• Skywalker

Tempar/Fertility friend

mamalolo skrev 2017-01-13 08:31:50 följande:

Hur ser kurvan ut för er som hade ÄL kring 7/1? Nu borde era ägg börja fästa. :)

Hur ser det ut för dig? :)
  • Skywalker
    Mila skrev 2017-01-13 08:59:42 följande:

Fråga. Jag var på återbesök nu 15 dagar efter cytotec. Allt såg bra ut, inga rester. Jag har haft spottings i ca 1 vecka. Jag tog senast ett gravtest i tisdags som fortfarande visade positivt. Inte jätte starkt dock men tydligt.

På vul nu såg hon en blåsa eller cysta som var 25 mm i höger äggstock. Hon kunde inte svara på om det var en cysta eller en äggblåsa.

Jag tyckte igår att även fast flytningarna var ljusbrun aktiga så var de äggviteaktiga i konsistens.

Vad tror ni?

Hmm sa de på gyn att det är möjligt att ägglossning är på gång alltså? Det låter ju onekligen som det är så iaf... men jag är ingen expert. :) Tänker du att det är för tidigt för ägglossning p.g.a att hcg finns kvar?
  • Skywalker

Mamalolo: gå på din känsla vad gäller äl, det såg ut nästan precis så där för mig förra månaden med en liten höjning och två jämna tempar och då ville inte ff sätta äl där jag tyckte det var. :) Jag använder också babyplan men är ibland osäker på hur bra den är... Har dock inte hittat nån annan med två decimaler.

• Skywalker
    mamalolo skrev 2017-01-13 11:47:02 följande:

Ah! Kom mensen enligt din magkänsla om när ÄL ägde rum?

Ja det gjorde den! Har iofs inte hundra koll på min lutealfas och hade spottings i fyra dagar innan mens förra gången (det brukar vara spottings två dagar).
  • Skywalker
    FrökenE1985 skrev 2017-01-13 11:42:26 följande:

Här dök tempen och Lloyd's visar nu extremt svagt. Bara att inse att det inte ville fästa ordentligt. Igen. Fan vad less man blir. Nästa cykel kommer jag troligen vara utomlands vid äl så då är redan kört. Nu har karln fått för sig att han vill pausa försöken för att han inte vill ha bebis i november eller december. Som om det skulle hända. Min kropp är ju totalt osamarbetsvillig. Vill inte ge upp men just nu går allt emot mig känns det som.

Usch, skickar över en kram. Mitt mantra just nu: det kommer bli bra till slut. Fast det inte alls känns så just nu. :(
  • Skywalker
    Zora skrev 2017-01-13 12:45:54 följande:

Så här ser min ut. Äl är satt till 8/1 men är hyfsat säker på att den var på morgonen 7/1.

Mina två tidigare graviditeter har man inte kunnat utläsa att jag var gravid innan BIM. Är ju först efter BIM, om tempen är fortsatt hög, som man kan se på kurvan med stor säkerhet att man är gravid. Så kallade implantationsdippar har jag haft många gånger när jag inte varit gravid (hade inga när jag var gravid)

Känns som ff satt din coverline lite högt? Men du har såklart rätt, det är först vid bim som kurvan betyder nåt. Jag har nästan alltid en dip på Äl +8-10. Jag analyserar både kurvor och symtom allt mindre för varje månad.
  • Skywalker
    mamalolo skrev 2017-01-13 18:44:15 följande:

Hur gör ni med träning när ni försöker bli gravida? Sedan jag fick tidigt MF direkt efter ett träningspass har jag blivit extra nojig. Vet teoretiskt att det bara var en slump men ändå...

Jag har nog inget bra svar på det här mer än det du redan vet, att det inte är farligt att träna.. En behöver ju inte träna hårt som en elitidrottare dock. :) Själv har jag motsatt oro, att jag tränar alldeles för lite och att jag borde leva mer "hälsosamt". Alltså dessa krav vi ställer på oss själva... Det är väl ett försök att ta kontroll över det en inte kan kontrollera antar jag.
  • Skywalker
    mamalolo skrev 2017-01-17 07:52:58 följande:

Hur går det för alla? Skywalker, Zora, Hallonfrossa, Metaphor?

Min kurva har varit konstig denna månad. Ett ihärdigt hoppande upp och ner. Nästa cykel ska jag nog testa att tempa vaginalt och se om det hoppar mindre. Är på ÄL-1 eller -2 men känns på flytningar och molvärk i ländrygg/höfter som om mensen kommer redan idag.

Jag har inga särskilda känningar (förutom att brösten är fylliga och ömma men så blir det varje månad haha) och kurvan säger inget. I november och december har spottings börjat redan på Äl +10 vilket är idag så nervösa dagar nu. Har inte så mycket förhoppningar men vill inte ha spottings så tidigt åtminstone. :/ Bim är på lördag.

Hoppas att mensen uteblir för dig! Även än fast det inte känns så.
  • Skywalker
    mamalolo skrev 2017-01-17 08:30:31 följande:

Åh, då håller jag tummarna för uteblivna spottings. :) Smörjer du med ProgesterAll? Jag gör det pga kort lutealfas men den enda skillnad jag märkt av hittills är att min kurva ligger högre längre. Tidigare vände den neråt redan efter 6-7 dgr. Med ProgesterAll ligger tempen högt till äl+9, dagen innan mensen kommer. Så även nu.

Smörjde förra månaden men det blev ingen skillnad. Tänkte testa en lite högre dos nu men skippade det denna månad då vi ska ta prover på torsdag.. dock verkar det bara som att de ska kolla tsh och äggreserven på torsdag så kanske hade kunnat smörja ändå... Skulle de kolla östrogen/progesteron borde de frågat vilken dag i cykeln jag var och bokat in tid utifrån det men de gjorde de inte. Min temp verkar dock okej även utan smörj (men vad vet jag hehe). :)

• Skywalker
    mamalolo skrev 2017-01-18 07:54:59 följande:

Fick tillfälligt upp hoppet idag på ÄL+9/10 (har BIM på dag 10) då tempen fortfarande var hög men testet tokblankt och supertydliga menskänningar. Så idag kommer mensen. Känns väldigt deppigt.

Kram till dig! Men jag funderar på hur en ska tänka när bim är så tidigt som på dag 10? Det anses väl generellt som rätt tidigt att testa och få plus på dag 10?

Jag har inte testat före bim sedan första första försöket i maj men testade faktiskt också idag på dag 11. Precis som förväntat var det negativt. Ville testa eftersom vi ska påbörja utredning imorgon, hade ju varit skönt att kunna avboka den p.g.a graviditet. Men sån tur hade vi icke!
Svar på tråden Tempar/Fertility friend