Varför hatar folk SD?
Rataxes skrev 2015-02-04 07:52:34 följande:
Övergår mitt förstånd hur man kan anse sig vara en demokrat och samtidigt vilja förbjuda eller frysa ut folk med motsatta åsikter. En god demokrat övertygar med vad man anser vara överlägsna argument, inte förbud och mörkläggning som är vänsterns paradgren, nu och då...
Och nej, allt är inte svart eller vitt. Man kan vara för yttrandefrihet utan att tycka att svaga ska bekämpas.
Och nej, allt är inte svart eller vitt. Man kan vara för yttrandefrihet utan att tycka att svaga ska bekämpas.
Eller ens frysa ut?
Det övergår mitt förstånd att det tycks finnas personer som anser att det ska finnas en övergripande doktrin som föranstaltar att man inte får välja vem man umgås med eller att inte partier får avgöra vilka de anser de kan samarbeta med.
Tja, folk är väl olika - och somliga anser väl att andra inte har förmåga att själva välja sitt umgänge. Jag får en association domar i vårdnadstvister - typ, FDFMGA: Sverigedemokraten som har ett barn som ett av dina barn är kompis med - du har ju bara pratat artigt med henne när ni råkas. Från och med nu måste ni också umgås minst en gång i veckan, gärna tillsammans med en låda rött för gemensamt utbyte av erfarenheter och livsåskådningar.