• Petto 83

Tempar/Fertility friend

En liten fråga, vad använder ni för termometer? Har en för örat men det kan ju diffa 0.4 mellan 3 tempningar.

• Petto 83

Hejsan alla!

Har en liten fundering. Har ju hört att positivt äl-test inte betyder att ägget verkligen släppt men hur är det med tempen, om man får dippen innan glad gubbe och höjning 3 dagar efter kan man lita på det??

• Petto 83
    louisep87 skrev 2014-10-19 15:34:45 följande:

När törs jag testa då? Vågar jag om två dagar?för det bör väl synas då om det är något?

Tror du törs testa 2 ve efter äl. Men alla är ju olika så det är inte säkert det visar. Själv hade jag inte kunnat hålla mig längre haha :) Håller tummarna för dig
  • Petto 83

Har en liten fråga. Vad betyder egentligen den vågräta linjen? Det lodräta visar ju ägglossningsdagen, det har jag kunnat räkna ut själv i alla fall :)

• Petto 83

Okey, tack AnnC för svar.

Såg att du skrev om bidrottninggele.

Jag har PCO och fått 2 barn via IVF för att det inte velat funka för oss. Nu är jag inne på andra menscykeln efter barn nr 2 och som det verkar haft ägglossning båda cyklerna också. Har provat Rosenrot och vet inte om det är orsaken då jag haft problem med ägglossning tidigare. Sen har jag hört mycket bra om Progesterall kräm som man smörjer med efter Äl. Så kan tipsa om det, har inte testat bidrottninggele själv.

• Petto 83

Ja, precis. Väntade nån månad på mensen sen åt jag Rosenrot i ca 6 dagar och då kom den. Har sen haft väldiga ägglossnings känningar. När det är som värst kan jag knappt gå på toan för det gör så ont. Och det hade jag inte innan barnen. Så jag inbillar mig att det funkar haha

Förstår dig, man vill ju gärna hjälpa kroppen på traven om det går samtidigt som man inte vill hålla på med massa piller och smörjor hit och dit. Vet inte om det är försent med Progesteron, när man gör IVF så börjar man med det efter äggplocket=äl

• Petto 83

AnnC: låter klokt. Håller tummarna för er :)

Slänger ut en lite fråga. Fick nu vid toabesöket väldigt Äl-liknande sekret men är ju på Äl+9. För nog måste jag haft ägglossning redan, el vad tror ni?

• Petto 83

Okey. Märkte när jag torkade mig att det blev "slirigt" där nere haha kollade och det var segt som vid Äl men nu märkte jag inget. Blir spännande å se vad som händer :) Minns inget från mina graviditeter konstigt nog. Den senaste fick jag för visso magsjuka så fokus låg då på annat kanske :)

• Petto 83

Undrar lite. Vaknade efter jag sovit i mindre än 4 tim, tog en temp 36.66 somnade om och vaknade efter 2 tim 36.75. Vilken temp bör jag använda?

Svar på tråden Tempar/Fertility friend