Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

Philipsson skrev 2015-01-20 11:22:23 följande:
    Glömt Atocha i Madrid 2004, där det islamistiska våldet såg till att 194 personer miste livet?

Glömt London 2005, där jihadisterna tog livet av 52 personer?
    ---
    Ni jihadistkramare är samma typ av personer som på 70-talet kramade Baader-Meinhof-ligan. Förment vänster, vars retorik går ut på att allting är fascisternas fel (och med 'fascister' avses då alla som inte själva är terrorister).

Breivik, en galning till massmördare, vad har han med organiserad terrorism att göra? Hans dåd är ju att likna vid de där skolskjutningerna i USA, eller vid Mattias Flinck i Österssund.

Det kanske mest otroliga i sammanhanget är att Charlie Hebdo ju är en vänstertidning, och att de som mest och mest högljutt klandrar tidningen för dess publiceringar och karikatyrer av makthavare och religiösa dogmer, är folk från vänsterkanten.
    Hm, vilka är det som högljutt klandrar Charlie Hebdo?

Kan du berätta lite om dina spaningsresultatSkrattande

Ur mitt perspektiv verkar det i stället finnas alltför många muslimer som har svårt att förstå och acceptera en fransk tradition i Frankrike.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2015-01-20 11:22:23 följande:
    Philipsson skrev 2015-01-20 23:49:58 följande:
    www.expressen.se/debatt/svenska-vanstern-ar-ingen-charlie-hebdo/

.

Det kanske mest otroliga i sammanhanget är att Charlie Hebdo ju är en vänstertidning, och att de som mest och mest högljutt klandrar tidningen för dess publiceringar och karikatyrer av makthavare och religiösa dogmer, är folk från vänsterkanten.
    Philipsson skrev 2015-01-20 23:49:58 följande:
    www.expressen.se/debatt/svenska-vanstern-ar-ingen-charlie-hebdo/

Mm, det ante mig att det var läsförståelserelaterat.

I artikeln du länkar till skriver Fredrik Malm om hur han tror att vänstern skulle reagera på en svensk motsvarighet till Charlie Hebdo, och utifrån detta har du fått för dig att "de som mest och mest högljutt klandrar tidningen för dess publiceringar och karikatyrer av makthavare och religiösa dogmer, är folk från vänsterkanten."

Du borde försöka ägna några timmar dagligen till lästräning - som det är nu har du ju knappt förmåga att tillgodogöra dig lättfattlig tidningssvenska. Det är ju inte första gången i den här tråden du helt missförstått texter du länkar till.

Alltså i artikeln tecknas ett tänkt scenario. Du kan jämföra med om jag skrev en text om hur jag tror att batikhäxespanarna skulle uppträda om inte samhällets hot om repressiva åtgärder hade en lugnande inverkan på dessa virrpannor.

Jag menar att man inte kan göra batikhäxespanarna ansvariga för hur jag tror att de skulle reagera i en tänkt situation, lika lite kan du göra vänstern ansvarig för hur Fredrik Malm tror att detta kollektiv skulle agera i en tänkt situation.

Det tror jag att du skulle förstå om du bara kom till skott och kom igång med lästräningsövningarna.

Lycka till, som Per Ahlmark sa till ett gäng Ericssonanställda på det glada 70-talet, dessa hade då just fått reda på att de blivit uppsagda.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2015-01-21 22:48:41 följande:
    Alltså, det har ju redan visat sig att Malm har rätt: Se t.ex..: soundcloud.com/martineriksson/alice-petren-sr-om-charlie-hebdo-det-ar-ju-inte-oskyldiga-personer-i-det-har-fallet.

Vad tror du hade hänt om nån offentlig person hade sagt samma sak om Breiviks offer?

Lever du instängd i nån slags bubbla? Ständigt inloggad på Sd:s hemsida för att leta upp nya saker att hata?
    Och du har tydligen inte börjat med lästräningsövningarna än.

Du har alltså hittat Alice Petréns uttalande i Ekot. Mig veterligt bad hon om ursäkt för uttalandet om att "de inte var oskyldiga" i en senare sändning. 

Vilken politisk uppfattning hon företräder, om någon överhuvudtaget, har jag ingen aning om.

Dessutom kan man inte generalisera utifrån ett enskilt exempel. Tänk om någon gjorde samma utifrån Breiviks samhällssyn. 

Nej, jag lever inte i en bubbla och är aldrig inloggad på SD:s hemsida, om man nu ens kan var inloggad där. 

Du borde försöka komma igång med lästräningen.

Jag hatar för övrigt ingen. Jag nöjer mig med att få känna löje - det är ju inte för inte man kan påstå att de flesta SD-aktivister nätt och jämnt är läskunnigaSolig

• FDFMGA
    Philipsson skrev 2015-01-22 15:40:04 följande:
    Pisamt när du pratar om "enskilt exempel", när du och dina kumpaner i princip aldrig anger källor, och aldrig källhänvisar det minsta. Bara en massa lösa påståenden, och det har du ju inget emot, enär du själv gör likadant. Pratkvarn!
    Men då - jag anar att du blev en smula stött.

Jag tycker nog att det kan vara på sin plats att poängtera diskrepansen mellan dina slutsatser och det underlag du hänvisar till.

Det är ju långt från första gången du inte har förstått vanlig enkel tidningssvenska och det är ju legio att du börjar kinka när någon vän av ordning påpekar detta för dig.

I exemplet vad vänstern anser om Charlie Hebdo hade du inte förstått att skribenten bara beskrev hur han tänker sig att vänstern skulle reagera på en svensk motsvarighet till den franska satirtidningen

Lästräning och åter lästräning, det är vad jag rekommenderar om man har problem att förstå enkel svenskaSkrattande

Angående man "kumpaner" som du fått in i batikhäxespaningsparabolen, så rör det sig bara om en artefakt. Förmodligen har du bara blivit lite spattig när du sprätter omkring.

Hursomhelst. Jag företräder bara mina egna åsikter och jag källhänvisar när det är relevant. Att det är så vanligt att batikhäxespanare och SD-kramare ser dem de debatterar mot som en enhet tror jag kan förklaras utifrån det faktum att mycket tyder på att jagsvaghet är ett synnerligen allmänt fenomen inom dessa grupper.

Och ser man andra som en enhet så räcker det ju med att man hänvisar till en person för att man ska ha belagt hela gruppens åsikter. 
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2015-01-22 23:51:16 följande:
    Inte det minsta. Bara en from förhoppning från din sida. Vad Bokstavskombinationer här på forumet skriver för strunt, berör mig inte det minsta, eftersom ni bara öser ur er en massa osakligheter som vilken sund debattör som helst begriper är oseriöst dravel
    Så småningom - om du kommer igång med lästräningen finns det vissa möjligheter att du inte bara kommer att inse att alla signaturer här på FL består av bokstavskombinationer utan också alla ord i en tidningsartikel. Tillsammans bygger orden upp en text som förmedlar ett budskap.

I texten du länkade till var betydelsen ; så här tror jag att vänsterdebattörer skulle reagera om det fanns en svensk motsvarighet till Charlie Hebdo, men när du läste texten hade du inte kapacitet att förstå att den avsåg en hypotetisk situation.

Du rände som vanligt i stället iväg till FL och började sprätta omkring och förklara att den svenska vänstern fördömer Charlie Hebdo.

Jag rekommenderar sex till åtta timmars lästräning om dagen. Följer du min rekommendation finns det vissa möjligheter att du kan hävda dig i debatten.

Tänk dig att du skulle fixa detta, komma tillbaka hit och likt en Strindberg känna att du har "bokstavskombinationerna" i din makt. Tänk vad du skulle överraska. Själv skulle jag häpna och stamma fram - men, men , men - vad har hänt med Ph, hen har ju lärt sig hantera svenska språketFlört
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2015-01-23 11:59:51 följande:
    Vilket jag också belade, med källa, i motsats till dig och dina kumpaner, som ständigt och jämt tar argumenten från tomma luften.
    Hm, batikhäxespaning främjar inte läsförståelsen. Och dessutom blir du ju så kinkig när du får dina parabola uppenbarelser ifrågasatta.

Nej, du belade inte, du velade snarare såtillvida att du inte klarade av tolka en enkel   tidningstext.

Men bättre det än när du får tuppjuck som när du uppmanar Dorian att åka till Syrien och ansluta sig till Jihadisterna. Vid sådana tillfällen undrar man lite vilka effekter batikhäxespaning kan innebära. Du har ju tidigare i tråden förespråkat aga, tänk om din mamma visste hur du går an här, då skulle nog Ph-värdet inte våga sura så mycket.
    Philipsson skrev 2015-01-21 22:50:49 följande:
    Åk til Syrien vetja,och anslut dig till jihadisterna, som du ju verkar sympatisera med.

Jag rekommenderar intensiv lästräning.
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2015-01-23 17:44:33 följande:
     tråden går ju ut på att FMGA skall få gnälla av sig )
    Tja, min uppfattning är att det ligger nära tillhands att det blir konflikter i en tråd med rubriken "Varför hatar folk SD?" eller överhuvudtaget när det diskuteras politik och samhällsfrågor.

Och det är alldeles som sig bör, tycker jag. Problemet är att konflikterna på samhällsforumen kan bli ett substitut under perioder då FL:s sandlådeavdelningar är rätt ödsliga och dessvärre är det ju så för närvarande.

Hoppas att Moraltantstråden tar fart igen och att någon tar på sig uppgiften att ordna popularitetsomröstningar igen sedan Poirot lagt av utan att lämna över stafettpinnen till någon annan.  Det är ju trist för alla berörda om den här tråden ska få samma funktion som Moraltantstråden, det blir liksom bara en sämre ersättning för det som fanns där, åtminstone såtillvida att de som kunde vara jävligt vassa i repliken eller kommentaren aldrig kommer att hitta hit medan de som bara har behov av uppmärksamhet kommer att störas av att den här trådens tema egentligen är något för dem så ovidkommande som politik.

Hoppas att du får sällskap i "sandlådan" igen, det är ju ett jävla oskick att du ska behöva ta dig ut på samhällsforumen för att få uppmärksamhet.
  • FDFMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-24 20:14:37 följande:

Wow, den här tråden tvärdog...

Tror den överlever.

Inte första gången det skett en massinvandring från sandlådeavdelningen och hit.
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2015-01-25 11:35:14 följande:
    Det var en trevlig tråd den. Tyvärr dog väl den ungefär när du började skriva i den. Antagligen var inte alla där lika toleranta mot dina sura uppstötningar som jag är
    FDFMGA skrev 2015-01-25 09:29:58 följande:
    Inte första gången det skett en massinvandring från sandlådeavdelningen och hit.
    Denna trådens problem är nog inte att en och annan sandlådeläsare droppar in här så mycket som att den är svårt försurad
    Tja, mot bakgrund av hur sporadiskt jag skrev i den tråden så måste jag ha gjort ett bestående intryck i i så fallSkrattande

Min gissning är att du överskattar min betydelse minst lika mycket som du överskattar din egen.

Men ta gärna upp dina spekulationer i rätt forum, det vill säga Moraltantstråden, så ska jag svara lite utförligare där. Den här tråden handlar primärt om politik.

Du har liksom kommit på avvägar när du ser gräl som ett självändamål på den politiska avdelningen.

(Det skulle faktiskt vara lite kul om du tog upp din teori där. Jag lovar att svara och då kan vi kanske få till ett livaktigt gräl i sandlådan. Jag har många synpunkter på ditt uppträdande i trådarna utanför sandlådanGlad)
  • FDFMGA
    MrFahrenheit skrev 2015-01-25 12:45:38 följande:
    Nä, nu ljuger du! Tråden handlade om politik en gång i tiden. Men det var innan Mattias Karlsson tyckte att sandlådan var roligare än politik och nu sitter de där och ser oförskämt roade ut, i sandlådan...

"Ser jag inte en sandlåda där borta?"
    Skrattande
Svar på tråden Varför hatar folk SD?