Gravidtråd för oss som är över 35
Lycka till! Jag tog också blodprovet före UL och jag fick svaret på en gång. Tror du kommer att få det också...
![Glad Glad](https://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Välkommen L1977!
Jag är i v15 och tycker att den här graviditeten är tung. Kräkreflexerna är alldeles för tydliga och jag får kväljningar av allt... Känner mig trött, stor, tung, andfådd...börjar få problem med foglossning igen... Tycker inte alls om att vara gravid, men men...jag vet att allt är värt det när man får hålla sin bebis i famnen för allra första gången. Längtar efter mitt pyre!
Vilken fin RUL-bild Lindsey! Grattis till tösen!
Ser att ni pratar om viktuppgång. Jag är i slutet av vecka 15 och har gått upp ganska mycket redan, ca 8 kg. Fattar inte hur det har gått till. Jag har varit så illamående att jag nästan inte fått i mig något men jag ser hur som helst ut som en zeppelinare. Hur ska detta sluta?!?
Min foglossning blir bara värre och värre. Vet inte alls hur jag skall lösa detta, vill ju jobba! Men det lär inte gå många veckor till nu, eller ja, egentligen går det inte nu heller men jag är lite för envis för mitt eget bästa. Att gå hemma från v.13(14 i morgon) känns ju så där lagom kul....
Vecka 16 och jag har en liten "fisk" i magen! Mysigt!!!
Nyss hemkommen från RUL Allt såg jättefint ut och datumet stämde nästan, blev framflyttad 2 dagar till 14/7. Moderkakan låg fint i bakvägen så det är därför jag kan känna så mkt sparkar redan. Känner mig oerhört lättad och glad att allt såg så fint ut!
Vi ska få en liten tjej
Om nån timme är det dax för RUL!!
Ska bli så spännande att se lill*n igen, och få veta könet ;)
Allt såg normalt ut på RUL idag och det blir en liten tjej :D
Kaa76: hur går det med din foglossning? Klarar du fortfarande av att jobba? Hur mår du?
För egen el så har foglossningen gått från acceptapel till katastrof på två veckor. Jag har så ont att jag börjar fundera på sjukskrivning, med jag vill ju ändå jobba. Har varit hos sjukgymnast förra veckan och fått lånat ett bälte men det hjälper absolut ingenting. Mina helger går nu ut på sängläge för att inte belasta fogarna så att jag kan ta mig igenom arbetsveckan... Livskvalitéten har sjunkigt ordentligt och jag börjar känna mig nedstämd....