Gravidtråd för oss som är över 35
Stort grattis Snowgirl! Kul att se dig här...
Stort grattis Snowgirl! Kul att se dig här...
Vecka 13+1 i dag. Har ändrat mig ang. KUB och kommer göra KUB-UL 19/12, hoppas att det inte är för sent bara. Skall lämna blodprov i morgon förmiddag så kanske det hinner analyseras tills torsdagens UL.
Idag kom jag hem och kikade i postlådan, men inga test! Posten har väl lite för många julkort att sortera. Jag fick ett mindre sammanbrott eftersom jag var galet hungrig. Sambon kände att han var tvungen att åka och köpa test. Redan där borde jag väl ha fattat att jag faktiskt är gravid på riktigt och ja testet var ordentligt mycket starkare idag Jag hade visst lite fel. Nu känns det lite bättre. Det är inget som garanterar ett barn om nio månader, men steg ett är avklarat steg två blir ul kring v 8 och steg tre fvp kring v 14.
Här är det ledsamt idag. Den här graviditeten mår jag fruktansvärt illa. Illamående med lite kräkningar all vaken tid. Det är ganska handikappande men jag kämpar på för att vardagslivet ska fungera efter bästa förmåga. Av min sambo möts jag bara med suckar, irritation och skuldbeläggning. Anledningen är att han måste ta dra det tyngre lasset hemma...ta större ansvar för dottern, matlagning och städning. Känner mig bara helt förtvivlad. Det är inte så att jag inte gör något, sköter allt tvätt, handling, ta ut sopor (där lukten får mig att spy).
Nu vet jag inte ens om jag vill fortsätta min graviditet. Min sambo pratar inte med mig utan ger mig bara den tysta behandlingen (som vanligt). Känner mig bara otillräcklig...
... Kul i en timme. Nu blöder jag:(( hoppas det bara var vul som retade livmoderhalsen. Men liten klump i halsen har jag fått ..:/
Här är det nog ett missfall på gång. Har blött hela natten och har molande värk:(
Orkar inte gå igenom det här en gång till, det är så grymt. Sambon åkte till jobbet som vanligt och jag känner mig så sviken.
Tror inte jag kommer våga försöka igen heller ..,
Jag har legat lite lågt den sista tiden och inte deltagit så mycket i olika diskussioner. Jag har läst allt ni skrivit och på det sättet delat både glädje och sorg med er. Kul att se både nya och "gamla ansikten".
Jag fick en dotter för 2,5 år sedan efter 3 MA och sedan MA igen på första syskonförsöket. Är nu i vecka 11+3, och illamåendet börjar ge med sig. Missfallen har gjort att jag inte velat prata om min graviditet och har därför valt att bara läsa i det tysta ett tag. Efter kontroll (vul) hos min läkare ( jag gör vul ungefär var tredje vecka initialt pga mina MA) så tyckte han att jag nog skulle kunna börja njuta lite av min graviditet eftersom allt verkar gå enligt planerna, än så länge i alla fall, så jag tänkte börja göra det nu. Jag ska på inskrivning imorgon och jag ser verkligen fram emot det.
Vad gäller barnvagnsdiskussionen så köpte vi en ny när vi väntade dottern, med tanken att vi skulle kunna använda den till ytterligare ett barn. Vi valde en Emmaljunga Citycross som jag varit jättenöjd med. Känns ganska skönt att redan ha allt vi behöver den här gången. Får bara plocka fram allt igen och tvätta upp det. Ganska roligt att förhoppningsvis få användning för allt igen då jag varit jättenöjd med alla "bebis-inköp" vi gjort till dottern.
Sessan: kul att höra att det går bra för dig:)) håller med din läkare om att du borde börja glädjas mer nu, även om oron är kvar tills du håller din baby.
Vi hade citycrossen till sonen, älskar citykorgarna till nyfödda.