• Malin 845

Tempar/Fertility friend

En del av oss skrev 2015-11-04 12:09:20 följande:

[quote=75958031][quote-nick]SecretlyMe skrev 2015-11-04 09:00:53 följande:[/quote-nick]

En del av oss - Jag kan hålla med om att sättet du skriver på låter otrevligt, så kanske värt att tänka på :) Sanningsenlig ska man alltid vara, men man behöver inte låta så hård mot andra. Och har det inte varit din mening, ja då kan man ju be om ursäkt så det slipper bli en dålig stämning :)

[/

Det har inte varit min mening alls, men hur ska man svara utan att låta hård då när man svarar på någons ÄL-test? Jag har funderat om man inte ska svara alls men då ingen annan hade svarat och man nog förväntar sig svar när man skriver och lägger upp foto så svarade jag och jag vill vara ärlig och säga det jag ser än och påstå något som inte stämmer, sanningen är alltid bättre och något starkare betyder ju i sammanhanget inget och jag såg ingen skillnad. Kanske är bättre att inget säga än och såra för det är absolut inte min mening så Malin förlåt det var inte min mening.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
    Förstår att du vill vara ärlig, och det är jättebra! Men sen kan man formulera sig på ett annat sätt :). Är ingen fara en del av oss. Men kändes mer som att man var till besvär.
  • Malin 845

Dagens sticka! Har bara tre kvar, undra om man ska beställa fler eller kan den snart bli positiv?

• Malin 845
    SecretlyMe skrev 2015-11-04 15:33:01 följande:
    De har sett rätt jämnstarka ut. Men skulle jag gissa kanske äl infaller om tre-fyra dagar, med tanke på din låga stegring. Ingen aning om när det blir positivt för dig då de varit rätt jämnstarka som sagt, men eftersom du har provera som du ska ta så hade jag fortsatt testa utifall du får ägglossning. :)
    Ja men nu var den faktiskt lite starkare än igår, svårt att se på bild dock :P. Ja jag ska försöka fortsätta testa, för de blir ju inte svagare :)
  • Malin 845
    SecretlyMe skrev 2015-11-04 15:34:06 följande:

Hur är flytningarna? Vattniga, trådiga?

De är trådiga! :)
  • Malin 845
    SecretlyMe skrev 2015-11-04 16:24:28 följande:
    Kan se så ut oxå när du jämför med ett torkat test. De blir oftast svagare när de torkat. Har du provat ta kort på nytagna test och sedan gjort kollage av dom? :)

Härligt att de är trådiga, äl på G då förhoppningsvis! :D
    Tog kort nu när den torkat, man ser lite dåligt på bild men är lite starkare :) nej det har jag tyvärr inte gjort, men det kan jag ju göra! :) ja jag hoppas innerligt på det! :D
  • Malin 845
    Symetrical skrev 2015-11-04 16:27:20 följande:
    Nu tycker jag ända att det ser ut som att någonting håller på att hända. Håller tummarna för dig! Vet som sagt mycket väl vad du går igenom. Sjukt frustrerande! Beställ hem fler! Gärna samma märke, så att du kan jämföra.
    Ja de börjar stegra ytterst lite. Men kanske kan bli positivt till helgen då? :) ska jag ta cb nu eller vänta lite till? :). Ja är väldigt jobbigt, men med en så fin vän som du som stöd så känns det bättre :) och alla andra här med såklart :).
    Ja jag är stamkund på testlagret nu, hihi :D

Hur går det för dig nu? :)
  • Malin 845
    Symetrical skrev 2015-11-04 16:48:53 följande:
    Håller alla tummar och tår för dig, raring! Helgen känns som en rimlighet. I alla fall om de fortsätter stegras!

Blir det ännu starkare imorgon hade jag nog börjat med cb igen.

Är på cd 13 idag. Ganska svaga ältest än så länge, men bara bra, då vi får besök av pappa med sambo från imorgon till söndag.

Har dock en hel del känningar, så skulle inte förvåna mig om ältestet blir positivt på typ fredag, bara för att det absolut inte är läge då! Hoppas på positivt på typ måndag-tisdag. Jämför man med förra månadens tester skulle jag säga att de är jämbördiga med typ 8-9/10, vilket isf skulle innebära ytterligare en 5-6 dagar till positivt test = perfekt!
    Tack vännen! Hoppas det :D kanske är bäst att göra det då så man vet :). Men om man ligger ca varannan dag nu så borde det räcka va? Eller varje dag? :) hur gör ni när det börjar stegra och sen när det blir positivt?

Vad bra att de inte är så starka än :). Det vore ju otrolig dålig tajming om det blir positivt i helgen! Ni får väl försöka smyga iväg eller något i så fall ;). Hoppas verkligen att det inte blir positivt i helgen då! :)

För mig så molnar det rejält i livmodern och bakåt ryggen nu, och äggviteflytningar :)
  • Malin 845
    Reflexen skrev 2015-11-04 17:18:46 följande:

Malin: molvärk och äggviteflytningar låter bra.

Symmetrical: hoppas på långsam stegring för dig, då

Allmänt: tror att sex varannan eller var tredje dag är helt ok strategi, speciellt om man inte har supertydliga äl-tecken (värk, flytningar etc) och måste köra så en längre period. Det beror ju också på hur mannen funkar, om han orkar prestera vid oftare sex eller inte! Vi körde varannan dag när det tog sig i somras, blev dagen innan och dagen efter äl.

Ja det känns ju lovande :)

Det skulle nog kunna gå varje dag, men vi satsar på varannan och kanske varje om det finns tid :). Nu har jag ju molnande värk och flytningar. Så vi ska försöka få till det så ofta som möjligt :). Men om man ligger dagen efter, kan det inte vara för sent att ligga då?

I helgen är det dock inte många stunder vi är ensamma.. Men vi får försöka om det nu skulle bli positivt till helgen :). Hur går det för dig? Väntar du på äl eller bim? :)
  • Malin 845
    Symetrical skrev 2015-11-04 19:27:14 följande:
    Varannan dag låter vettigt, tycker jag. Sen ev två dagar i rad från positivt ältest.

Dina flytningar låter onekligen som att äl är på g.
    Ja det blir nog bra :). Ja jag hoppas det! :)
  • Malin 845
    Reflexen skrev 2015-11-04 19:30:16 följande:
    Jag har sån tur att jag är gravid! Har kommit halvvägs och får förhoppningsvis en liten i mars

Jag har hängt i tråden sedan jag började tempa i slutet av 2013. Nu tempar jag ju inte, men läser fortfarande samt skriver ibland.
    Oj då får man gratulera då! :D en liten vår bebis :). Ska ni ta reda på könet? :)
    Önskar dig all lycka till med ditt lilla knyte :)
Svar på tråden Tempar/Fertility friend