• AnnC

Tempar/Fertility friend

Petto 83 skrev 2015-01-08 22:02:35 följande:
    Ne, jag gjorde inte det då blödningen kom.

Det vet vi inte. Han har epilepsi, sen motorisk utv, svag muskulatur i överkroppen, problem med maten och verkar få alla virusar som finns. Listan känns oändlig med hans problematik men han är så underbar och glad jämt :) Så vi väntar på nya undersökningar för att få veta vad allt kommer ifrån...
    Tänkte man kan ju blöda under graviditet, eftersom blödningen är annorlunda och tempen fortfarande är uppe. Men du kan ju ge det ett tag till o se vad som händer

Men lilla hjärtat härligt att han är glad iaf jag hoppas verkligen ni får svar på vad det är snart! Hur gammal är han?

Fick själv en dotter som va svårt sjuk (hjärtsjuk och kromosomavvikelse) så visst hon levde bara på sjukhuset i fem veckor men har lite känsla för hur det kan vara med undersökningar och all oro framför allt... Såg precis "rakt in i hjärtat" på ettan, om hjärtebarn. Det var känslosamt...
  • AnnC
    Petto 83 skrev 2015-01-08 22:33:05 följande:

AnnC: såg också det programmet. Väldigt mycket känslor som kommer upp. Beklagar verkligen förlusten. Det jobbigaste man kan uppleva... Våran gosse är nu 1 år och 3 mån. Vi har hunnit med MR på hjärnan, ryggmärgsprov, ultraljud på hjärnan och en drös med massa prover men inte hittat nått avvikande. I april är det dax för MR på hjärnan och ryggraden, gruvsamt men samtidigt vill man veta. Och ovissheten gör en även lite osäker på om man ska skaffa en till liten. Vi vet ju inte vart det slutar men inte heller om det kan vara nått ärftligt.

Förstår vad du menar, det är inte lätta beslut. Ibland är det inte "bara att skaffa barn".. Jag har 15% risk för samma hjärtfel men nästa graviditet blir mer övervakad. Nervöst så klart men försöker tänka på de 85%.

Kramar till er, hoppas allt går bra med lillkillen och att ni får besked i vår om vad det är!
  • AnnC
    Petto 83 skrev 2015-01-09 07:32:41 följande:
    Tack för omtanken :)

Nä, ibland finns det lite andra faktorer att tänka på. Bra att försöka tänka på 85% chans för ett hjärtfriskt barn. Håller verkligen tummarna för er, skönt att veta att dom kommer att kolla den lille extra noga.

Hade med sista föreliggande moderkaka som ledde till snitt i v.35 så det är ökad risk om det skulle bli en ny graviditet. Känns lite skrämmande då jag blev sjukskriven och typ sängliggande i v.25 och det funkar ju inte om man har 2 små hemma. Men vi får se vad som händer och sker, men hjärtat längtar efter ett litet knyte <3
    Men det är bra när de känner till såna saker så de kan hålla extra koll!

Ja det är ju det, längtan är större än oron, och då är den stor kan man säga! Min dotter kom med i v 35 med katastrofsnitt, 23 minuter efter påbörjad ultraljudsundersökning var hon ute. Visste ingenting innan!! Fattar fortfarande inte vad som hände.
  • AnnC
    Irlais skrev 2015-01-09 23:12:26 följande:

AnnC beklagar sorgen med din dotter. Kan inte ens föreställa mig hur det känns! Håller tummarna att progesteronet hjälper dig nu :) blir det något över kan du skicka hit det sen ;)

Tack! Känner mig tveksam, tror jag har plussat lika supersvagt som jag gjort de senaste två månaderna, och med mina andra två har jag plussat rätt starkt äl+10. Så bådar säkert inte gott men vi får se.

Men jag tror inte du ska ta progesteron medan du ammar iaf, men annars finns ju naturligt progesteron receptfritt
  • AnnC
    Irlais skrev 2015-01-10 07:43:26 följande:
    Såg i testtråden, jag ser också strecket :) det sägs ju att styrkan inte spelar någon roll men jag förstår att du känner dig tveksam. Vilken dag är du på nu?

Nä jag känner mig också tveksam till det. Hade som första åtgärd tänkt försöka amma lite mindre under lutealfasen men bebis blev sjuk så det sket sig. Hoppas progesteronet ökar ändå!
    De säger det men jag tror inte på det äl+10 idag. Ska ta ett test till om nån timme, brukar va starkare andra morgonkisset på mig.

Ja hoppas det ökar för dig ändå. Bebis är viktigast trots allt
  • AnnC
    Reflexen skrev 2015-01-10 08:02:22 följande:

Ann: håller tummarna för att plusset växer!

Det är ju väldigt individuellt när man plussar ordentligt, ÄL+10 är ju ändå tidigt! Jag fick helt blanka test på ÄL +12 (även med digitalt). Anade ett streck först på ÄL +16!

Här är bild på mina, tagna varje morgon mellan ÄL +16 och ÄL +20.

phpECHINH04921.jpg

Det är så lätt att jämföra med sina egna tidigare, mina två fullgångna har jag plussat starkt äl+10 och mina två mf lika svagt som idag

Men absolut ger det där mig hopp!! Är du gravid nu, isf har jag missat det? Eller är det tidigare graviditet? Gick den bra isf?
  • AnnC
    Reflexen skrev 2015-01-10 08:51:00 följande:

Ann:

Jag är gravid nu, ÄL +21 idag smile1.gif så vet ju inte hur det slutar... Jag hade självklart hellre fått starkt plus tidigare, men har bestämt mig för att våga tro och hoppas även på detta!

Förstår vad du menar med att man jämför, det är nog svårt att komma ifrån. Hoppas på fullgångna graviditeter för oss båda nu!

Åh grattis! då håller jag tummarna att allt går vägen!! Testen blir ju starkare iaf! Vid mina mf har de varit klart tydliga äl+12 men sen inte ökat i styrka, sen blivit svagare och så har mensen kommit äl+18 resp. äl+19
  • AnnC
    Iskristall skrev 2015-01-10 10:18:05 följande:

Nu har FF satt ut ett streckat kors i min kurva om att jag skulle haft äl cd8 nån dag efter avslutad tablettbehandling, detta stämmer verkligen inte. Vet nån här om jag kan ta bort ett streckat kors i min kurva som FF satt ut HELT fel?

Men tror du inte den ändrar igen om några dagar då? Streckat betyder ju att det är osäkert och kan ändras.

Vad har du fått för tabletter? Har inte hängt med så bra på sistone
  • AnnC
    Iskristall skrev 2015-01-10 11:10:14 följande:

AnnC: Jo det kommer ändras när tempen går ner. Men jag blir bara irriterad att det står fel haha smile1.gif

Jag kanske inte har berättat i den här tråden att jag äter letrozole...många trådar blir det att hålla reda på.

Är det nåt för fertiliteten? Eller det kanske är nåt helt annat, inte meningen att lägga mig i så klart haha
  • AnnC
    Iskristall skrev 2015-01-10 13:07:27 följande:
    Det motsvarar Pergo. Ingen fara smile1.gif
    Aha vad är det pergo gör? Är det första månaden? Hoppas det ger positivt resultat!!
Svar på tråden Tempar/Fertility friend