• Malin 845

Tempar/Fertility friend

Iskristall skrev 2015-11-06 19:37:11 följande:

Heja malin 845! Det tar sig, snaart så!

Tack! :D ja du hoppas på positivt test imorgon. Iallafall på cb :) känns underbart att trots läkarens kommentarer om att jag inte har ägglossning och har PCO så startar kroppen igång själv! :)
  • Malin 845
    Symetrical skrev 2015-11-06 19:59:57 följande:

Snyggt babe! Jag tror på positivt senast söndag!

Känns ju härligt att för en gångs skull verka ha ägglossning :D. Men om det då blir positivt imorgon eller söndag, när är då bim? :)
  • Malin 845
    Symetrical skrev 2015-11-06 20:37:07 följande:
    Räkna 15 dagar efter positivt test. Lättast så.
    Jo sant :). Dock lång cykel i så fall.
  • Malin 845
    Symetrical skrev 2015-11-06 20:58:20 följande:
    Inte om man jämför med förra!
    Hahaha ja det har du rätt i vännen ;)
  • Malin 845
    En del av oss skrev 2015-11-06 23:20:03 följande:

Malin ok har tittat på ditt ÄL-test men säger inget.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
    Eh va?
  • Malin 845
    En del av oss skrev 2015-11-07 12:15:35 följande:

Malin: ja du ville ju inte veta vad jag tycker.

Det skrev jag aldrig. Jag skrev att man kan tänka på hur man uttrycker sig när man skriver med folk man inte känner. Men okej, då behöver jag inte vara med i tråden alls om det är så besvärligt.
  • Malin 845
    En del av oss skrev 2015-11-07 17:42:29 följande:

[quote=75972389][quote-nick]eagle87 skrev 2015-11-07 16:37:06 följande:[/quote-nick]

Ägglossningstest följt av temp höjning och progestron blodprov en vecka efter äl och mens 14 dagar efter positivt äl test samt temp dipp dagen innan mens. Och ja genom O bli gravid förra månaden

[/

Ok trodde jag ställde frågan till Malin. Ber om ursäkt! Lämnar du progesteronprov varje månad? Jag har fått lämna en gång detta år som visade på ÄL och enda anledning till att jag valde att tempa var att fåekräftat att ÄL sker vilket jag haft varje månad. Har förvisso ingen PCO eller PCOS.

Jag såg frågan nu, och ja den var till mig men för att svara på min fråga så svarade eagle att man kan ha äl ändå (då hon blev gravid).
    Känns mer som om man inte får lägga upp eller fråga något innan det blir tjafs. Självklart har jag läst om PCO och man kan ha äl men oregelbunden, samma med mensen.
  • Malin 845
    SecretlyMe skrev 2015-11-07 13:38:25 följande:
    Äh, självklart får du vara med i tråden. Det är ingen som tycker att du är besvärlig vännen :) Nu håller vi tummarna för ägglossning!
    Känns som om man inte kan skriva något utan att få attityd tillbaka :(. Då känner man sig till besvär :/. Mår dåligt nog själv utan att bli hackad på med..

Hoppas det med, äl testet från idag var lika starkt, hoppas cb visar glad gubbe imorgon :).
  • Malin 845
    SecretlyMe skrev 2015-11-07 18:51:29 följande:
    Bry dig inte om det, ignorera och kör ditt race :)

Åh, spännande! Hoppas på glad gubbe! Tempar du oxå?
    Försöker, men man mår inte så bra av attityden man får.. :/.

Hoppas det med! :) ja det gör jag med ff och NC :). hoppas tempen stiger snart och kan bekräfta äl i apparna :). Och att äl testerna blir starkare :).
    Förresten vet du om man måste ta morgonurinen? För på stickor visar jag starkare på eftermiddagen. Men kanske inte gör någon skillnad? :)
  • Malin 845
    SecretlyMe skrev 2015-11-07 18:54:32 följande:
    Vi vet att ältest inte är en garanti, men perfekt för de med pco/pcos att använda och helst tillsammans med tempning så att man kan bekräfta ägglossning.

Jag tror Malin, som lever med pco, har koll på allt vad det innebär. Tyvärr låter du som en översittare och nu tycker jag att du ska tagga ner. Din attityd här inne förstör den fina stämning vi annars har.
    Vet även själv att äl tester inte är en garanti, utan att tempen visar mer om äl skett :).
    Tack för att du försvarar mig! :). Känns som att det inte är nån bra stämning här längre..
Svar på tråden Tempar/Fertility friend