Varför hatar folk SD?
Det där har jag inte ens hört. Så känner inte jag i alla fall. Min dotter hade en muslimsk kamrat - slöja från sex års ålder och fläskförbud och allt! - i flera år. Jag valde något annat än fläsk när hon åt hos oss, och det var inga problem. Då var hon i och för sig inte ett somaliskt barn, utan hennes familj kom från Jordanien och hennes far hade ett bra arbete här - utsänd från den jordanska regeringen kan man säga (dock inte diplomat). Hon var duktig, begåvad och stillsam, van att plocka undan efter sig, skölja tallriken o.s.v..
Tyvärr tror jag att det ofta kan vara annorlunda med somaliska barn, p.g.a. de enorma syskonskarorna, och att mammorna kör ut dom på dagarna att klara sig själva så mycket (hon har nog med de två minsta barnen när hon föder ett varje år). De blir vilda och bråkiga. Det blir rörigt runt dem. De umgås bara i sin egen grupp och lär sig inte svenska. Eller det är i alla fall min erfarenhet - det kan förstås finnas trevliga och stillsamma somaliska barn med goda svenskkunskaper som jag inte har sett.
Vet folk som anser att man kan sitta hemma och ta del utav kunskap om världen via narkotikaklassade svampar. Här verkar något snarlikt gälla, men att narkotiskaklassade svampar ersätts med att blott leva livet.
Ner med studier och skolväsen! - har sett och har upplevt, det räcker så.. speciellt inom den aktiva politiken.