Gravidtråd för oss som är över 35
Sessan: Du är väl sjukskriven? Med hotande förlossning borde du vara hemma och ta det enbart lugnt! Ta hand om dig nu!
Ninnik: Välkommen hit.
Sessan: Du är väl sjukskriven? Med hotande förlossning borde du vara hemma och ta det enbart lugnt! Ta hand om dig nu!
Ninnik: Välkommen hit.
Insanejane och Kaa: hoppas också så mycket att alla värden håller sig på mattan och att alla komplikationer håller sig borta! Skönt att era små mår bra...det är ju det viktigaste!
Irmeline: Bra skrivet! Kan bara instämma!
Det här med TUL verkar vara allt annat än en exakt vetenskap. När jag väntade dottern gjordes flera eftersom hon låg långt under normalvikt enl. TUL. Hon kom lite tidigt men var fullt normalviktig för sin vecka. Har varit likadant för mina vänner fast deras barn har legat på +sidan...
Ninnik: välkommen hit mitt i alla komplikationer. Det brukar inte vara så här mycket tumult på en och samma gång så du ska inte tro att du försvinner...
Vilken vecka är du i nu och hur mår du i din graviditet?
Tillbaka på förlossningen med kraftiga sammandragningar. Tydligen äggvita i urinen så det kan vara det som ligger bakom. Väntar på kontroll av tappen nu...
Tappen är påverkad så jag får lov att spendera natten på förlossningen. Fått en spruta bricanyl så nu är det bara att vänta och hoppas på goda nyheter...
Jag är hemma nu. Bricanylen verkar ha gjort sitt och tappen hade gått tillbaka något, alltså blivit lite längre igen. Är nu sjukskriven en vecka med order att ta det lugnt men inte vara helt sängliggande. Lugnar det inte ner sig så blir det förlängd sjukskrivning... Känner mig lättad även om oron hela tiden gnager i mig. Nu ska jag njuta av att vara hemma och lyxa till det med en lång varm dusch!
DragonWoman: Fy vad trist.
För egen del är jag jätteglad! Vi var på RUL idag och jag var lite, eller tom. ganska, orolig innan (det var samma förra gången). Så fick vi komma in och det var en jättebra tjej som gjorde undersökningen, supertrevlig.
Vi fick otroligt tydliga bilder på skärmen, maken fick filma och vi fick tre fina bilder med oss hem.
Fina proportioner, datumet stämmer (fast hon sa BF 27/9 medan min BM säger 28/9, dock är jag i v18+2 enligt båda). :)
Puh, känns så himla skönt.
Jag har just fått veta att jag har GBS. På barnmorskan lät det som om det var ganska lugnt och att jag kommer att bli behandlad med antibiotika i samband med förlossningen.
Eftersom jag inte vet så mycket om det så började jag googla på GBS. Känner mig inte riktigt lika lugn nu...även om det verkar vara väldigt ovanligt så verkar det ju som om det kan gå riktigt illa. Någon här som har vet/kan något om GBS? Ska samla på mig lite frågor och sen ta det med bm/läkare...