Gravidtråd för oss som är över 35
Jag mår faktiskt ganska bra! Inget illamående ännu idag heller, så 2 dar irad Den där "blyhatten" kring skallen ligger kvar dock, kom med nedregleringssprayen i början på jan. när vi började ivf:en och är mer eller mindre van nu, men seg så klart, går inte så fort i knoppen längre, ha, ha
Jag är nog väldigt trött fortf, men har ju varit hemma från jobbet sedan i fredags och det hjälper. Vaknar vid 06 vaje dag, oavsett om jag jobbar eller inte, men brukar somna om efter lunch någon timme...
Jag är rätt muskelsvag också. Märks på jobbet, orkar iiingenting!! Höften och knäna har börjat värka och tror faktiskt det är foglossning och lite rädd för hur det ska sluta... v.9+6 idag bara.
Verkar också ha lite svamp i underlivet, inte väldigt illa ännu men har någon tips på huskur?? Kommer inte ta något som helst läkemedel nu under grav. Ska försöka iaf..
Det där med vagn tänker jag lösa senare. Ska köra med bärsele/sjal de första månaderna iaf och när jag känner att det är dags för vagn så kommer vi plocka upp en för några hundringar på Blocket eller lokala Återvinningsstationen
Jag är 36 (37 i aug.) och har en son på 14 år, Lukas. Vi har åxå min mans dotter, Freja v.v. Hon fyller 10 år veckan innan BF.
Vi bor i en central by utanför Luleå på bottenvån. (ca 100kvm?) i vårt hus. Övervån. är uppdelad i 2st lghter som vi hyr ut. Vi har en ganska stor gård ute med stora ängar nedanför. Det är verkligen superfint läge, men huset, -30-talet, är inte färdigrenoverat ännu...vi har ex. inget badrum färdigt ännu, bara en dusch bakom ett draperi genom ett uppsågat hål i väggen.. Bara i V-rummet är väggarna klara och ett fönster bytt. Golvet är klart i kök/hall, så finns myyycket att pyssla med
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Vi har också mycket att fixa med vårt hus (nybyggt och mycket jobb kvar) men det gäller att lyssna på kroppen, och att inte pressa sig utan att vila mycket och avlasta ben, rygg och höfter...
Ibland önskar jag att jag lyssnade mer på mina egna råd istället för....jag ska bara...
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-wink.gif)