• Petto 83

Tempar/Fertility friend

Zora skrev 2014-10-30 20:37:27 följande:
    Ja okej, då förstår jag att det inte känns allt för ledsamt att den kom.

Det är som mig då, har också fått hemsk Äl smärta efter första barnet och den brukar börja lite som lätt mensvärk ett par dagar innan Äl för att sedan peaka vid Äl när det gör så j-la ont. Ibland kan jag varken sitta eller stå. Lite jobbigt men oftast blir det inte riktigt så illa. Sen fortsätter "mensvärken" oftast ända fram till mensen kommer.

Så jag vet ju egentligen när Äl är uran tester, men jag gillar den extra kontrollen (kontrollfreak smile1.gif )
    Fy, inge kul att ha så ont och då samtidigt mysa till det kanske inte alltid känns som prio ett. Har det inte så jobbigt men ställa sig och hoppa jämfota är inte aktuellt :)

I går kväll hade jag sån sjuk mensvärk i svanken att det strålade ända ner i svanskotan som värsta foglossningen och nu är det mycket bättre. Lite omvänt med andra ord :)
  • Petto 83
    louisep87 skrev 2014-10-31 11:25:17 följande:

Oj. Nu kommer det att bli långt. Allt startade när jag var nitton år. Åt neovletta 28 blev gravid ändå. Skrapning v10. Valde abort självmant. Började med neovletta igen.hade humörsvängningar så jag bytte till cerazette för 4år sedan. Slutade i januari i år 19 januari får jag mensen. 10 mars kom nästa mens. Den 26 mars åkte jag in till sjukhuset pga magsmärtor och det visade sig vara ägglossning. Den 19 april kom mensen igen. Sen blev det stopp ända till den 23 september. Nu har det inte hänt nå mer. De sa när jag var upp på vul i juli att jag har tendens till pco. Skulle mensen vara borta i 6 månader skulle jag kontakta kvinnokliniken. Men den var ju bara borta i 5 månader. Tycker ni jag ska kontakta dom ändå? Kram

Jag har pco och mina besvär är/var att jag ibland inte hade ägglossning.

Om ni vill bli gravida tycker jag du ska höra av dig nu :) För som jag förstått det så bör man ha minst 3-4 blödningar per år. Är inte bra för livmodern att inte få blöda ut så det var nog därför du skulle vänta 6 månader. Och nu menar jag inte att du måste ha pco utan tänkte mest utifrån det svar du fått tidigare. Håller tummarna för er i alla fall
  • Petto 83
    louisep87 skrev 2014-10-31 13:50:10 följande:

Yeeeeeiii den 20 november ska vi få komma till kk och starta utredning!

Så skönt för er. Hoppas allt går bra
  • Petto 83
    Venne skrev 2014-11-02 20:16:14 följande:

Nä, nu dalar det.. Suck.. Negativt test också idag så det blev nog inget smile4.gifphpK6MSXW77790.jpg

Behöver inte vara kört, håller tummarna för er
  • Petto 83

Slänger ut en lite fråga: kan man ha Äl-sekret med typ spottings? Ber om ursäkt för detaljerna men ni vit det där äggvita bygga bro sekretet med typ mörka strimmor i. Krystade lite vid toabesöket och ut kom en lång slibbig orm haha Har lite äl känningar men tänkte att då jag fortfarande har spottings så borde det väl dröja ett tag??

• Petto 83
    Zora skrev 2014-11-10 10:16:51 följande:

Då var väl 6:e försöket åt skogen smile4.gif färgade flytningar både igår kväll och kraftig tempdipp + fortsatta flytningar imorse.

Får försöka ladda om till 7:e försöket smile4.gif Här är iallafall månadens kurva. php79LurK24504.jpg

Fy så tråkigt, håller tummarna för er och att ni snart får erat efterlängtade plus.
  • Petto 83

Hur skulle ni göra med tempen om ni inte kunnat sova innan den ska tas? Min son var vaken hela natten och tempen jag tog efter ha sovit ca 3-4 tim var väldigt hög jämfört med tidigare temp.

• Petto 83

Vet inte om det kan påverka men har sett att man kan fylla i det, fast det visste du kanske redan :)

Svar på tråden Tempar/Fertility friend