Inlägg från: Sessan78 |Visa alla inlägg
  • Sessan78

Gravidtråd för oss som är över 35

Hoppar in här jag också! Plussade imorse

• Sessan78

Jag är i v5...illamående och trött. Somnat på alla eftermiddagsmöten den här veckan! Lite smått pinsamt faktiskt...

• Sessan78

Är så besviken på mig själv. Hur gärna jag än vill så kan jag inte känna någon som helst glädje över graviditeten längre. Jag går bara o väntar på att få MA bekräftat vid VUL som vanligt. Alla försöker övertyga mig om att det kommer att gå bra den här gången men jag kan bara inte tro det och vara glad...känner mig bara tom o kall... Detta är min sjätte graviditet och jag har ett fantastiskt barn. Missförstå mig rätt, jag vill, så gärna, ha ett barn till men jag vågar/kan/vill inte fästa mig vid något som jag bara kommer att förlora igen. Det är väl mitt sätt att skydda mig från besvikelsen...

• Sessan78
    Fiamedbarn skrev 2013-12-05 20:15:29 följande:

Åt sushi igår och blev dålig imagen. Idag känner jag mindre symptom än tidigare. Känns som jag inte är gravid längre smile4.gif Kan man känna det? Borde vara i vecka 7 (6+4) och ska på VUL 11:e december.

Men jag känner mig ledsen för det är stor skillnad på igår och idag. Borde inte ätit den där sushin smile4.gif

Luck is what happens when preparation meets opportunity
    Illamående och symptom kan ju komma och gå lite under hela graviditeten utan att det är något som är fel. Försök att bara slappna av och njuta istället. Jag vet att det inte är lätt men försök att inte måla fan på väggen innan VUL. Det är säkert ingen fara... Varma kramar till dig!
  • Sessan78
    Kia761 2 skrev 2013-12-07 15:28:37 följande:

Min fråga vänder mig till er som varit gravida innan. Mår ni sämre i den här graviditeten än första?

Jag har verkligen mått lite småtjyvis i en hel vecka, varit så vansinnigt trött och sprungit och kissat stup i kvarten. Illamåendet slog till med full kraft igår med. Förra graviditeten kände jag knappt av något förrän vecka 6-7 förutom lite molvärk.

Stort grattis till plusset och välkommen hit!

Jag är gravid med syskon och för min del är illamåendet värre, med kräkningar, den här gången. Känner mig sjuk och helt däckad hela tiden. Lite jobbigt men samtidigt så hoppas jag att det kanske innebär att pyret lever den här gången... Ska göra VUL 13/12...
  • Sessan78
    Fiamedbarn skrev 2013-12-07 14:58:50 följande:
    Jag fick ett akut VUL idag för att jag var orolig - och allt såg bra ut! Han hittade ett embryo så stort som det ska (6+6) med ett pickande hjärta!

Jag kan fortfarande knappt tro det och är alldeles darrig men fick en bild med mig hem smile1.gif
    L
    Åhhh, skönt att höra. Att få se det lilla hjärtat ticka på skärmen är en av de bästa känslorna som finns! Man blir alldeles varm och darrig... Njuuuut så mycket du bara kan nu...
  • Sessan78
    FruFA79 skrev 2013-12-08 09:40:00 följande:

Vecka 13+0 i dag och jag känner mig bättre och bättre. Illamåendet är nästan borta & jag dricker espresso till frukost igen - underbart!

Lite sotis blir jag... Älskar smaken av kaffe men nu smakar det bara spya. Längtar efter kaffet!

Den mest kritiska perioden närmar dig slutet för din del. Måste kännas fantastiskt?!?
  • Sessan78
    FruFA79 skrev 2013-12-08 15:40:41 följande:
    Ja, jag är sååå mycket piggare nu när jag kan dricka min kopp espresso på morgonen.
    Ja, jag var på VUL förra veckan och då nämnde gynekologen det, och att jag "inte skulle vara orolig med en så livlig i magen". Hur långt är du?
    Jag är 5+6 idag... Ska göra VUL på fredag 13/12...
  • Sessan78
    Sessan78 skrev 2013-12-13 15:27:54 följande:

Sitter i väntrummet för VUL.... Nervöst!!!

Allt såg bra ut! Blev framflyttad två dagar så idag blev 6+5!!!
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35