• Iskristall

Tempar/Fertility friend

Vi tänker att vi tar det lungt nu är det ju snart semester. Men visst skulle ju hjälp fortare vara att föredra, vi har åldern emot oss. Men vi fortsätter försöka själva. Min äggreserv var fortfarande i övre gränsen, så det känns hoppfullt att vi fortfarande har tid kvar!

• Iskristall

Min temp går också alltid ner dagen innan eller samma dag som mensen. Dock har jag aldrig haft nattliga svettningar inför mens.

• Iskristall

Pugs: Det kanske är en dipp innan äl? Har du några känningar, flytningar osv? När brukar du få äl?

• Iskristall

Allex: Det är inte lätt att förstå sig på allt. Sen kan jag tänka att olika kvinnor är olika känsliga för olika hormoner? Jag får alltid ömma bröstvårtor efter äl, som sen avtar ju närmare mensen jag kommer. Jag känner det som att det är progesteronet som triggar mina ömma bröstvårtor.

• Iskristall

Hur går det med tempen pugs?

Allex: man ska aldrig säga aldrig! Men är det i menstid så att säga, så ska man väl inte hoppas för mycket. Min mens har aldrig ljugit så Men jag hoppas för dig.

Min kurva ligger fortfarande över coverline, gick upp ett litet steg idag till 37,2 på äl+8. Jag vill ju så gärna att den ska stanna förhöjd...men vem lurar jag egentligen haha bara att vänta...

• Iskristall

Jo, precis hoppet är det sista som överger en sägs det ju!

Jag känner att jag har lite större förhoppningar denna cykel pga spolningen jag gjorde. Har ju läst om och hört om kvinnor som blivit gravida efter en spolning. Jag känner redan hur besviken jag kommer bli när mensen dyker upp

• Iskristall

Allex: Jag håller nog med Symetrical här. Vänta nån dag till eller två, och ta sen ett test till om inte mensen dykt upp. Men himla svårt det där.

• Iskristall

Symetrical: På grafen kan det ju se ut som du haft äl i går Testerna ser ju lite annorlunda ut. Testar du alltid äl-test på morgonen? Vissa hävdar att man har högst lh som testet reagerar på mellan kl10 och kanske kl19 nåt sånt och vissa har så snabb stegring att de måste testa 2 ggr om dagen för att inte missa stegringen. Du kanske måste ändra lite i dina test rutiner? Bara en tanke

• Iskristall

Symetrical: Jag tror att du haft äl!

Allex: Usch vilket surt bemötande! Alltid trist med sånt

Min temp sjönk i morse på äl +11. Antar att den kommer sjunka mer dagarna som kommer och att mensen kommer på måndag För en implantationsdipp är väl aldrig att tänka på...

Svar på tråden Tempar/Fertility friend