Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2015-02-27 14:38:26 följande:
    I tre mätningar ökar SD och i 3 mätningar backar SD. I den senaste NOVUS, backar SD med 1,5 % och V ökar med 1,7.

Tycker du att en ökning på 2,1 % sedan valet är en "lavinartad ökning"? Ja, det svajar lätt i leden. Hahahahaha!

De rödgröna är alltjämt större än Alliansen och SD - enklövern - är inte med någonstans.
    Fast lavinartat är väl på sitt sätt en lyckad formulering.

För oss med en viss orientering i tillvaron är det liksom ingen tvekan om riktningen på en lavin.

Möjligen skulle jag hellre beskriva SD-opinionen som en utfällningsreaktion i en vätska. Man tillsätter lite reagens och så får man en utfällning i botten.

Frågan är bara hur mycket grums det finns i den svenska opinionen.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    nihka skrev 2015-02-27 16:18:41 följande:
    Ja visst, en uppåtgående nedåtgående trend!
    Japp, det du skrev om att det liksom inte är ett självändamål att få sverigedemokrater att börja reflektera är viktigt.

Själv gillar jag jämförelsen med en kemisk reaktion där något fälls ut från en vätska. Slabbedabbet  som då samlas på botten är inte något nytt, det fanns i hela vätskan tidigare. SlabbeDabb-åsikterna är heller inget nytt, inget som ökar. Åsikterna fanns spridda i många partier tidigare. Nu har de funnit en plats där det är ok att ständigt slira omkring i tankarna och tuta om att allt är invandringens fel

Sverigevän som jag är så är jag övertygad om att vi svenskar inte har så mycket slabbedabb i oss att bottensatsen blir mer än just bottensatsen.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2015-02-27 20:28:42 följande:

Enligt ett välkänt pansarbefäl styrs SR numera av SD.

twitter.com/TommyFunebo/status/571340655991123968/photo/1

Vad Arnstad tycker och tänker kanske man ska tala tyst om - eller åtminstone inte låta bli till en avledare från vad det egentligen handlar om - det vill säga att även kvinnor ska kunna ha en politisk åsikt i Sverige utan att den inhemska IS-filialen drabbas av tuppjuck.
  • FDFMGA
    Cal XVI Gustf skrev 2015-02-27 22:27:49 följande:

Äh, klart vi ska snacka om den buttre populärhistorikern Henrik Arnstad. Så här skrev han på Twitter:

"Det var inte enskilda hatare som fick bort Pascalidou. Det var en organiserad aktion utförd av SD. Partiet lyckas styra Sveriges Radio P1."

Så här svarade några andra:

"Vad?"

"Källa?"

"Några belägg för det?"

"Hjärnan kokat över under foliehatten?"

"...och jag har en sommarstuga på planeten mars."

"Jag har hört stt SD sköt Kennedy"

"och Palme"

För några inlägg sen försökte några anhängare till SD-klanen diskutera empati.

Jag har tagit del av en hel del hot och hat här på FL i det öppna forumet och i min inbox. Jag skulle ljuga om jag påstod att det berör mig särskilt utom möjligen när någon klanmedlem hoppas att min dotter ska bli gruppvåldtagen. Jag vet inte riktigt varför, men det hat som riktas mot mina barn berör mer trots att anonymiteten är densamma.

Alexandra Pascalidou är helt offentlig och min gissning är att hon är helt ärlig när hon säger att hon inte orkar mer. På vilka grunder tror du att hon uttrycker sig så, och tror du inte att det mer handlar om detta än om Henrik Arnstad?

• FDFMGA
    Cal XVI Gustf skrev 2015-02-28 00:27:17 följande:

Citera hatkommentarerna och skriv ut personens användarnamn här i tråden.

Visst, det är mer ärligt att du skriver att du tror att Alexandra Pascalidou ljuger och att det inte finns några hatkommentarer än att du gör dig lustig över henne via Henrik Arnstad.

Jag tror att du har fel och att det verkligen är så att hon precis som många andra lite kontroversiella kvinnliga debattörer får mer än sin beskärda del av näthatet.

• FDFMGA
    Hm, det tycks ha skett en explosionsartad ökning  av SD-klanens behov att odla sitt martyrskap efter att Karlsson på toket ställde ultimatum och förklarade att klanen kommer att fälla varje framtida regering som inte stryker Karlsson medhårs i fråga om invandringspolitiken.

Och detta trots att det redan innan Mattias Karlssons politiska självsnöpning tycktes finnas ett stort behov bland sverigedemokrater att få känna sig hatade.

Tja, hat förutsätter ju fruktan så det är inte svårt att förstå vad  behovet att få känna sig hatad bottnar i.

Min uppfattning är att de flesta ser på SD med varierat förakt, inte hat.
  • FDFMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2015-03-03 01:04:59 följande:
    Det kanske är för att det är en töntig semantisk fråga. Nihka tycker inte att det är lavinartat, du tycker det. Det är högst subjektivt vad man anser är "lavinartat".
    Mm, och just därför ät det lite småkul att SD-aktivisterna klamrar sig fast vid benämningen "lavinartat ökning".

För det som inte bara sitter på kammaren och författar hyllningsepos till SD, alternativt producerar berättelser om hur muslimerna tvättar bort skiten med våra kaffekoppar så är det nog så att associationen går till något som sveper med sig alla människor i sin framfart.

Jag skulle snarare beskriva SD:s ökning som kraftig men att dess effekter bör ses som en storm i ett vattenglas - såtillvida att SD:s inflytande på rikspolitiken är extremt begränsat.

Möjligen att man kan beskriva SD-aktivisternas framfart på nätet som lavinartad - men i så fall en rätt frånstötande dynglavin som man bara behöver lyfta lite på fötterna för att undvika att smutsas ner av.
  • FDFMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2015-03-03 14:26:36 följande:
    Har redan gått en. Har du?
    Eftersom diskussionen inte berör källkritik utan värderingar så är ju svaret på din fråga givetSolig

Men rent generellt så skulle jag påstå att källkritik är en av SD.klanens allra sämsta grenar.

Det finns en underbar tråd där hela horden faller pladask för ett påstående om ett förslag att somalier utan godkänd läkarutbildning ska få praktisera som läkare, visserligen är tråden startad av en anhängare till det lite mer extrema Svenskarnas Parti - men SD-horden skuttar glatt med.

Ärligt talat. Om våra vänner sverigedemokraterna bara klarade av att snappa grundläggande källkritik så skulle partiets anhängarförlust bli lavinartadSolig

Just ja, tråden. En nyttig källkritikövning

www.familjeliv.se/forum/thread/73869705-lat-somalier-arbeta-som-lakare-aven-om-de-saknar-lakarexamen-bra-eller-daligt-forslag
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2015-03-03 16:35:06 följande:

Skärp er!
    Ni som känner mig vet att jag inte är SD-anhängare, jag är bara här för att såga dålig argumentation och har jag den möjligheten så är nivån för låg.
    Dags att höja er några snäpp nu.

Nej, om det är något inlägg du anser passerar gränsen så anmäl det i stället för att agera tennsoldat i tråden.

Förutom att allt ska satsas på försvaret så förknippar jag dig mest med inlägget där du beskrev den sorg du känner över att vandra på stan och se alla icke etniska svenskar på gatorna.

Jag tycker nog att du borde reflektera över SD - om det inte vore för att de är så Putinpositiva förstås.

Men man kan ju inte få alltSolig
  • FDFMGA
    Staty skrev 2015-03-03 17:24:49 följande:
    Förstår inte varför du är för att man ska tillåta somialier arbeta som läkare utan utbildning. Det är ju helt absurt!
    Lägg ner
    Det är det nog ingen som är.

Tråden är ett exempel på hur det tokar till sig om man inte behärskar ens elementär källkritikSkrattande
Svar på tråden Varför hatar folk SD?