Inlägg från: Sessan78 |Visa alla inlägg
  • Sessan78

Gravidtråd för oss som är över 35

KUB svaret var bra! Fina höga siffror, och en busig liten bebis i magen som inte alls ville ligga som ul-sköterskan ville. Verkar vara ytterligare ett envist barn! Känner mig i ett lyckorus!!!!

Har inte ringt till sambon eftersom jag tycker att han kan visa mer intresse! Vi är ju faktiskt två om det här. Är så besviken på honom idag. Det var ju inte ens så att han hade något speciellt på jobbet idag och var tvungen att vara där...

Tack för er uppmuntran och stöd. Känns skönt att få dela den här graviditeten med er iaf.

• Sessan78
    Fiamedbarn skrev 2014-01-21 14:53:31 följande:
    Tack! 

Jag har varit orolig för missfall efter moderkaksprovet men idag visade ett UL att allt såg bra ut smile1.gif Nu är det bara oron över provsvaren kvar!
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
    Härligt!
  • Sessan78
    Maramina skrev 2014-01-21 21:46:05 följande:

Härligt Sessan med bra resultat! Hur gick det sedan, hörde du av dig till honom och berättade om resultatet eller kontaktade han dig för att få ta del av dom?

Jag väntade tills jag kom hem och gav honom ultraljudsbilderna tillsammans med papperet med resultatet. Det leendet, i kombination med de kramar jag fick, gjorde att all irritation försvann. Vi pratade lite om att jag skulle vilja att han kan följa med någon gång och han har lovat bättring! Allt är bra hemma!
  • Sessan78
    Maramina skrev 2014-01-22 06:11:32 följande:

Leopardette: Varför kände du att du var tvungen att berätta? Skulle tjänsten inneburit någon fara för dig eller barnet eller inneburit problem pga graviditeten? Annars skulle du ju inte behövt berätta om det? Själv var jag mitt i min IVF-behandling när jag var på intervju för mitt nuvarande jobb. Jag testade positivt i samma veva som jag skrev på papprena smile1.gif

Samma här! Jag testade positivt strax efter jag skrivit på för nytt jobb. Hade ganska lång uppsägning så jag var i v 11 när. Jag började mitt nya jobb. Berättade för chefen första dagen och allt var lugnt.

Det brukar ju annars ses som något positivt i rekrytering att vara öppen med sin graviditet när man faktiskt fått ett erbjudande om nytt jobb...
  • Sessan78
    Insanejane77 skrev 2014-01-22 15:38:26 följande:

Tack ska ni ha flickor! Allt såg BRA UT och min bebis verkar frisk! Jag är så otroligt lättad! Visade sig att det inte alls var någon liten kille som låg där inne utan en liten tjej :D Hon låg verkligen inte stilla utan åmade sig och fjompade runt något alldeles förskräckligt, visade ändan och pekade finger. Jag verkar ha en del uppfostran framför mig som det ser ut XD
    Ligger kvar på samma datum 18+3.
    Just nu kan jag iaf andas ut! PUST!

Jag firade detta med att luncha med min make och när han åkte tillbaka till jobbet så gick jag och köpte lite bebiskläder på rean. :) nu är det verkligt!

Kram

Härligt att allt var bra! Grattis!!! Tycker det var en bra ide att fira med lite bebiskläder!
  • Sessan78
    Irmeline skrev 2014-01-22 20:35:32 följande:

Hej tjejer, tänkte ta och byta tråd nu, plussade äntligen idag!! Glad

Stort GRATTIS!!! Välkommen hit!
  • Sessan78

Själv har jag RUL inbokat den 5 mars. Jag tror jag väljer att inte veta och låta det vara en överraskning även den här gången. Tycker det är kul att spekulera om vilket kön det är...

• Sessan78
    Snowgirl skrev 2014-01-24 10:47:04 följande:

Det gick inge bra på ultraljudet idag. Det fanns bara en hinnsäck stor som i v 6 och jag skulle ha varit i v 9+5 GråterLycka till ni andra. Jag har stått för en del av den dåliga statistiken så nu hoppas jag av hela mitt hjärta att det får gå bra för alla i tråden.

Livet är bara så orättvist ibland! Så tråkigt Snowgirl... Du får ta hand om dig själv nu på alla sätt du kan.

Massa varma kramar till dig
  • Sessan78

Jag är i v 14 och illamåendet har gett med sig till stor del, kommer dock tillbaka om blodsockret sjunker för mycket. Jag mådde jätteilla i början och ville absolut inte dricka kaffe men nu vill jag gärna ha en kopp på morgonen igen efter frukost. Jag är överlag ganska försiktig med mängden koffein och är noga med att inte överstiga rekommenderat intag / dag, även om jag dricker "koffein" (kaffe eller cola) varje dag.

Även jag är väldigt känslig för dofter och matos och har jättesvårt att äta mat som luktar mycket. Det går liksom bara  inte. Jag får kväljningar hela tiden, av allt möjligt. Även tandborstningen är en pina pga kväljningarna den framkallar. Börjar tro/inse att detta nog är något jag får dras med ett bra tag till.

Nu har jag kommit in i varm period, och då menar jag obehagligt varm. Det känns som om blodet kokar i mig. Så här hade jag när jag väntade dottern också men då kom det betydligt senare... Kan inte heller sova på nätterna för att jag är så kokande äckligt varm.  Någon annan som upplevt/upplever samma?

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35