Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2014-12-26 21:24:17 följande:

Nu när branden i "moskén", egentligen är det väl en samlingslokal, inte är anlagd kan ju alla wannabe experter och tyckare som misstänker sverigedemokrater dra något gammalt över sig. Skämmes ta mig fan! 

Åh fan - har SD anklagats nu igen.

Det är tur för SD att de har en alert Gert. Jag lyssnade på nyheterna för en stund sen och vare sig polisen eller TT verkar känna till att du redan klarat upp det hela.

Mästerdetektiven GertSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-12-26 22:32:02 följande:
    Journalister, fejkhistoriker, tyckare, politiker ertc försöker alla få det till att det är SD:s fel. Om det inte är en sverigedemokrat som har tuttat eld på lokalen är det ändå SD:s fel. Kanske faktiskt bara skratta åt alla fåntrattar. Skrattande

Såg du på TV4 nyheterna? Skrattande 

Själv får jag mina nyheter från mer "oberoende" håll. 
    Njaej, eftersom jag skrev TT så lyssnade jag uppenbarligen på radio.

Så SD har blivit anklagade, mer än jag känner till - men julen har ju stått för nyhetsdörren.

Så dina oberoende spanare har löst det. Var det elfel eller självantändning eller någon som handskades vårdslöst med eld som orsakade branden.

Vad blev resultatet av den oberoende brandtekniska undersökningen?
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-12-26 22:44:04 följande:
    Din favorit historiker Henrik Arnstad skyller på SD i vanlig ordning. Det är inte viktigt att veta vem som attackerade moskén, enligt honom. Det viktiga är att veta vilket parti som jublar åt attacken, enligt din fascisthistoriker.

Sen skyller en rad journalister, politiker och självutnämnda experter på SD. Ändå bara på twitter, men det är ju där allt skit samlas.

Det står en stor rubrik på SR nu: Backar om attackuppgift
    Hm, jag vet ingenting om Henrik Arnstad.

Har du använt samma metod vid den brandtekniska undersökningen som när du konstaterade att Arnstad är min favorithistoriker (favorithistoriker särskrivs inte).

Jag tror att du är den tredje SD-aktivisten här på FL som påstår att Arnstad är min favorithistoriker.

Har ni haft en lallarseans nu igenTomte
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-12-26 23:01:11 följande:
    Det är väl inte så konstigt att påstå det. Du har ju refererat till Henrik Arnstad tidigare i tråden, långt innan tragedin Stefan Löfven började hänvisa till honom.
    Har jag?

Det är märkligt. Jag kan inte påminna mig att jag läst något han har skrivit.

Vad skrev jag om honom?
  • FDFMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-26 22:59:43 följande:
    Fast det makear ju sense - om BS kan bestämma vad folk är så är det ju självklart att andra SD-fans vet vad andra tycker och tänker. För det har den allvetande Avpixlat förmedlat, att har man nått den Tredje Graden av svenskhet så är man allvetande. Drömmer
    Ja, jag väntar med spänning på att Gert ska citera vad jag skrev om Arnstad och utifrån detta motivera att Arnstad är min favorithistoriker.

Det lär väl inte vara svårare än att fixa den där brandtekniska undersökningen som hen utfört i Eskilstuna - den där Gert kommer fram till att branden inte var anlagd.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-12-26 23:13:17 följande:
    Du hänvisade till honom tidigare tråden när du skulle ge ett exempel på en historiker som anser att SD är nazister/fascister. Det kommer jag mycket väl ihåg och det är väl inte helt omöjligt att leta upp det inlägget igen. Men det var som sagt bra länge sen.
    Det tror jag inte på.

Det skulle vara besynnerligt om jag skulle ha hänvisat till honom. 
  • FDFMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-26 23:13:00 följande:
    AHA!!!! Där står, det svart på vitt!!!!! Eller, ja, svart på grått, MEN I ALLA FALL, DU HAR ERKÄNT!!!!! Drömmer

(Och kom inte med "taget ur sitt sammanhang-snacket, den har SD ensamrätt på!!!!!) Flört
    Hm.

Ja där ser manSkrattande
  • FDFMGA
    Helt perfekt!

Äntligen tog de rödgröna och alliansen ett gemensamt ansvar.

Det bästa SD någonsin gjort var när de obstruerade mot budgeten, nu har de reducerat sin vågmästarroll till ett litet skvalp.

• FDFMGA
    Gert skrev 2014-12-27 12:25:18 följande:

Man påstår att SD inte har något inflytande. Ändå så tvingar SD indirekt de övriga partierna att ingå äktenskap med varandra.

Jag är övertygad om att något eller några allianspartier åker ur riksdagen 2018 och SD får 30%.

Lyssna gärna på presskonferensen.

Vad man kommit överens om är formerna för att möjliggöra en minoritetsregering och dessutom har man pekat ut tre områden där man över blockgränserna ska söka samarbete.

Jan Björklund påpekade något viktigt - att det måste finnas en seriös opposition, annars riskerar man att gynna missnöjespartier.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?