Inlägg från: Sessan78 |Visa alla inlägg
  • Sessan78

Gravidtråd för oss som är över 35

tusa skrev 2014-03-25 08:04:39 följande:

Jag mår faktiskt ganska bra! Inget illamående ännu idag heller, så 2 dar irad Glad Den där "blyhatten" kring skallen ligger kvar dock, kom med nedregleringssprayen i början på jan. när vi började ivf:en och är mer eller mindre van nu, men seg så klart, går inte så fort i knoppen längre, ha, ha Cool

Jag är nog väldigt trött fortf, men har ju varit hemma från jobbet sedan i fredags och det hjälper. Vaknar vid 06 vaje dag, oavsett om jag jobbar eller inte, men brukar somna om efter lunch någon timme...

Jag är rätt muskelsvag också. Märks på jobbet, orkar iiingenting!! Höften och knäna har börjat värka och tror faktiskt det är foglossning och lite rädd för hur det ska sluta...Obestämd v.9+6 idag bara.

Verkar också ha lite svamp i underlivet, inte väldigt illa ännu men har någon tips på huskur?? Kommer inte ta något som helst läkemedel nu under grav. Ska försöka iaf..

Det där med vagn tänker jag lösa senare. Ska köra med bärsele/sjal de första månaderna iaf och när jag känner att det är dags för vagn så kommer vi plocka upp en för några hundringar på Blocket eller lokala Återvinningsstationen Cool

Jag är 36 (37 i aug.) och har en son på 14 år, Lukas. Vi har åxå min mans dotter, Freja v.v. Hon fyller 10 år veckan innan BF.

Vi bor i en central by utanför Luleå på bottenvån. (ca 100kvm?) i vårt hus. Övervån. är uppdelad i 2st lghter som vi hyr ut. Vi har en ganska stor gård ute med stora ängar nedanför. Det är verkligen superfint läge, men huset, -30-talet, är inte färdigrenoverat ännu...vi har ex. inget badrum färdigt ännu, bara en dusch bakom ett draperi genom ett uppsågat hål i väggen..Obestämd Bara i V-rummet är väggarna klara och ett fönster bytt. Golvet är klart i kök/hall, så finns myyycket att pyssla med Tungan ute

Härligt att slippa illamåendet en stund!

Vi har också mycket att fixa med vårt hus (nybyggt och mycket jobb kvar) men det gäller att lyssna på kroppen, och att inte pressa sig utan att vila mycket och avlasta ben, rygg och höfter...

Ibland önskar jag att jag lyssnade mer på mina egna råd istället för....jag ska bara...
  • Sessan78
    Singoalla78 skrev 2014-03-25 12:32:01 följande:

Det som inte fick lov att hända har hänt...min lille bebis (Novaliee) i magen valde att lämna oss, idag på ultraljudet så såg man hennes lille näsa, små ben å armar..en söt liten näsa, en perfekt bebis...men livlös....hon har dött, så nu blir det operation på tors, tack alla för omtanke...<3

Jag lämnar självklart tråden med många tårar här å önskar er alla andra lycka till...
    jag var i v 13...trodde jag var säker, men hon lämnade oss för 4 dagar sedan...

Neeej! Sååå ledsen för din skull! Blir alldeles tårögd själv.... Beklagar verkligen! Vet inte riktigt vad mer jag ska säga förutom att jag skickar massa varma kramar till dig....
  • Sessan78
    DragonWoman skrev 2014-03-26 13:08:35 följande:

Bebis lever och mår bra smile2.gif den lille plutten låg och sov under ultraljudet så det var lätt att mäta och kolla. Fick bra siffror med så nu kan man äntligen slappna av och njuta smile1.gif

Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426
    Grattis! Härligt med goda nyheter! Vår lilla plutt rörde sig hela tiden och gjorde allt tvärtemot så vi fick göra flera försök innan BM fick de resultat hon ville...

Kramar till alla er som har det jobbigt, och jag beklagar alla som har tvingats hantera ett barns död!

Jag får stora skälvan när jag läser era inlägg, tårar i ögonen och en klump i magen.

Massa kramar till alla! <3
  • Sessan78
    Knytet skrev 2014-03-27 12:48:34 följande:

YES, kub gick bra, fick resultat som en 32 åring haha (e precis 39) smile1.gif . Plutten sov till en början men väcktes när vi lyssna på hjärtljudet, då blev det heybaberiba. Är så glad o lättad.

RUL inbokat till 9 Maj smile1.gif

Grattis! Härligt med fler goda nyheter!
  • Sessan78
    Myc skrev 2014-03-27 17:21:00 följande:

Hej hej. Smyger in här jag med. Bor i norrort i Sthlm. Är 37 år, har två sedan tidigare i ett annat förhållande födda 06 och 08 och är nu i v 8. Mannen har inga sen tidigare och försöker vara överlycklig mitt i all oro. Tiden segar sig fram till de lite säkrare veckorna... Har inbokat KUB i april. Ingen aning om hur vi skulle göra om vi får "dåliga" siffror. Vi tar det sen... Ja ja säger iallafall hej hej!

Välkommen!
  • Sessan78
    kajsamupp skrev 2014-03-27 20:25:33 följande:

Knytet- Härligt!

Myc- Välkommen hit!

emh- Vilket bra tips att filma, det ska jag försöka komma ihåg!

En fråga till er som gått lite längre.. Har ni börjat känna något och när gjorde ni det i så fall? Jag inbillar mig att jag kanske känner något pickande långt ner i buken, är i v 15+3 idag. Men sen tänker jag att lika gärna kan vara tarmarna smile1.gif Med Kajsa kände jag första gången i v 18-19 har jag för mig, och då fladdrade det en fjäril där inne. Så känns det inte nu dock.

Jag började känna runt v 15 ungefär, så det är säkert bebis du känner. Kände dock inte rörelser varje dag då...
  • Sessan78
    PoL skrev 2014-03-28 08:29:05 följande:

Tack Knytet! smile1.gif Jag kommer inte kolla könet - av alla överraskningar man kan få vid fl är detta ändå det roligaste smile1.gif men jag TROR det är en tjej, om jag ska gissa... Då har jag en tjej på 7, en kille på 2 och så lillplutt!

Insanejane, förstår hur jobbigt läget måste kännas. Hoppas ni kan hålla det under kontroll.

Stort grattis PoL!
  • Sessan78

Här är det inte en glädjens dag idag. Fick igår kväll besked att min mamma har cancer. Känns overkligt att bara skriva ordet. Än så länge vet vi väldig lite om vilken sort det är och hur aggressiv den är. Jag försöker att inte ta ut något negativt i förskott men tankarna bara snurrar i huvudet.

Oron gör att mina sammandragningar blivit riktigt elaka. Dom gör ont nu...

Funderar på om jag kanske skulle åka hem från jobbet men har inte riktigt kommit iväg än...får ändå inget gjort här men är rädd att bara grubbla ännu mer om jag åker hem....

• Sessan78

Eftersom vi har ett barn född 2011 så är det inte så mycket som vi måste köpa den här gången, förutom en skötbädd. I gamla huset hade vi ett vägghängt skötbord med nu kommer vi att bara lägga en skötbädd på bänken i tvättstugan.
    Äv utrymmesskäl så kommer jag att vänta till runt v 30 innan jag börjar förbereda för bebisen. Vi har lite begränsat med förvaring i huset än så länge. Kommer att bli bättre när garaget kommer på plats. Alla babysaker förvarar vi idag hos mina svärföräldrar men jag längtar verkligen efter att åka och hämta hem allt vi behöver och börja förberedelserna på riktigt. Glad 
    Vi har även i dagarna bytt bil så nu kommer vi äntligen att rymmas i bilen alla fyra utan problem när vi ska åka någonstans. Känns jättebra!

Jag har varit hos läkaren idag då jag har fått svåra sömnproblem sedan några veckor tillbaka. Jag vaknar på natten pga foglossning eller att jag måste upp och kissa och sen kan jag inte somna om. Jag är så trött att det känns som om ögonen blöder men jag bara inte somna.
    Min läkare tycker att jag ska börja fundera på sjukskrivning. Jag äter en hel del smärtlindrande för foglossningen och nu kommer jag även att äta tabletter för att kunna sova. Jag vet att jag borde lyssna på kroppen och dra ner på tempot men jag har så svårt för det....
    Någon annan som också har problem med att sova?

• Sessan78

Vad gäller sömnen så tror jag att det är något hormonellt för min del också. Har provat första natten med en halv tablett och ja, jag har varit dåsigare och kunnat somna om.

Jag är i v 24 nu (23+0) idag och det är full aktivitet i magen...hur långt har nu andra kommit?

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35