• Erla

Tempar/Fertility friend

Videungen skrev 2016-06-22 00:17:31 följande:

Visst! Så här såg den ut förra cykeln!

Vad tror du??

Hmm, ser inte ut att passa med äl senare så där är det nog utsatt precis rätt. Ska bli spännande att se nästa cykel då! Kanske det bara va en tillfällighet att det blev 10 dagar denna gången?
  • Erla

Vaknar en timme för tidigt i vanlig ordning. Glatt överraskad, men vågar inte hoppas... Spännande att se hur det ser ut imorgon ^^
  • Erla

Förresten... Har en fråga till er kunniga kvinnor. Hur beter sig tempen när man liksom varit uppe? Gjorde misstaget att ta tempen en gång till nu några timmar efter att jag vaknade och tog den första gången. Mer av ren nyfikenhet än att dubbelkolla läget. Vet ju att man inte kan gå på något annat än basaltemperaturen.

Är det normalt att tempen sjunker och är lägre under dagen trots att den var högre när jag vaknade?

• Erla
    Sajocawa skrev 2016-06-22 08:02:46 följande:
    Ja vantligtvis så ökar ju tempen när man sover, jämfört med ens vanliga vakna vilotemp, och det är ju därför man oftast får ovanligt hög temp om man sovit ovanligt länge, så att den sjunker när man vaknat och gått upp låter helt vettigt.
    åh tack för svar! :) Har ju alltid varit tvärt om för mig, då jag näst intill aldrig kommer upp i temperaturer kring 37 grader :P Så är inte van med att det visar lägre under dagen än vad det gör på morgonen.
  • Erla
    Malin 845 skrev 2016-06-22 07:46:33 följande:

Hade ett nästan positivt äl test i förgår, nu har det blivit ett osynligt sträck.. Usch orkar inte.. Samt att jag har fjärde dagen med blinkande på cb :(

Irriterande :/ Hade det inte varit för blinkande gubbe på det andra testet hade man ju tolkat detta som att ägget släppt. I och för sig blev mina test jättesvaga precis innan helt positivt, så kanske en stegring imorgon igen? 

Har för mig att det var någon här inne som lugnade mig med att det kan vara så att testen kan bli svaga igen för att sedan stegras till fullo. Hoppas det är så för dig denna gången :)

• Erla
    SecretlyMe skrev 2016-06-22 09:31:47 följande:
    Tack snälla du!
    Erla skrev 2016-06-21 21:24:42 följande:

Jag försöker fortfarande och har fått tid för utredning i augusti. Har haft det lite kämpigt med det hela faktiskt, men känns lite bättre att veta att hjälpen är nära och finns där, om det nu inte skulle lyckas under sommaren.

Vad skönt att äntligen ha en plan framöver, utifall att. Förstår till fullo att det är kämpigt, man tampas med väldigt många känslor när man försöker bli gravid men inte lyckas. Speciellt när man ser andra lyckas, eftersom många får känslan av att man inte är "normal". Det här med svårigheter att bli gravid är så nedtystat och gömt, fastän det är så många som faktiskt lider av infertilitet. Skönt att kunna ventilera sig här inne med andra i samma situation och önskan <3Tack fina du! Beklagar verkligen missfallet hur mår du nu? <3
    frestelsen skrev 2016-06-22 08:06:15 följande:

Hej, du är saknad på fl!

Va glad jag blir för att du fått levaxin och att du lägger så mycket fokus på dig själv och dina behov:)

Låter som ett sunt levene och prioritera sig själv:)

Vi höll nästan med på att ta ut skilsmässa pga detta bebisfokus. Vi glömde bort varandra och nästan tävlade om vem som mådde sämst.

Vart inne o sneglat i din blogg då o då med:)

Tack! Ja, det känns bra att äntligen få lägga fokus på mig själv då det varit så väldigt mycket fokus och press sedan utredningen. Jag gick in i en djup depression strax efter utredningen var klar och låg bara i soffan utan mental och fysisk ork. Jag lyckades på något sätt ta mig upp någorlunda för att söka och få jobbet jag har idag, sedan ta tag i att få ny tid för blodprov och nu är nästa utmaning att fixa jobbet över sommaren (blir intensiva dagar där jag jobbar nästan varje dag inkl helg).

Det låter som att det är rätt vanligt med knakande relation när man försökt bli gravid under lång tid. Främst tror jag, ur egen synvinkel, att det beror på att man blir hjärntvättad av så många tips och "mirakelkurer" som man även drar med mannen i, eller lägger mycket fokus på att själv prova på och inte ha en partner som går igenom samma känslomässiga berg-och-dalbana - det läggs ju så mycket "ansvar" på kvinnan vilket medför en hel del skuld på att man inte gör verkligen ALLT och testar ALLT man läser om på nätet. Sådant sitter ju oftast mannen aldrig och läser om, varav att det är svårt för honom att förstå när vi kraschar varje månad när mensen kommer.

Vi gör tillräckligt och behöver inte luras in i mirakelkurer. Vissa behöver lite assistans bara för att få sitt egna speciella barn <3

Ja det känns ganska bra att veta att vi kommer få hjälp. 
    Vad bra att du skriver det där med att ventilera sina nedgångar. Du är så klok! Blev så deppig för ett par veckor sedan för att det aldrig går vägen för oss att jag var beredd att lämna gruppen. Kändes som att jag bara gnällde och ville inte riktigt tynga ner alla här med min frustration. Upptäckte dock att det finns mycket få ställen att få det stöd man behöver, så smög tillbaka ganska snart :P 

• Erla
    SecretlyMe skrev 2016-06-22 10:50:43 följande:
    Är otroligt lätt att bli negativ när man enbart möter motgångar. Det gjorde ju jag oxå. Men nu har ni som sagt något att se fram emot, så försök fokusera på det men kom ihåg att leva för dagen oxå <3
    Tack för dina kloka råd! det är så lätt att glömma bort att leva. Det känns ju som att man alltid bara väntar på något istället för att leva. Du har så rätt <3 Tack!
    Videungen skrev 2016-06-22 10:51:55 följande:

Tack för dina svar <3 
    Ja, jag hoppas att det bara var en tillfällighet :) Jag har en väldigt oregelbunden cykel, men det senaste har den varit extrem då jag varit väldigt stressad med skolan och examen - fick t.o.m pausa så nu har jag inte hunnit färdigt helt med examensarbetet t.ex. Så det kan ju vara en tillfällighet pga stressen! Hoppas bara att det snarare är 13 dagar jag vanligtvis ska ha. Är ju ny med allt detta, så har aldrig haft koll på sådant här.

Såg din kurva! Håller tummarna för er <3 En fin höjning idag ju!!

Ja, håller tummarna för att det inte är 10 nästa gång också. Vet inte hur mycket som kan rubbas av stress, men vet att stress kan påverka negativt, så kanske beror det på det. 

Tack<3 Hoppas verkligen att det är något positivt, men vill inte ta ut något i förskott :)

• Erla
    Malin 845 skrev 2016-06-22 11:39:53 följande:
    Ja det hade jag ju! Stickan var jättestark i förgår men då cb har visat blinkande i 4 dagar kanske inte ägget släpper än. Ska ta en sticka i eftermiddag med, kan ju faktiskt vara så att den blir svagare innan stegring igen :). Har dock bara en cb sticka kvar, ska jag köpa fler tycker du? De är ju ganska dyra..
    Tror det var den kloka symetrical som skev det, och det är ju sant! Fick även en temphöjning idag så kan vara positivt test imorgon och temp sänkning imorgon :).

Din graf ser för övrigt väldigt lovande ut!! Håller tummarna :*
    Jag hade nog köpt nya, bara för att få svar. Hur är symptomen i övrigt? Känns det som att äl är på g och kroppen visar att den bör komma snart så är det kanske onödigt att köpa fler och bara invänta temphöjningen? Låter ju ändå som att den kan vara på ingång.

Just det, det har du så rätt i! Det var Symetrical som skrev det. 

Ja, men det kan också vara en tillfällig topp :P Försöker inte bli så förväntansfull, men tack <3
  • Erla
    Malin 845 skrev 2016-06-22 13:40:44 följande:
    Blir nog så, tar det sig inte nu vill jag ju ha dem till nästa cykel. Jag känner molande värk idag men igår hade jag sjuk smärta långt ner i magen och (ursäkta för informationen) men upp i underlivet! Kunde knappt sitta ner och min mamma undrade igår vad det var med mig när det högg till :P
    Är ju otålig med så ville helst ha äl på cd 14 ;).

Håller ändå tummar och tår för dig :* <3
    Ja, men dåså :) Spännande att se hur det blir med äl framöver då. Hoppas att ägget är på g!

Haha, ja jag har också fått så någon gång, fast mer liksom bakåt mot ändan. Inte roligt alls! Tänk vad vi kvinnor får utså med alla krämpor och press (inte för att jag skulle vilja byta ändå). 

Jo jag förstår det, men jag har liksom fått släppa det där med normal cykel och bara vara glad om den kommer innan cd 20. Det känns sent, men räknas inte som speciellt sent. Vilken cd är du på nu då?
  • Erla
    201405 skrev 2016-06-22 22:50:15 följande:

Hade jättemycket ew flytningar mitt på dan idag, då var inte sambon hemma typiskt nog! Nu när jag kände för en stund sen var det inte alls så mycket eller ew. Brukar det komma i omgångar för er?

Många månader märker jag inga ew flytningar alls men tänker att får jag det bara så kort stund på dagen kanske jag bara missat de de månaderna? Men tror ni chansen försämrades av att vi missade ew flytningarna?

Jag har inte märkt av några EW-flytningar alls förrän förra och denna cykeln. Har ju blivit gravid två gånger så det kan nog lyckas ändå ^^ blev dock inte gravid förra cykeln, då jag hade rejält med EW-flytningar och denna gången är det bara att vänta och se :)
Svar på tråden Tempar/Fertility friend