Malin 845 skrev 2017-01-09 18:32:43 följande:
Är så skönt att slippa prestations problem när man måste kommando ligga :).
Ja vi ligger ju enligt ett schema nu, så man förlorar lite lust till sex imellan äl och mens, då vi knappt ligger alls.
Det de brukar göra är att ta blodprov och kolla östrogen och testosteron halten, sen vid en viss cd vanligtvis (21-23) kollar de om du har egen äl genom ett progesteron prov. Jag fick lämna dessa prov under två cykler :).
Sen efter det så får man en tid för att lämna spermaprov på laboratoriet på sjukhuset. Vi fick vänta ca 4 veckor på det.
Sambon fick välja att "do his business" hemma eller på kliniken. Han valde hemma, då vi bor ca 15 min från sjukhuset :). Man var tvungen att lämna in provet på sjukhuset högst 30 min från att det var klart :P.
Och var tydligen tvungen att ha burken mot huden, så simmarna inte skulle påverkas av kylan utanför kroppen, haha ;) trevligt värre!
Äggledarspolningen fick ju jag vänta länge på, först fick jag ju två letrozol kurer! Ca 3 månader från att vi fick hjälp :). Har du stopp i någon av äggledarna så fixar de ju det!
Ja det har jag :). Ska till gyn kl 7.45 imorgon :). Tog en äl sticka som vart svag, så hoppas äl inte varit än :)
tusen tack för tummarna och tårna <3
Tack! Hm de frågade inte om vilken dag jag var i cykeln... Men anser de att vi behöver titta närmare på nåt kunde de skriva remiss till landstinget sa de (men tror vi måste ha försökt lite längre då). Kom att tänka på en sak - borde jag undvika att smörja med progesterall inför proverna?
Lycka till imorgon!