• AnnC

Tempar/Fertility friend

Iskristall skrev 2015-02-06 06:26:39 följande:

Håller tummarna AnnC att du är gravid o att lillpyret vill stanna!

Tack. Hur går det för dig?
  • AnnC
    Irlais skrev 2015-02-06 08:11:22 följande:
    Hehe ja jag kunde ju varit lite tydligare med det ;) idag steg tempen ordentligt iaf, men är orolig att ÄL kom senare än testet visade och att vi då missat... Nåja, inget att göra åt det nu iaf!

Idag är det dags för gyn, håll tummarna att jag får hjälp med korta lutealfasen :)
    Lycka till hos gyn!

Jag tror du hade äl dag 20 eller 21 trots sänkningen igår
  • AnnC
    Irlais skrev 2015-02-06 09:27:49 följande:
    Ja det gick ju ungefär som jag trodde... Hon tyckte att jag ska sluta amma och inte stressa för det kommer lösa alla problem. Helt normalt att mens kommer en vecka efter ägglossning. Jag stod på mig iaf så till slut gick hon med på att ta lite prover (mitt argument: då minskar min stress) ;)

Intressant är att hon såg en liten vätskeansamling i livmodern, det är för tidigt dock för att se en graviditet enligt henne men nu finns ju hoppet helt klart ;) slemhinnan såg bra ut och höll på att förtjockas (något sånt?).
    Gud vilket bra argument!! Det är sånt man aldrig kommer på på plats annars. När får du svar på proverna då?
  • AnnC
    Irlais skrev 2015-02-06 09:59:01 följande:
    Jag har varit så övertygad om att jag skulle behöva argumentera, hatar att behöva göra det men var mentalt förberedd. Måste vara det annars blir det jättesvårt...

Om ca en vecka skulle hon posta provsvar (om de är ok)! Så är något knasigt så hinner jag ju iaf få veta det innan nästa ÄL :)
    Vet du vilka prover de tog? Skönt att få svar sen!
    Jag var jätteförberedd när jag gick till gyn sist, hade skrivit ut tempkurvor och allt haha. Och tänkte stå på mig! Men så kom ju svaret om antikroppar så det liksom rann ut och jag frågade inget om det alls. Och nu står jag här och nojjar över allt ändå pga tempen! Grr...
  • AnnC
    Iskristall skrev 2015-02-06 16:25:08 följande:
    Väntar på äl. Pga personliga saker kan vi behöva ta paus i bebisverkstan framöver dock...

Eagel87: håller tummarna
    Ok, vad tråkigt.. vet inte vad som händer men hoppas allt blir ok!!
  • AnnC
    Irlais skrev 2015-02-06 16:25:25 följande:
    Nej jag blev så tacksam att hon valde att ta prover så jag vågade nästan inte fråga. Kände inte riktigt att jag kan ge input på vad hon borde testa heller... Men hon ska bifoga själva provsvaren i brevet så då får jag se allt (och analysera själv haha)! 
    Hmm ja just det. Men progesteronet borde rimligtvis motverka tempdipparna på dina kurvor... de såg väl bra ut när du tog den starkare versionen?
    Du får redovisa sen

Ja det verkade ju höja tempen förra månaden. Undrar bara om det är det som är grundproblemet. Får nog ta tag i detta också.

Äl+10 idag, negativt test, låg temp och mensvärk. Bådar inte gott...
  • AnnC
    eagle87 skrev 2015-02-07 13:29:27 följande:

Hoppas den håller sig uppe, sist sjönk den på äl+15 O fick mens dag 16, den sjunker alltid dagen innan mens. phpMZmmBy21544.jpg

Håller tummar för fortsatt hög temp imorgon!
  • AnnC
    eagle87 skrev 2015-02-08 23:22:48 följande:
    Japp om tempen är hög testar jag imorn på morgonen :)
    Lycka till!
  • AnnC
    eagle87 skrev 2015-02-09 10:22:31 följande:

Mensen kom imorse.

Så jävla ledsen att de inte går O beskriva. phpd0fw1b05195.jpg

Skit
  • AnnC

Här är min knaskurva, coverline har flyttat ner en bra bit pga mina senaste låga tempar. När allt funkade som det skulle låg jag alltid på allra minst 36,5 efter äl.

Mensvärk som fan och mensen borde komma idag!

Svar på tråden Tempar/Fertility friend