• Malin 845

Tempar/Fertility friend

En del av oss skrev 2015-10-31 13:57:10 följande:

[quote=75943145][quote-nick]Malin 845 skrev 2015-10-31 13:39:07 följande:[/quote-nick]

Ojdå, ja cb är ju mer att lita på, därav priset med.. Förstår det om det visade så konstigt. Men blir förvånad om cb inte visar alls imorgon bitti, har rejäla äl känningar! :)

[/

Bli inte allt för ledsen om det inte visar något imorgon. Jag har självt varit säker och ändå har det vart tom ring. Så jäkla frustrerande när man känner att det är på gång. Hur är flytningarna då?

Nej jag ska försöka att inte bli det, men nu hoppas man ju så att det är ett ägg på gång :). Ska man köpa cb digital för att få veta 4 dagar eller den som visar 2 mest fertila dagarna? Funderar på detta då jag snart ska åka och handla det :) är viss prisskillnad med om den billigare ändå är bättre liksom :)
  • Malin 845
    Symetrical skrev 2015-10-31 18:15:40 följande:
    Tror inte du missat stegringen, men har du det har ni ju ändå prickat in med sexande, så spelar mindre roll. Tempen och framtida ältest lär ge dig svaret.
    Ska jag ta cb imorgon bitti då? För Stickan var starkare den jag tog nu i eftermiddag :). Undra om man ska köra varannan då tills positivt.. Eller varje ;)
  • Malin 845
    En del av oss skrev 2015-10-31 19:28:52 följande:

[quote=75943688][quote-nick]Malin 845 skrev 2015-10-31 16:53:44 följande:[/quote-nick]

Jo besvikelse känner man ju.. Missat äl eller kommer den senare?

[/

Tog du på morgonurin? Följ anvisningarna!

Nu ville jag bara ta då jag ändå höll mig i 5,5 timme för att ta Stickan. Står att man ska ta med minst 4 timmar i blåsan eller på morgonen då det är enklast. Men ska framöver ta på morgonen då det är svårt att hålla sig så länge.
  • Malin 845
    En del av oss skrev 2015-10-31 19:24:54 följande:

[quote=75943348][quote-nick]Malin 845 skrev 2015-10-31 14:50:40 följande:[/quote-nick]

Nej jag ska försöka att inte bli det, men nu hoppas man ju så att det är ett ägg på gång :). Ska man köpa cb digital för att få veta 4 dagar eller den som visar 2 mest fertila dagarna? Funderar på detta då jag snart ska åka och handla det :) är viss prisskillnad med om den billigare ändå är bättre liksom :)

[/

Jag tycker den dyrare är bäst för den visar även hög fertilitet och peak day och inte bara positivt eller negativt för då har man ingen aning om jag bara är 1 dygn till några timmar ifrån peak utan då får man förhoppningsvis hög fertilitet på cb med dubbel hormonindikator.

Köpte den billigare nu, men det går nog bra ändå :).
  • Malin 845
    En del av oss skrev 2015-10-31 19:41:31 följande:

[quote=75944184][quote-nick]Malin 845 skrev 2015-10-31 19:33:07 följande:[/quote-nick]

Nu ville jag bara ta då jag ändå höll mig i 5,5 timme för att ta Stickan. Står att man ska ta med minst 4 timmar i blåsan eller på morgonen då det är enklast. Men ska framöver ta på morgonen då det är svårt att hålla sig så länge.

[/

Du behöver absolut inte hålla dig så länge, 1-2 timmar undvik större mängd vätska däremot så du inte späder ut koncentrationen. Ingen bra ide att bälja i sig flera koppar te tex.

Men eftersom du använder CB nu så testar du på morgonurin och då har du hållt dig under sömnen.

Minst 3-4 har jag läst om på sticka. Sen så försöker jag att inte dricka mycket så det påverkar :). Ja nu räcker det med på morgonen :)
  • Malin 845
    Symetrical skrev 2015-10-31 20:58:42 följande:
    Tycker absolut att du skall testa imorgon också, om älstickorna blir starkare och starkare.

Jag hade kört varannan fram till äl, men varje är säkert inte fel det heller.
    Ska jag testa med cb eller sticka? Båda kanske? :). Den var minimalt starkare i eftermiddag.
  • Malin 845
    Symetrical skrev 2015-10-31 21:22:13 följande:
    Personligen kör jag på sticka tills jag får tydlig stegring och sen liksom bara bekräftar det med cb, men det är ju för att jag känner min kropp ganska bra by now! Dock spelar det ju som sagt inte så stor roll ifall du mot förmodan skullemissa peaken om ni ändå har sex varannan, var tredje dag här framöver.
    Ja jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Men till nästa fråga: vaknade till kl 4 tog tempen den var 36.14 och tog nu när jag sovit 2 timmar till, och den visade 36.54. Vilken är det man ska skriva i apparna? :)
  • Malin 845
    Symetrical skrev 2015-11-01 07:32:14 följande:
    Åh, det där är så svårt! Jag brukar ändå gå på den som är närmst min "vanliga" temptid, även om det innebär att jag sovit lite kortare fram tills dess. I alla fall om jag somnat om direkt efter första gången, för då tror jag inte att det inverkar så mycket. Värre om man är uppe och nattar om en liten skitunge, då räcker inte två timmars sömn till för ett adekvat resultat. I de fall brukar jag personligen ta ett mellanvärde och skriva en anteckning om detta i notisfältet.

Har du tagit något test än idag?
    Men ska jag då skriva 36.35 för medelvärde? Eller ska jag skriva den tempen från kl 6? Haha jo det är ju värre ;). Ja cb visade en ring och sticka ett liiiite starkare streck :). Hur går det för dig då?
  • Malin 845
    En del av oss skrev 2015-11-01 10:11:02 följande:

Malin jag skulle ta ett mellanvärde.

Ta ett till sticka under eftermiddagen.

Jobbar delat idag så har inte möjlighet att ta en sticka o eftermiddag. Så jag får ta det ikväll när jag kommer hem. :).
Svar på tråden Tempar/Fertility friend