Gravidtråd för oss som är över 35
DragonWoman: jag var också helt likgiltig i början av graviditeten. Vågade inte känna något för pyret i magen eller vara det minsta glad av rädsla för missfall. Nu strålar jag ikapp med solen och är inget annat än superlycklig över min lilla bebis.
Mitt RUL igår gick jättebra. Allt såg jättebra ut och min datering, av BF: 1 augusti, stämmer förtfarande. Kunde inte heller hålla tillbaka nyfikenheten så jag frågade om man kunde få veta kön (det fick jag inte förra gången) men hon kollade och sa att hon var 90 % säker (dom kan visst aldrig säga med 100% säkerhet) att det var en liten tjej!
Vad gäller bilbälten och illamående så blev mitt illamende bättre runt v16-17 men igår spydde jag igen så det finns väl lantent hela tiden för mig. Missade eftermiddagsfikat pga mitt RUL , så det var nog därför.
Bilbälte har jag bara använt det vanliga och tycker inte att det varit några problem med det.
Sambon har visat stor bättring och hoppade över sin träning igår för att jag skulle få vila för att minska sammandragningarna och avlasta fogarna. Jag har inte kollat tappen än eftersom det var betydligt lugnare på den fronten igår. Har tid hos barnmorskan nästa vecka så jag tar det med henne då om det inte blir värre.
I övrigt så ser jag faktiskt fram emot denna helg då sambon har planerat en riktig familjehelg för oss och inte en enda droppe alkohol. Ska bli mysigt!