Inlägg från: Sessan78 |Visa alla inlägg
  • Sessan78

Gravidtråd för oss som är över 35

DragonWoman: jag var också helt likgiltig i början av graviditeten. Vågade inte känna något för pyret i magen eller vara det minsta glad av rädsla för missfall. Nu strålar jag ikapp med solen och är inget annat än superlycklig över min lilla bebis.

Mitt RUL igår gick jättebra. Glad  Allt såg jättebra ut och min datering, av BF: 1 augusti, stämmer förtfarande. Kunde inte heller hålla tillbaka nyfikenheten så jag frågade om man kunde få veta kön (det fick jag inte förra gången) men hon kollade och sa att hon var 90 % säker (dom kan visst aldrig säga med 100% säkerhet) att det var en liten tjej! Hjärta 

Vad gäller bilbälten och illamående så blev mitt illamende bättre runt v16-17 men igår spydde jag igen så det finns väl lantent hela tiden för mig. Missade eftermiddagsfikat pga mitt RUL , så det var nog därför.
    Bilbälte har jag bara använt det vanliga och tycker inte att det varit några problem med det.

Sambon har visat stor bättring och hoppade över sin träning igår för att jag skulle få vila för att minska sammandragningarna och avlasta fogarna. Jag har inte kollat tappen än eftersom det var betydligt lugnare på den fronten igår. Har tid hos barnmorskan nästa vecka så jag tar det med henne då om det inte blir värre.
    I övrigt så ser jag faktiskt fram emot denna helg då sambon har planerat en riktig familjehelg för oss och inte en enda droppe alkohol. Ska bli mysigt! Glad

• Sessan78

Vi har inte fått några negativa reaktioner på vår ålder när vi väntar barn. Vi träffades efter 30 och det har inte varit några konstigheter med det. Alla blir bara glada och gratulerar till graviditeterna.

Jag blev snittad förra gången och har en jättepositiv upplevelse av dotterns födelse. Hade heller inga komplikationer av snittet. Var uppe på benen dagen efter (snittades på kvällen) kunde duscha, och gå runt i bb-korridorerna utan problem. Visst, det gick inte fort men jag "haltade" runt lika mycket som de vaginalt förlösta. Lite ömt var snittet och fick sätta mig upp med hjälp av händer etc då magen inte riktigt orkade dra upp kroppen i sittande. Åt alvedon och så får man ta sprutor i några dagar mot blodproppar. Inom en vecka gick jag riktiga promenader med vagnen...

• Sessan78

Grattis till alla lyckade RUL och VUL! Hjärta Blir så glad av att läsa om alla positiva resultat.Glad

Vi fick ju veta vid RUL, med 90 % säkerhet, att vi väntar en liten tjej igen, så det blir nog en liten Tyra här. Om det skulle bli en pojke så blir det nog en liten Olle....dvs om dom namnen passar  vår lilla bebis efter att vi fått träffa underverket.

Grattis Ploppen till första inköpet! Vi har också skaffat första babysaken: ett babyskydd. Vi fick en så bra deal på ett oanvänt babyskydd att vi inte kunde säga nej. Vi har ju det mesta redan men babyskyddet hyrde vi förra gången och det tyckte jag inte om så jag ville ha en annan sort denna gång.
    Jag fick dottern prematurt så jag är ute lite tidigare med allt denna gång. Man vet ju aldrig när dom små kommer... Glad

• Sessan78
    Knytet skrev 2014-03-24 06:24:42 följande:

Go morron, det är det inte här smile4.gif
    Vaknade för en stund sen av att något rann mellan benen. Det var dax för nästa stora blödning. Färskt blod som en stråle o det kom dessutom en klump med något kanske koagel... Har inte ont men känns inte bra. V13 idag o det var exakt då förra mf inträffade. Kanske är ett kärl som brustit på tappen igen. Bör jag åka in akut o kolla eller avvakta tycker ni ? Lyssnade på bebisen igår kväll men blir ändå nojig. Kanske bra att veta var blodet kommer ifrån. Hmm hjälp.... smile4.gif

Åk in och kolla upp det!
  • Sessan78
    emjh skrev 2014-03-24 19:30:10 följande:

Jag är så trött på mig själv. Jag bara klagar, gnäller och är bitter och negativ. Fy tusan. 
    Jag behöver nog ha lite roligt. Jag har bara mig själv att skylla, men jag hittar aldrig på något skoj.  

Nu har jag i alla fall en massa roligt att se fram emot i vår, och solen gör ju sitt till för att höja humöret. 
    Jag hade precis hämtat mig från en hemsk höst/vinter med panikångest och tom. hallucinationer (aldrig varit med om tidigare) när jag blev gravid efter nyår och sedan dess har jag varit galet trött. 

Men nu ska jag försöka skärpa mig, jag har längtat så hett efter detta och borde sväva på rosa moln och är rätt besviken på mig själv för att jag är så här. 

Förlåt för mitt gnäll men det är skönt bara att få skriva av sig. 

Man får gnälla! Det är helt ok. Det är inte många som svävar på små rosa moln när man är gravid. Det är allt annat än glamouröst! Så gnäll på bara...det är mycket bättre än att hålla allt inne och låtsas att allt är fantastiskt hela tiden.... Vi finns här för dig. Kram till dig
  • Sessan78

Passar också på att gnälla lite. Tårarna har runnit mest hela dagen idag pga smärtan från foglossningen och mina onda sammandragningar. Är så less på känslan av att skäras sönder bara för att jag gör minsta lilla rörelse. Försöker jag avlasta på något sätt tar sammandragningarna över. Är bara i vecka 22...så det är långt kvar. Vet inte hur länge jag ska orka?!? När jag tar upp detta med barnmorskan får jag bara hela tiden höra hur normalt allt är. Jag VET att det är vanligt vid graviditet men när man inte längre kan göra något pga smärtan, inkl. att sova, är det ett problem... Suck! Behövde också bara få gnälla av mig....

• Sessan78
    DragonWoman skrev 2014-03-24 20:00:42 följande:

He he gav gubben andra alternativ till namn och nu tycker han Majken är perfekt smile2.gif skönt, nu är namnproblemet löst smile5.gif

Nu ska vi bara hitta en syskonvagn och en bilstol till Malva... smile1.gif

Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426
    Majken är jättefint!
  • Sessan78
    DragonWoman skrev 2014-03-24 22:12:26 följande:

Hon kommer vara 17 månader när bebis kommer. Jo jag tror inte hans lösning är bra alls. Hittar vi ingen vagn innan så får han sköta allt handlande mm.. promenad ibland går ju med sele + vagn.. men jämt.. nej tack!
    Även jag kan verkligen rekommendera donkeyn. En helt fantastisk vagn. Jag har ingen själv men min närmaste vän har en så jag har testköra den. Den är DYR men prisvärd. Jag skulle utan tvekan köpt en sådan om jag hade behövt en syskonvagn. Det kommer ju vara tre år mellan min dotter och bebisen så jag kompletterar bara min singelvagn med en ståbräda...
  • Sessan78
    DragonWoman skrev 2014-03-24 22:15:10 följande:

Frågan har säkert varit uppe innan men ålder på er, hur många barn och bor? smile1.gif

Kan börja smile5.gif

Snart 38, 3 barn sen innan och bor i Småland, typ vid Jönköping.

Snart 36 år, har en dotter som blir 3 år i sommar. Bor i Borås...
  • Sessan78
    Singoalla78 skrev 2014-03-25 08:06:58 följande:
    Tack så mkt {#emotions_dlg.flower} e super orolig...
    Det kommer säkert att gå jättebra! Lycka till!

Förstår oron...var likadan själv... Håller tummarna för dig!
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35