Inlägg från: Sessan78 |Visa alla inlägg
  • Sessan78

Gravidtråd för oss som är över 35

Maramina skrev 2014-07-02 08:24:07 följande:

Hinnsvepningen gav effekt, även om bebis inte är här än. Däremot så fick det vattnet att gå igår eftermiddag. När detta hade konstaterats fick jag välja på att bli igångsatt alternativt avvakta på att värkarna kommer av dig själv. Då klockan var elva på kvällen valde vi att åka hem för att sova. Nu på morgonen jag börjat känna av värkar, så förhoppningsvis blir det bebis under dagen

Wiiieeee!!! Lycka till! Så roligt att veta att bebisen är på väg! Kramar till dig!
  • Sessan78
    Aftonstjärna skrev 2014-07-02 19:28:11 följande:
    Hon var perfekt! Inga problem med höfter eller annat! Mitt sena datum berodde på att jag först valt att föda vaginalt trots säte, men på ett sent ul upptäckte de att hon satt som en fällkniv, så då måste det ju bli snitt, vilket jag i efterhand tycker var rätt bra, fast jag var besviken då. Var ju så inställd på att få FÖDA BARN... Sonen föddes vaginalt och de var en häftig upplevelse förstås, men det är ju barnet som är huvudsaken, inte sättet hen kommer till världen på! 
    bf 23 oktober
    Ok, då förstår jag. Då kan jag börja hoppas igen att de beviljar och lägger mitt snitt före bf iaf. Skönt att slippa alla höftproblem...hoppas vi gör det den här gången också...

Håller med dig ang. att det inte spelar någon roll hur bebisarna föds...bara att dom gör det...
  • Sessan78
    Maramina skrev 2014-07-02 22:33:17 följande:

Nu är väntan slut för vår del! Strax innan 18 kom hon, 50 cm lång och 3760g "tung" liten dam med både en massa hår och en tand smile1.gif Allt gick jättefort. Jag tror att jag fick värkstimulerande vid tre och som sagt var vid sex var hon här.

Stort GRATTIS till lillan! Så roligt att läsa ditt inlägg!

Har allt gått bra? Hur mår mor och dotter efter förlossningen? Vet ni vad lillan ska heta? Massa grattiskramar
  • Sessan78

36+4 idag! Födde min dotter på 36+4 för tre år sedan. Kommer nog att gå längre den här gången. Är bara så less nu och precis som många andra av er så lider jag verkligen av värmen. Får nästan panik...vet inte vad man kan göra eller var man ska ta vägen! Någon fler med väldigt svullna händer och fötter? Mina fötter ser helt groteska ut...mina tår ser ut som tjocka prinskorvar på en rund ballong, och mina fotknölar syns inte längre....

Håller tummarna för ni som har bf i dagarna! Blir kul med fler bebisar...

• Sessan78

37+2 idag. Är inne på förlossningen med värkar. Just fått en spruta bricanyl för att stoppa upp värkarna, har ju en sätesbebis. Väntar på besked om snitt ikväll eller om det blir att avvakta. Hoppas hoppas hoppas det blir ikväll...

• Sessan78
    Scarlett01 skrev 2014-07-14 20:44:50 följande:
    åh men tusan vad orättvist... Hoppas det blir ikväll som du önskar! Jag är på 40+0 idag och inga tecken på att det ska dra igång smile4.gif Känner mig sprickfärdig...
    Åhhh, jag lider med dig! Hoppas verkligen att det kommer igång för dig snart. Håller alla tummar för dig!
  • Sessan78
    mallan74 skrev 2014-07-14 20:54:11 följande:

V 41+3 kom vår son till världen, mitt under fotbolls-VM-finalen såklart :). Gick hemma i 15 timmar med värkar. Väl framme på förlossningen var jag fullt öppen o det tog 45 min till han va ute :). Lycka till med era kommande bebisar :)

Åhhh vad roligt att höra! Stort grattis till sonen! Hur stor var lillen?
  • Sessan78

Ingen bebis här än. Läkarna vill avvakta. Har fått lite permis idag från sjukhuset så vi kan få tillbringa dagen tillsammans med vår dotter. Ska tillbaka vid 15-tiden för ny ctg-kurva och kontroll. Verkar det bra blir vi utskrivna tills det planerade snittet...prel 24/7.

• Sessan78
    Scarlett01 skrev 2014-07-15 14:03:34 följande:

Det har startat för mig nu smile1.gif vaknade av det kl 5 i morse. Har värkar som varierar med 7-15 minuter emellan, gör inte superont än men känns ju... Dessutom kommer det en del brunrosa vattniga flytningar. Pratat med förlossningen som sagt avvakta tills det gör så ont att jag behöver smärtlindring och komma in då... Skönt att vara hemma så länge som möjligt smile1.gif

Härligt att höra! Hur går det för dig? Du får uppdatera oss så fort du har tid och ork! Massa kramar
  • Sessan78
    Maramina skrev 2014-07-16 01:18:31 följande:

Oj, här händer det ju en massa! Grattis ni som fått era bebisar! Själv så sitter jag här, mitt i natten med min lilla två veckors som är nyammad och funderar på om hon sover djupt nog för att jag ska kunna lägga henne ifrån mig... Sover hon inte tillräckligt djupt är det bara att börja om från början med amningen, så frågan är, ska jag chansa eller inte?

Åhhh så mysigt det låter! Bara den där känslan av att sitta och hålla sitt barn, de mjuka kinderna och bebisdoften! <3
  • Sessan78
    PoL skrev 2014-07-15 18:55:28 följande:

Eget: besök hos Bm imorn för kontroll, båda mina barn får följa med så det blir spännande att se hur det går smile2.gif det är första gg de är med, jag brukar planera in besöken hos bm då de är på barnomsorgen då jag inte vill riskera att de är med om man upptäcker nåt fel. Fast nu är det semester så då får de helt enkelt följa med. Om jag följer mönstret bör sf-måttet vara 29-30 eftersom jag närmar mig v30.

Jo, har jag berättat att jag fått datum för kejsarsnittet?! 30/9! Känns ju alldeles för snart smile2.gif

Härligt att få klart med snittdatum! Förstår din känsla. Måste vara skönt att veta så långt i förväg!?! Själv fick jag äntligen mitt snittdatum...24/7, nästa vecka!!!
  • Sessan78
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-07-16 10:02:24 följande:

Fick en liten flicka den 7/7. Allt gick bra.

Jättestort grattis!!! Hur stor var lillan?
  • Sessan78
    Scarlett01 skrev 2014-07-16 15:10:30 följande:

Hemma igen med bebis kvar i magen... Hade så sjukt onda värkar så vi åkte in i natt när värkarna var 4 min mellan. Hade inte öppnat mig nånting! Värkarna gör tydligen ännu ondare då när det är stopp nertill, inget som töjer. Fick bricanyl för att stoppa värkarna och en sömntablett så jag skulle få sova, sen när jag vaknade igen utan värkar fick vi åka hem igen och vänta på att det ska starta om igen... Kan ta upp till en vecka om vi har otur... Känner mig bara tillplattad och tom nu smile4.gif

Det var exakt likadant för mig, så jag förstår hur du känner. Jag håller tummarna för dig och hoppas att de riktiga värkarna ska sätta igång så att du slipper gå med stor mage och få hålla fin bebis ist. Förutom att du är sjukt less på att vara gravid...hur mår du? Kan du röra dig eller är det bara mest ont! Kram till dig
  • Sessan78
    Scarlett01 skrev 2014-07-19 12:29:20 följande:
    Vi fick lov att åka tillbaka till förlossningen på onsdag kväll, då var värkarna kraftiga och täta igen. Väl där kom de bara tätare och tätare och blev starkare och starkare. Till slut bara några sekunder emellan, så de beslutade om en tidig epidural som var som himmelriket smile1.gif Sen tog det 20 h för tappen att öppna sig 7 cm, sen hände det inget mer så det blev snitt. Nu är hon här vår prinsessa, helt underbar smile1.gif lycka <3
    Åhhh vad glad jag blir för din skull! Stort grattis till prinsessan!!

Vilken pärs det måste varit att ligga med så täta värkar?!? Vilket jobb du har gjort! Nu kan du med stolthet bara börja njuta...hur stor var lillan och hur känns det efter snittet?

På torsdag morgon är det min tur...bara fem dagar kvar...
  • Sessan78

Jag fick ett samtal från förlossningen imorse. Dom planerade om på OP och ville flytta min snittid, så nu blir det snitt och bebis tidigt på morgonen imorgon!

• Sessan78
    111 skrev 2014-07-20 15:00:46 följande:

Måndag den 14/7 föddes vår lilla tjej med planerat kejsarsnitt. 2510 gr och 47 cm lång.

Lång och jobbig väntan, men nu är hon äntligen hos oss.

Grattis till lillan!
  • Sessan78

Hej på er! Här kommer en liten uppdatering från tvåbarnsmamman!

Vi fick en liten flicka på 3450 g och 50 cm den 21/7. Helt perfekt och underbar! Mitt planerade snitt gick bra men det var enklare första gången. Förlorade betydligt mer blod den här gången, mådde illa då blodtrycket låg på 75/40, och ärrvävnaderna från förra snittet försvårar visst alltid så det tog längre tid hela proceduren. Hade väldigt ont de första två dagarna, men nu börjar det kännas bättre. Belöningen är värd allt och lite till.

Man får ju en läkarkontroll då barnet är ca ett dygn. Som vi anade, men hoppades att det inte var så, så var lillans höfter inte bra. Full höftledsluxation på båda höfterna så det blev von rosenskena i 6 veckor och frejkabyxa i ytterligare 6 veckor... Tufft besked för en nyförlöst hormonell mamma! Tur att tiden går fort ibland. Bättre göra det nu än när hon blir äldre...

• Sessan78

Det var jättelängesen jag tittade in här. Jag har inte hunnit läsa ikapp allt än...iaf stort grattis till alla nya som hittat hit till era graviditeter och dubbelgrattis till dig Plopp!

Beklagar sorgen för de som fått missfall...

Stort GRATTIS till alla "gamla" i tråden som fått sina bebisar!

Själv har min lilla tjej hunnit bli 3 månader och tiden flyger verkligen fram...gäller att ta vara på varje ögonblick...

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35