Inlägg från: Sessan78 |Visa alla inlägg
  • Sessan78

Gravidtråd för oss som är över 35

Jag fyller på....

BF-lista {#emotions_dlg.flower}

1 Augusti, Sessan78
    14 September, Lina 7710
    3 Oktober, Irmeline

• Sessan78
    Leppardette skrev 2014-02-25 01:52:26 följande:

Plopp (och några till) - Vad "skönt" att höra att ni också har lagt på er. Jag är i vecka 12 och har gått upp sex kilo. :-/ Eftersom jag har ätstörningar i bagaget får jag lite lätt panik.

Läser om dem som är i vecka 19-21 och gått upp noll eller ett kilo, och undrar hur det är möjligt...!

Lämnat blodprov för KUB förra veckan och på torsdag är det dags för UL...! Eftersom det sammanfaller nästan på dagen med att jag går in i vecka 13, tänker jag andas ut lite grann då.

En liten undran, alla verkar vilja veta kön, är det så? Jag tänker att det är halva "nöjet" när man ligger där och krystar, att man inte vet vad som kommer ut.  Hur tänker ni andra?

Vi har sagt så här: eftersom könsbestämmning inte ingår i RUL här i Borås så tror vi inte att vi kommer att få veta. Om barnmorskan mot förmodan kan se och vill berätta så vill vi veta (är helt enkelt för nyfikna för att låta bli i så fall) men vi kommer inte att boka in något separat UL bara för att få veta kön. Tyckte att det var ganska häftigt att få veta könet samtidigt som vi fick träffa vår lilla tjej förra gången... Glad

Vad gäller vikten så hade jag gått upp 6-8 kilo (lite osäker på min "startvikt") vid vecka 12 och nu vid vecka 18 så vill jag nog inte veta. Får kommentarer på jobbet om hur otroligt stor jag har blivit och då lärde dom känna mig när jag var i vecka 11, jag var alltså redan gravid när jag började mitt nya jobb.... Tja, bara att gilla läget....större ska man ju bli. Får ta ta i vikten efter pyret är fött! Gravid
  • Sessan78
    Jag lägger in dig Kroken...

21 Juni, InsaneJane
    26 juni, Maramina
    2 juli, Mallan74
    1 augusti, Sessan78
    6 september, Kroken
    10 september, Leppardette
    14 september, Lina 7710
    14 september, Kajsamupp
    3 oktober, Irmeline
    28 oktober, Tusa
  • Sessan78
    DragonWoman skrev 2014-02-25 21:52:07 följande:

Förresten.... Nån som vet varför många får huvudvärk under graviditeten? Läser en del om det här och i grupper på facebook.

Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426
    Jag har också väldigt mycket huvudvärk, dagligen. Förra gången var jag helt förskonad från huvudvärk men inte den här gången. Har också bara fått svaret att det är hormonellt.
  • Sessan78
    plopp76 skrev 2014-02-26 12:26:58 följande:

Idag var vi på KUB-test. Allt såg bra ut och vi fick låg risk på alla tre trisomierna. Känns väldigt skönt! Underbart att se den lilla parveln igen! Den ville dock inte ge oss en sån där riktigt fin profilbild, men två ganska fina fick vi. Plutten Hjärta

Nu är det ett par veckors väntan och sen RUL. Spännande!

Härligt Ploppen! Grattis!
  • Sessan78
    PoL skrev 2014-02-28 08:50:05 följande:
    Hej! Hoppar gärna in här med om jag får
    Är i v10 (9+0) idag, bf 2/10!! Wiieeeee! Skulle nån som sitter vid en dator vilja lägga till mig i listan?

GRATTIS PoL!!! Wiiiiieee!! SÅ roligt att se dig här! Välkommen!!! Glad
  • Sessan78
    Lägger in dig PoL...

21 Juni, InsaneJane  
    26 juni, Maramina  
    2 juli, Mallan74  
    9 juli, Lindsey Egot the only one  
    14 juli, Scarlett01 
    23 juli Fiamedbarn (väntar en flicka)
    1 augusti, Sessan78  
    6 september, Kroken  
    10 september, Leppardette  
    14 september, Lina 7710  
    14 september, Kajsamupp  
    27 september, emjh 
    30 september, DragonWoman 
    2 oktober, PoL

3 oktober, Irmeline  
    4 oktober, Lejoninna77  
    28 oktober, Tusa
  • Sessan78
    zizuna skrev 2014-03-01 18:36:07 följande:

Våran son kom 05.09 idag på 39+0

3485g 50cm

Åkte in 22.00 va då öppen 4cm dem tog hinnorna kl 23.50. Kl 4 va jag öppen 7cm och efter ca 10 rejäla värkar krystar så kom han :)

Jättestort GRATTIS till underverket! Härligt att förlossningen gick bra!!!
  • Sessan78

Dagens första gråt i det tysta är avklarad. Jag har tillslut börjat inse att jag nog snart kommer att vara ensam och mitt förhållande kommer att vara över. Det var längesen min sambo såg på mig. Om han gjorde det skulle han se mina rödgråtna ögon. Det var längesen han sa något snällt till mig eller gav mig en komplimang. Det var längesen han pratade med mig över huvudtaget. Vi delar adress men inget mer. På helgerna sitter jag hemma med dottern medan han super skallen av sig...

Ledsen för det här inlägget...behöver bara skriva av mig lite. Jag är så fruktansvärt ensam...

• Sessan78

Tack alla ni goa kvinnor för stöd och pepp. Hjärta På hemmafronten tar vi en dag i taget, sambon börjar komma ut ur sin egoistiska bubbla och inse att vi är fler i familjen som har behov. Vardagen har blivit lite mer kärleksfull och lite mindre tyst. Det går åt rätt håll...jag nöjer mig med det just nu i alla fall. Jag älskar ju honom och vår lilla familj och vill behålla "oss".

Idag är det i till slut dags för mitt RUL. Glad Som jag väntat på den här dagen. Ska bli roligt att få se mitt lilla pyre igen....hoppas bara allt är bra med min lill* bebis. Känner mig ganska nervös den här gången, så var det inte när jag väntade dottern. Önskar att min sambo följt med mig men jag åker själv även den här gången. Nåväl...Rom byggdes inte på en dag....

Jag måste passa på att fråga alla ni visa kvinnor här: Är det någon av er som har fått mycket sammandragningar? Jag är bara i vecka 19 och den senaste två veckorna har det eskalerat rejält. Så pass mycket att jag faktiskt börjar bli orolig. När jag väntade dottern åkte jag in för en blödning och blev inlagd i v32/v33 då jag börjat öppna mig. Då kände jag inte ens av mina sammandragningar alls men blev ordinerad vila och sängläge den mesta tiden samt medicinering för att få sotpp på sammandragningarna. Blir orolig att tappen börjar öppna sig alldeles för tidigt den här gången också. Ska försöka få tag på min läkare och fråga honom men jag är nyfiken på om det finns någon annan här med mycket sammandragningar???

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35