Inlägg från: Sessan78 |Visa alla inlägg
  • Sessan78

Gravidtråd för oss som är över 35

Patricia4 skrev 2014-01-15 19:53:10 följande:

Nja det går inte bra. På dagen hade jag jättelite bruna flytningar och hade förhoppningar men nu på kvällen har jag fått nya röda blödningar. Inte så att jag behöver byta binda men tillräckligt för att vara livrädd. Inga klumpar än.

Man hoppas ju in i det sista .

Fan vad allt känns hopplöst. Vi såg ju hjärtat slå!!! Hur kan det vända så fort!?

Och sambon har inte tid med mig. Så fort han kom hem började jobbtelefonen ringa. Sen skulle han och barnen äta och nu är han o skjutsar dottern. Känner mig så ensam även om han är snäll o tar hand om barnen ... Har ont i magen med men tror mest det är tarmarna. Har varit hopplöst idag med dem. Har IBS och har varit förstoppad av o till i flera veckor. Tog lactulos men det har bara gjort magen mer upprörd...

Har sjukskrivit mig. Förra gången fick jag missfallet på jobbet och det tänker jag inte göra igen.

Förlåt ett gnäll inlägg... Men det är hemskt jobbigt nu.

Håller tummarna för dig. När jag fick blödning efter VUL sa min läkare att det var osannolikt att det skulle vara fel på fostret. Inga klumpar är bra så det behöver inte betyda att det är över! Hoppas verkligen att du får positiva nyheter på fredag!

KRAMAR <3
  • Sessan78
    Patricia4 skrev 2014-01-16 03:18:25 följande:

Så var resan över för denna gång. Hoppet förvandlades till förtvivlan. Lilla hinnsäcken kom ut med ett litet embryo på dryga centimetern. Kan inte förstå att man kan se ett så litet hjärta ticka?

Det gör mest ont i mitt hjärta när jag återigen får ge upp drömmen om en bebis 2014 .

Sambon tycker precis som jag att det är obegripligt hur vi kastades från att se lilla hjärtat till detta misär. Så snabbt kan det ta slut. ..

Med dessa ord lämnar jag gruppen. Vill tacka så mkt för ert stöd.

Var rädda om era magar och jag önskar er alla friska härliga bebisar. Massor av kramar!

Ögonen tåras när jag läser detta! Det är så otroligt orättvist. Ta hand om dig på alla sätt du kan! Stora varma KRAMAR till dig!
  • Sessan78
    Fiamedbarn skrev 2014-01-15 20:00:34 följande:

Ska på moderkaksprov i Lund imorgon och är grymt nervös! Det har varit en omtumlande dag för vi fick reda på vilken diagnos min son har efter att han ha utretts genetiskt, och detta kan man också screena för imorgon. Det är ett ovanligt syndrom med ganska kraftiga problem även om min pojke verkar ha fått en lindrig variant. Det har varit mycket tårar och tankar idag.

Är idag i vecka 12+5 nu och vi såg att allt var okej i fredags. Nu får jag bara hålla tummarna på att det inte orsakar missfall och att provet blir bra....

Luck is what happens when preparation meets opportunity
    Håller tummarna för dig att allt går bra med provet idag. Jag har inte så bra koll på din bakgrund. Förstår jag rätt att ni har en son med syndrom och nu ska kolla bebben? Måste vara en känslomässig berg-och-dal-bana! Lycka till idag!
  • Sessan78
    Fiamedbarn skrev 2014-01-16 14:28:45 följande:
    Nej jag har inte skrivit här så mycket! Delvis därför att jag har svårt att tro att denna graviditet går bra efter att jag haft två missfall i vecka 11 det senaste året. Men nu är jag i vecka 12+6, har nyligen sett barnet på ultraljud och börjat hoppas mer och mer!

Gjorde moderkaksprov i Lund idag för att kolla för kromosomavvikelser generellt (det utökade provet eller karyotyp) plus för att screena för det syndrom min son har - och vi fick diagnosen igår!

Det gjorde rätt ont vilket förvånade mig eftersom fostervattenprovet knappt kändes alls. Men jag kan inte säga att det gjorde mer ont än när ett vanligt blodprov gör extra ont ändå. Så det var överkomligt. Men det sved även någon timme efteråt och jag tycker att jag har lite molvärk med. Så nu är jag grymt rädd för missfall en vecka framåt! Och sen kommer oron för vad resultatet ska visa...

SEN är jag kanske lugn till förlossningen som jag är rädd för. Och SEN är jag orolig över om barnet har något syndrom som inte har screenats för (vilket var fallet med min son trots ett fullständigt fostervattenprov).

Men jag pustar nog ut ordentligt om jag får positivt besked på mkp!!! 
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
    Ja, man slutar aldrig oroa sig!

Hoppas att dina provsvar är bra! Håller tummarna!
  • Sessan78

Varit på inskrivning hos på MVC idag. Känns bra men jag tycker samtidigt att de här första samtalen känns ganska fåniga. Fick ungefär samma information som när jag väntade dottern.... När man redan gjort detta en gång så behövs inte riktigt samma info...eller?!?

En liten fråga: går ni själva på kontroller eller följer partnern med? Förra gången gick vi oftast tillsammans men det verkar vara helt ointressant denna gång för min sambo...

• Sessan78

Jag är nog ganska källkritisk till den information som läggs ut på nätet. Det finns vissa sidor jag läser och litar på det jag läser eftersom jag vet att informationen är granskad i flera led.

Lyssnar nog mest på min läkare som jag har allt förtroende i världen för...

• Sessan78

Kajsamupp: jag är 35år, gravid med syskon i v 11+5. Har alltså en dotter på 2,5 år. Detta är min sjätte graviditet. 3 MA före dottern och ett efter på första syskonförsöket....

• Sessan78

Idag på eftermiddagen ska jag höra mitt KUB UL. Känner mig nervös och orolig, både för svaret och för att få se om mitt pyre fortfarande lever. Hade verkligen velat att min sambo skulle följa med idag men det blir tydligen inte så. Även detta får jag göra själv...

• Sessan78
    zizuna skrev 2014-01-21 09:16:17 följande:

Kan han ej ta ledigt npn timma?

Jodå, han kan men han vill inte. Han får göra som han vill. Kände mig bara lite nedstämd och ensam imorse när han aldrig vill följa med mig på kontroller. Till bm bryr jag mig inte men jag önskar att han ville vara med på "viktigare" kontroller typ dagens kub.
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35