Inlägg från: Sessan78 |Visa alla inlägg
  • Sessan78

Gravidtråd för oss som är över 35

kajsamupp skrev 2014-04-10 21:07:31 följande:

Sessan: Du är väl sjukskriven? Med hotande förlossning borde du vara hemma och ta det enbart lugnt! Ta hand om dig nu!

Ninnik: Välkommen hit.

Nej jag är inte sjukskriven. Tydligen tycker dom att det är lugnt nu och inte längre hotande förlossning så det är bara att jobba på som vanligt... Har ju sjukskrivit mig skälv i veckan så jag kommer att stanna hemma även imorgon också gör att vila, tillbaka till jobbet på måndag igen!
  • Sessan78

Insanejane och Kaa: hoppas också så mycket att alla värden håller sig på mattan och att alla komplikationer håller sig borta! Skönt att era små mår bra...det är ju det viktigaste!

Irmeline: Bra skrivet! Kan bara instämma!

Det här med TUL verkar vara allt annat än en exakt vetenskap. När jag väntade dottern gjordes flera eftersom hon låg långt under normalvikt enl. TUL. Hon kom lite tidigt men var fullt normalviktig för sin vecka. Har varit likadant för mina vänner fast deras barn har legat på +sidan...

Ninnik: välkommen hit mitt i alla komplikationer. Det brukar inte vara så här mycket tumult på en och samma gång så du ska inte tro att du försvinner...

Vilken vecka är du i nu och hur mår du i din graviditet?

• Sessan78
    Insanejane77 skrev 2014-04-14 11:49:39 följande:
    Irmeline skrev 2014-04-14 11:29:02 följande:Hoppas allt går bra idag!

Jag tror knappt mina ögon! Inga som helst spår av äggvita ens idag och levervärdena hade sjunkit markant! Solig Det trodde jag väl ändå aldrig, utan var så inställd på att nu börjar det gå utför. Det kanske det gör snart igen men just NU är allting bra iaf! Jag är så glad! Mitt blodtryck var lite högre jämfört med förra gången men det var fortfarande bra Skrattande  Ska tillbaka på torsdag för samma mätningar men so far so good kan man säga! Vilken bra dag det här blev, yay!Solig
    Vilka bra nyheter! Håller tummarna att det fortsätter såhär...
  • Sessan78

Tillbaka på förlossningen med kraftiga sammandragningar. Tydligen äggvita i urinen så det kan vara det som ligger bakom. Väntar på kontroll av tappen nu...

• Sessan78

Tappen är påverkad så jag får lov att spendera natten på förlossningen. Fått en spruta bricanyl så nu är det bara att vänta och hoppas på goda nyheter...

• Sessan78
    Irmeline skrev 2014-04-22 21:32:07 följande:
    Håller tummarna att liten stannar inne ett tag till. Är du v27 nu?
    Jag är i v 26, 25+3 idag
  • Sessan78

Jag är hemma nu. Bricanylen verkar ha gjort sitt och tappen hade gått tillbaka något, alltså blivit lite längre igen. Är nu sjukskriven en vecka med order att ta det lugnt men inte vara helt sängliggande. Lugnar det inte ner sig så blir det förlängd sjukskrivning... Känner mig lättad även om oron hela tiden gnager i mig. Nu ska jag njuta av att vara hemma och lyxa till det med en lång varm dusch!

• Sessan78
    emjh skrev 2014-04-29 13:14:23 följande:

DragonWoman: Fy vad trist.

För egen del är jag jätteglad! Vi var på RUL idag och jag var lite, eller tom. ganska, orolig innan (det var samma förra gången). Så fick vi komma in och det var en jättebra tjej som gjorde undersökningen, supertrevlig. 

Vi fick otroligt tydliga bilder på skärmen, maken fick filma och vi fick tre fina bilder med oss hem. 

Fina proportioner, datumet stämmer (fast hon sa BF 27/9 medan min BM säger 28/9, dock är jag i v18+2 enligt båda). :)

Puh, känns så himla skönt. 

Stort grattis till lyckat RUL! Vilken härlig bild på en jättefin bebis!!!
  • Sessan78

Jag har just fått veta att jag har GBS. På barnmorskan lät det som om det var ganska lugnt och att jag kommer att bli behandlad med antibiotika i samband med förlossningen.

Eftersom jag inte vet så mycket om det så började jag googla på GBS. Känner mig inte riktigt lika lugn nu...även om det verkar vara väldigt ovanligt så verkar det ju som om det kan gå riktigt illa. Någon här som har vet/kan något om GBS? Ska samla på mig lite frågor och sen ta det med bm/läkare...

• Sessan78
    DragonWoman skrev 2014-05-07 21:31:26 följande:

Från dagens ultraljud smile1.gif älskar när man ser en hand framför munnen, ser så mysigt ut när de är så små smile1.gif
    Grattis till lyckat RUL! Jättefin bild på fin bebis! Glad
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35