 2015-01-08 20:26:04 följande:

AnnC: låter ju väääldigt lovande, tror inte det är åldern haha Hoppas du får ett fint plus och att det verkligen får stanna :)

Tack det hoppas jag med

Hur går det för dig??
  • AnnC
    Petto 83 skrev 2015-01-08 21:25:44 följande:
    Blev en konstig månad den här gången. Mensen blev 3 dagar sen. Brukar vara ganska sparsam men nu har den varit rätt "klumpig" och tempen har inte velat sjunka så som den brukar och sen så har jag haft mycke smärta i ryggen. Så vet inte om det var ett tidigt missfall el om det bara var en sådan månad. Men eftersom våran minsting är mycket sjuk så känner vi egentligen inte någon stress utan att vi tar det som det kommer :)
    Har du tagit nåt grav test då?

Vad är minstingen sjuk i? du behöver inte svara om du inte vill
Svar på tråden Tempar/Fertility friend