Inlägg från: Sessan78 |Visa alla inlägg
  • Sessan78

Gravidtråd för oss som är över 35

Oj, vilken dramatik det varit här i tråden! Plopp: skönt att det inte var vattenavgång och att liten mår bra!

Irmeline: väldigt positivt att blödningen slutat! Håller tummarna för dig idag!

Även jag har besökt sjukhuset. Åkte in på förlossningen igår - hotande förtidsbörd!

Haft väldigt smärtsamma sammandragningar sen i lördags så efter kontakt med min BM tyckte hon att jag skulle åka in och kolla upp det. Som tur var är tappen opåverkad men sammandragningarna fortsätter. Ska tillbaka på återbesök på torsdag och kolla igen. Är tappen fortfarande stängd så blir det glesare mellan kontrollerna. Fortsätter sammandragningarna kommer dom att sätta in medicinering för att få dom att lugna sig. Med tanke på min historik så bedömer dom det tydligen som hotande förtidsbörd även om tappen är opåverkad...

Har sjukskrivit mig själv i veckan. Sd blir lite lugnare vid vila men kommer regelbundet med några få minuters mellanrum hela tiden....så jag firar min 36 födelsedag i sängen!

• Sessan78
    Irmeline skrev 2014-04-08 10:14:03 följande:
    Vilken vecka är du i nu?
    Hoppas det lugnar sig.
    Är i v 24...
  • Sessan78
    Irmeline skrev 2014-04-08 11:12:09 följande:
    Oj, ja då är det nog bäst om ni lyckas hålla tillbaka ett tag till. Även om de flesta klarar sig bra from v. 24 så är det ju en jobbig neotid. Mycket bättre att bara födas i v. 28, då blir typ alla friska barn.

Skönt iaf att du inte är v. 20 eller så för om det i värsta fall kommer redan nu så går det ju, även om det inte är optimalt.
    Ta det lugnt nu så håller vi tummarna.

Nu åker jag in till gynakuten.
    Jag hoppas att liten stannar till 35+ iaf.

Lycka till idag!
  • Sessan78
    plopp76 skrev 2014-04-08 13:53:41 följande:

Jag är inlagd. Sammandragningar sen i natt, vattenavgång i morse. Fått nåt som ska stoppa värkarna, antibiotika... Oddsen väldigt dåliga men bebis lever än iallafall. Vi hoppas att värkarna kan ge sig och att det bara är en reva eller nåt. Kanske det läker av sig själv då. Håll alla tummar ni har!

Håller alla tummar och tår för dig! Massa kramar...
  • Sessan78
    Irmeline skrev 2014-04-08 13:58:19 följande:

Hemkommen från akuten, bebis lever. Var moderkakan som ligger för öppningen. Förhoppningsvis drar den sig uppåt med tiden. Lite samma som du PoL. Jag har RUL om en månad och då ska de kolla läget på moderkakan.

Skönt att bebis mår bra! Skönt att dom håller koll på dig nu...
  • Sessan78
    Irmeline skrev 2014-04-09 08:16:35 följande:

Idag ska jag berätta på jobbet. Eller berätta och berätta, har tagit på mig en tight tröja så vi får väl se hur de reagerar och om någon vågar fråga :)

Vad roligt! Du måste uppdatera oss här om vilka reaktioner du får under dagen...
  • Sessan78
    plopp76 skrev 2014-04-09 08:46:57 följande:

Tack alla för omtanke och pepp!

Natten har varit lugn, inga nya värkar. Det känns som om vattnet slutat sippra. Svårt att veta, men det rinner inte som igår iallafall. Dom säger att jag svarar bra på medicinen, jag har ingen feber och dom verkar nöjda i övrigt.

Strikt sängläge och tålamod är det som gäller. Det är svårt tycker jag just nu att känna nånting. Svårt att veta hur man ska hantera allt. Det jag fått veta är att så länge bebin inte drabbas av infektionen så kan den leva länge med bara pölar av fostervatten, det är ju ganska betryggande ändå. Kram på er så länge!

Det är ju positiva nyheter Plopp! Visst kommer det att vara jobbigt för dig med sängläge och allt annat men det är otroligt vilken styrka man får när det gäller sitt barn. Förstår att det är svårt med känslorna men försök tillåta dig själv att känna glädje över de positiva bitarna i allt omtumlande du tvingas gå igenom! Massa varma kramar till dig...
  • Sessan78

Varit på återbesök på förlossningen idag. Allt ser fortfarande bra ut och livmodertappen är opåverkad. Nu är det bara att gilla läget med mina sammandragningar. Dom har inte minskat och gör fortfarande lika ont, men den biten får jag ingen hjälp med. Känns tufft att jobba på som vanligt när jag inte ens kan sitta utan att det börjar dra ihop sig och göra skitont...suck! Är iaf glad att bebis inte är på väg än!

Hur går det för dig Plopp? Håller fortfarande alla mina tummar för dig... Kram

• Sessan78
    plopp76 skrev 2014-04-10 14:10:37 följande:

Det är över nu. Fick blödning i natt och dom gjorde undersökning. Det stod klart att det inte gick att rädda graviditeten. Dom satte igång mig vid elva och jag fick ont vid tio i tolv. Tio i ett var det klart. Otäckt och jobbigt så klart... Men ändå så känns det som om det gick bra, eller vad man säger. Nu är det "bara" vägen tillbaka kvar. Antibiotikan jag fått har inte bitit så bra så jag ska ta nya prover imorgon bitti igen. Blir kvar tills dom sett att det biter och att infektionsproverna går år rätt håll.

Sånt här ska ju inte få hända...det är så orättvist! Så otroligt ledsen för er skull...saknar ord... Vet ni vad det berodde på? Massa varma styrkekramar till dig
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35