• Skywalker

Tempar/Fertility friend

Hej alla! Uppdatering från mig: fick spottings idag så första mensen sen missfallet för fem veckor sen är på ingång. Nu står vi i kö för IVF. Det här med att försöka få barn blev verkligen inte som en tänkt. Men klamrar mig fast vid hoppet, det är det enda som är möjligt för att orka. Målbilden att se min sambo med vår nyfödda bebis på bröstet.

• Skywalker

Min läkare sa också att dels är halten progesteron alldeles för låga i progesterall för att det ska ge effekt och att det dessutom inte finns nån forskning som kommit fram till att det skulle hjälpa. MEN jag har försökt bli gravid i 1,5 år nu, har under den tiden smörjt med progesterall fyra cykler och blivit gravid två av dessa (missfall i v 9 båda gångerna). Så jag kommer fortsätta smörja... Det kan iaf inte skada.

• Skywalker

Min läkare sa också att dels är halterna alldeles för låga i progesterall och att det inte finns nån forskning som kommit fram att det skulle hjälpa. Typ så. De måste ju jobba efter forskning och beprövad erfarenhet. Hon sa också att min slemhinna etc var bra. MEN jag har försökt bli gravid i 1,5 år nu, har under den tiden smörjt med progesterall fyra cykler och blivit gravid två av dessa (missfall i v 9 båda gångerna). Så jag kommer fortsätta smörja... Det kan iaf inte skada.

• Skywalker
    Mimipig skrev 2017-09-27 10:33:23 följande:

Jag har inte haft ÄL sen aborten (ej friskt foster) för två månades sedan. Känns så orättvist. Det enda jag vill ha är en chans! Nä, jakten på barn är ett lotteri. Men än finns hopp! Hur gammal är du? Jag är 37,5. Börjar bli smått stressad, även om det finns tid än...

Så orättvist verkligen. Helt fruktansvärt vad ni har behövt gå igenom! Sen att vänta så länge på äl också när det enda man vill är att få en ny chans. Fick ni försöka länge innan den förra graviditeten? Jag är (snart) 33 år. Känner mig också stressad p.g.a att mitt amh inte varit optimalt. Det är också därför vi "redan" får ivf trots att vi blivit gravida 2 gånger det senaste halvåret (innan dess 10 fruktlösa försök). Får ni någon hjälp?
  • Skywalker
    Milou3 skrev 2017-09-28 21:35:17 följande:

Vad hade du för ANH värde? Allt över 0,6 ska väl vara okej?

Jag hade 1,1 i januari och då sa de till mig att det var ok men lite lågt för min ålder och att man inte vet hur snabbt det försämras så att vi inte skulle vänta för länge (med att påbörja hjälp) särskilt om vi vill ha fler barn (vilket nu känns som en utopi). I juni mätte vi igen och då var det konstigt nog 1,6. Men min läkare säger fortfarande just att vi inte kan veta hur snabbt det "dalar" för mig och att IVF är för att ev. vinna tid. IVF hjälper ju tyvärr inte mot missfallrisken och själv är jag rädd att jag har för dålig äggkvalitet.
  • Skywalker
    Milou3 skrev 2017-09-29 06:51:55 följande:

Jag hade 1,5 i AMH när jag testade nu i september, vilket hon tyckte var bra för min ålder ( 41 år).

Funderar på att beställa Q10 och melantonin! Min 48-årige fd kollega blev gravid av melantonin. Hon försökte inte ens! Men jag vet att hon åt melantonin för hon hade sömnproblem. Sen läste jag en hel del om det i fertilitetssyfte. Har inte vågat mig på det själv än men kommer nog beställa! Bara på recept i Sverige. Så får beställas utomlands ifrån.

Ja det var nog just att de tyckte jag hade rätt lågt amh för min ålder som var grejen.

Jag har förut försökt motstå att hoppas på olika "mirakelpreparat" men nu kör jag både q10 och progesterall plus funderrar på höga doser av e-vitamin (tips av en pensionerad barnmorska).
  • Skywalker
    Mimipig skrev 2017-09-29 13:23:55 följande:

Vi försökte i åtta månader innan jag blev gravid i maj. Inte en evighet kanske, men det kändes ju så. Nu har snart ett halvår gått ?till spillo? på den graviditeten och ännu ingen ÄL. Men idag fick jag starkt utslag på ÄL-stickan igen - fjärde gången på tio dar! - så vi ligger varannan dag och lär väl så göra till nästa blödning..,

Ha det känns ju så himla länge. Och nu har det plötsligt gått 1,5 år, det är nästan overkligt... Hoppas din äl kommer nu! Själv har jag en fruktansvärd mens så känns som att några rester av graviditeten varit kvar och spolas ut nu. Fast på mitt uppföljande ultraljud efter missfallet såg hon bara lite vätska kvar. Kanske är det bara en naturlig variation i mensen.
  • Skywalker
    Mimipig skrev 2017-09-30 22:33:44 följande:

Ja, enligt alla bm och gyn så sköter ju kroppen det där då bra själv, med att rensa ut livmodern från rester via blödningar, men ärligt talat - kan det inte finnas ett modernare sätt att bli fit for fight igen? Jag har skyhöga förhoppningar på ÄL idag. Superstark sticka igår, svag idag och alla möjliga ÄL-symptom. Släpp då snälla ägg! Hoppas så på hög temp imorgon. Jag tycker jsg är värd en chans nu... och du med.

Hoppas hoppas! Det är dags nu. (Skulle förstås stå ja och inte ha i mitt förra inlägg. :) )
  • Skywalker
    Bell13 skrev 2017-09-30 20:12:57 följande:

1,5 är bra för att vara 41 år men ändå tror jag det räknas som svårt att bli gravid. Jag hade 1.2 för 1 år sedan, 42 år då och blev gravid 2 v senare men tyvärr missfall i v 13.

Är ju såå jobbigt att bara vänta på att det ska ta sig.

Ja det är hemskt. Livet levs i tvåveckors-cykler. Dock känner jag mig lite avtrubbad numera, jämfört med för typ ett år sen. Är liksom van att det går dåligt nu efter 1,5 år och två missfall... det känns nästan overkligt, som att det inte är mig det hänt.
  • Skywalker
    Mimipig skrev 2017-10-01 10:51:33 följande:

ÄNTLIGEN ägglossning! Drygt två månader efter aborten kom kroppen igång igen. Ett delmål - tänk att man kan bli så glad över att vara tillbaka på ruta ett. Stor kram på er!

Woho, äntligen!
  • Skywalker
    lilaemma skrev 2017-10-02 06:28:19 följande:

Nu är jag glad! Ska inte tempa mer och inte testa igen förrän om en vecka! :D

Grattis!
  • Skywalker
    Malin 845 skrev 2017-12-21 12:44:12 följande:

Vet inte om det är någon kvar här från när jag var aktiv i mars, men jag ville berätta att vår lilla Melanie föddes den 24/7 i vecka 26. Allt har gått förvånansvärt bra, och efter 3 månader på sjukhus är vi äntligen hemma! :)

Jag vill också önska er alla en riktigt god jul och gott nytt år!

Kul att höra från dig! Och härligt att allt gått bra trots den läskigt tidiga födseln.

Vi plussade ju samtidigt men jag fick ju missfall i v 9. Plussade igen i juli men fick ett anra missfall. Nu är bi mitt uppe i det första IVG-försöket.

Kram och god jul till dig och familjen!
  • Skywalker
    Skywalker skrev 2017-12-21 13:18:17 följande:

Kul att höra från dig! Och härligt att allt gått bra trots den läskigt tidiga födseln.

Vi plussade ju samtidigt men jag fick ju missfall i v 9. Plussade igen i juli men fick ett anra missfall. Nu är bi mitt uppe i det första IVG-försöket.

Kram och god jul till dig och familjen!

IVF-försöket ska det stå! Åh dumma korvfingrar...
Svar på tråden Tempar/Fertility friend