• Malin 845

Tempar/Fertility friend

Symetrical skrev 2015-10-28 20:20:57 följande:
    Men fortsätt testa dagligen och fortsätter det stegra skulle jag avvakta med provera, om jag vore du.
    Ja jag ska nog avvakta lite :).
  • Malin 845
    En del av oss skrev 2015-10-29 17:14:33 följande:

Malin vad säger tempen?

Ja den går uppåt, har dock inte kunnat testa igår för jag låg vaken i stort sett hela natten.. Men det molnar i tjejmagen och bakåt ryggen! :)
  • Malin 845
    En del av oss skrev 2015-10-29 17:34:05 följande:

[quote=75936227][quote-nick]Malin 845 skrev 2015-10-29 17:24:28 följande:[/quote-nick]

Ja den går uppåt, har dock inte kunnat testa igår för jag låg vaken i stort sett hela natten.. Men det molnar i tjejmagen och bakåt ryggen! :)

[/

Men uppåtgående temp indikerar ju att äl skett. Var många gånger jag inte fick plus på stickor utom bara på cb digitala äl test. Molande i livmodern är ett bra tecken att det är aktivitet.

Ja alltså min temp ligger på 36.6 (sov inte jättebra inatt heller) och enligt NC så är min gräns 37.1 för äl så det är ju tid innan den hinner komma upp förhoppningsvis :). Om den tempen nu stämmer, men jag är på cd 12 idag så hoppas inte att äl varit!
    Menade att den inte ligger superlågt som efter mens :). Ja det känns verkligen, man kanske ska köpa cb digital? Är ju dock väldigt dyrt..
  • Malin 845
    En del av oss skrev 2015-10-29 17:53:56 följande:

[quote=75936286][quote-nick]Malin 845 skrev 2015-10-29 17:38:28 följande:[/quote-nick]

Ja alltså min temp ligger på 36.6 (sov inte jättebra inatt heller) och enligt NC så är min gräns 37.1 för äl så det är ju tid innan den hinner komma upp förhoppningsvis :). Om den tempen nu stämmer, men jag är på cd 12 idag så hoppas inte att äl varit!

Menade att den inte ligger superlågt som efter mens :). Ja det känns verkligen, man kanske ska köpa cb digital? Är ju dock väldigt dyrt..

[/

Jag sov alltid dåligt dagarna innan för att inte tala om under lutealfasen. Övre gräns förstår jag inte. Vid äl går tempen ner och ökar sedan i 3 dagar efter 3 dagar med 0.2-0.4 grader högre basal temp så sätts ÄL ut, din coverline.

Min ÄL har skett mellan dag 11-20 och jag har en cykel på 30-37 dagar, den cykel jag nu blev gravid så skedde ÄL på dag 11 så se till att ligg för oftast kan det vara försent när äl testet väl visar positivt. Min sambo och jag började ha sex varannan dag från dag 6-8 fram till positivt test och sen varje dag 3 dar i rad.

Digitalt äl test är dyrt men värt det då jag blev galen på stickorna som inte var tydliga nog kunde få neg på sticka och positivt på cb trots att dom var doppade i samma urin.

Jag kan även rek agnus Castus, åt det under 2 cykler och fick tidigare ÄL, första vändan fick jag äl 4 dagar tidigare på dag 16 och nu senast redan på dag 11.

NC sätter ut det i efterhand med, men vet inte om det är rätt.. Jag har bara använt ff i någon vecka, så vet inte om jag måste tempa under en längre tid för att den ska hitta min coverline?

Mina stickor har alltid bara visat ett minimalt streck som knappt synts, så för en gångs skull så verkar jag ha äl på gång! :).

Ska nog skaffa digitala test och ta med då..
    Här ska det liggas kan jag lova! :D
  • Malin 845
    Symetrical skrev 2015-10-29 18:34:25 följande:

Yay! Heja ägget! Kanske blir äl på söndag då, trots allt!?!

Ja är verkligen underbart att det börja hända grejer! :). Ja mycket möjligt :). Men man vet ju aldrig med mig, eller hur? ;).
    Förhoppningsvis behöver jag inte ens ta provera heller :).
  • Malin 845
    Sajocawa skrev 2015-10-30 11:27:46 följande:

Oj svårt att säga utan nåt sammanhang, kan vi få se grafen? :)

Jag la upp grafen, men kanske inte syns via appen? :)
  • Malin 845
    Sajocawa skrev 2015-10-30 11:44:34 följande:

Oj sorry, såg inget via appen. :)

Såg grafen nu på datorn... Det är väldigt svårt att säga om det har någon betydelse, du har ju inte tagit tempen däremellan och igår tog du tempen en helt annan tid vilket kan va anledningen till att den var lite högre.. och den idag är ju samma temp som för fyra dagar sen när du senast tog tempen innan det. 

Däremot är en termometer med två decimaler att föredra när man tar tempen såhär så det ger ett mer tillförlitligt resultat... 

Har svårt att ta tempen samma tid varje dag.. Ja det var tyvärr så att jag låg vaken från 2.00 - 5.00 och när jag gick upp så jag tog inte tempen alls tyvärr.. Ja det är den ju så jag vet inte om det har någon betydelse.. Jag har en som jag fått via NC :).
  • Malin 845
    Symetrical skrev 2015-10-30 12:28:45 följande:
    För mig brukar det kunna båda gott, först liten tempdipp ett par dagar, sen pos ältest och sen tempökning. Men såklart svårt att säga säkert. Ser fram emot ditt ältest i eftermiddag!
    Låter ju lovande iallafall :). Jag med, ska bli spännande! :). Är dock på jobbet och "glömde" att jag inte skulle gå på toa förräns jag kommit hem, men jaja får bli att ta test om ca 4,5 timme då :P dementa jag ;)
Svar på tråden Tempar/Fertility friend