• AnnC

Tempar/Fertility friend

Reflexen skrev 2015-03-05 06:03:37 följande:
    Nej, jag är inte gravid. Jag plussade i januari, men fick mf i v7. Just nu är jag i väntans land mellan äl o mens smile5.gif
    Men nej vad säger du beklagar missfallet! Alldeles för mycket såna tråkigheter nu känner jag...
  • AnnC

Vad tror ni om denna? Hade jag äl i lördags? Min efter äl temp brukar ligga på minst 36.5-36.6. Om jag sätter 36.45 som den var idag även imorgon så markerar ff lördag.

Hatar att vara osäker. Vill vara säker på att jag kan börja använda progesteronkrämen?

• AnnC

Att mensen var sen förra månaden betyder inte att äl blir sen. Snarare att det kan bli lite tidigare, så har jag också haft det. Dag 13 låter ju jättebra! Slipper man vänta alltför länge Ser att ni fick till det med så håller tummarna

• AnnC
    Snobi skrev 2015-03-30 19:28:40 följande:

phpU7YqI877041.jpg

Alltså, hur gick det här till? Vi har ju försökt i ca 19 månader utan minsta antydan till plus. Testade pergotime tre månader i höstas utan resultat. Nu har vi precis påbörjat en ordentlig utredning och lämnat prover den här månaden. Och så.. ett plus? Jag fattar inte! Helt skakis!

Grattis!!
  • AnnC

Jag är ovanligt nöjd med min kurva denna månaden jag är nervös, ska strax ta ett test. Har tyvärr väldigt höga förhoppningar eftersom jag såg streck på test igår, endast på redigerad bild dock...

• AnnC
    SecretlyMe skrev 2015-03-31 07:11:09 följande:
    Din kurva ser bra ut!

Förstår din nervositet, här är det samma sak.. Tempen är hög och har hållit sig så i åtminstone en vecka nu.. Jag går ju och hoppas att mensvärken jag känner inte är just mensvärk och att de symtom som jag helst vill förklara till något annat KAN vara av en helt underbar anledning..

Håller tummarna nu för dig <3
    Åh hoppas det är symptom för dig!

När vågar du testa?

Mitt test blev klart positivt!! Om än fortfarande ganska svagt men det är ju tidigt. Nu är det bara att hoppas att fragminet gör ditt och att testen ökar i styrka de närmsta dagarna!
  • AnnC

Oj vad svagt det syntes. Syns bättre irl

• AnnC
    SecretlyMe skrev 2015-03-31 07:39:35 följande:
    Det som är grejen, jag vågar inte testa! Jag vill inte ha fler minus!

Kvalitén på FL är inte jättebra, kortet är lite långt ifrån så jag har svårt att se, men litar fullständigt på din syn och säger ett STORT GRATTIS!!!

Vilka symtom har du?
    Nej minus är kass. Jag ser det som att blir det minus så slipper man hoppas för mycket fram till mensen kommer..

Inte så mycket symptom, lite molande kanske och lite stickningar i brösten. Men hade lika gärna kunnat vara pga mens!

Lite zoomat, får se om det syns bättre. Jag tvekar inte iaf. Är däremot rädd att det inte ska öka men känner mig löjligt positiv (kommer nog svänga ordentligt det där med att känna sig positiv)
  • AnnC
    Irlais skrev 2015-03-31 22:05:20 följande:
    Grattis!!! Hoppas det håller i sig nu! smile1.gif
    Tack! Hur går det för dig??
  • AnnC
    SecretlyMe skrev 2015-03-31 16:55:04 följande:

Jag tog ett test idag, inte morgonurin men fick minus. :/ Känner mig inställd på ett 13e försök..

Men nej, så skulle det ju inte bli kram!
  • AnnC

Är det nån av er som tempar som haft MA och behandlats med cytotec? När gick tempen ner igen och när fick ni äl?

• AnnC

Hej på er! Länge sen jag var här inne nu.. Nån som vet ifall låg dos prednisolon (kortison) kan påverka tempen?

• AnnC
    Iskristall skrev 2015-06-20 09:22:11 följande:

Hej AnnC! Kul att se dig, hur går det för er? Tyvärr kan jag inte hjälpa angående prednisolonet. Har du tempat och märkt nån skillnad?

Aniroma: Jag skulle lagt in första tempen, den är ju eftet längst antal sammanhängade timmar sömn. Vilken tid brukar du tempa på morgonen? Jag tror att det senare tempen kan vara missvisande för att du tempar senare och redan vaknat gång. Men vad vet jag!?

Ja, eller kanske inte så markant skillnad egentligen men tempen ligger lite högre än den brukar göra nu före äl. Behöver ju inte vara pga kortisonet men undrade om någon visste... massa äl smärta, negativa äl test o konstig temp, extra frustrerande när man går på medicin första gången för att undvika fler missfall. 

Hur går det för er?? 

• AnnC
    Iskristall skrev 2015-06-20 12:07:57 följande:

AnnC: Inget plus än. Men vi har gått igenom utredning. Inga fel kunde ses i hormonprover eller spermieprov. Min pco kunde de inte heller se några direkta spår av, förutom att mina cykler är lite längre. Det är väl i oförsig bra. Men inga svar på varför vi inte blir gravida. Just ja, genom gick en spolning av äggledarna också men även där upptäcktes inget avvikande. Just nu är jag på äl +6.

Vi har blivit ställdai kö för ivf. Men kötiden är ca 5-6 månader. Så det kommer vi starta med i vinter om vi inte lyckats på egen hand innan dess.

Både skönt och frustrerande att inte hitta nåt litet enkelt. Det var lång kö för ivf!! Om ni kan tänka er göra det i annat landsting har jag för mig man kan yrka det och få det inom vårdgarantin (3 månader) men å andra sidan kanske ni inte har bråttom och gärna försöker själva? Hur som helst håller tummarna ni lyckas snart, vare sig det blir naturligt eller ivf!
  • AnnC

Finns spermievänligt glidmedel som ska efterlikna äl sekret och kan därmed öka chansen för fler spermier att komma in. Jag köpte och skulle prova yes baby som är ekologiskt men så blev jag gravid så förpackningen är helt oöppnad. La precis ut på Tradera om nån är intresserad :) (sök på yes baby)

• AnnC

Lagt upp även progesteronkräm, gravtest och äl test på tradera förresten, ifall nån är intresserad :)

• AnnC
    Iskristall skrev 2016-01-24 21:51:12 följande:
    AnnC! Det var länge sen! Hur gick det för dig? Kommer ihåg ditt nick så väl ifrån när jag var aktiv i den här tråden typ 2014 nån gång?!
    Men hej :) ja det var ett tag sen jag var här... Hade ju flera missfall där men är nu gravid i v 26. Har varit och är en tuff graviditet!
    Hur går det för dig??
Svar på tråden Tempar/Fertility friend