Varför hatar folk SD?
Öhm - förvann det precis två inlägg, växlat mellan denna skribent och Philipsson?
Öhm - förvann det precis två inlägg, växlat mellan denna skribent och Philipsson?
I och för sig så höll sig ämnet off topic men en notis hade suttit fint. Den här tråden känns ju liksom mer som ett plank för personlig vandetta vilket som och hade nog gått tunn om all nonsens försvann spårlöst (har ju bidragit med en del så nog kan proportionerna nonsens måttas, hehe..).
Inte bara "gratis", utan dessutom att den skulle vara vinstgivande. Digestive har hävdat i detta tråd vid ett antal tillfällen. Fråga honom eller henne du!
Det är ju rena självklarheter, som man inte ska behöva citera. Ibland undrar jag om det inte är jobbigt att medvetet göra sig både döv och blind:
www.dn.se/nyheter/sverige/tjanar-over-en-halv-miljard-pa-invandringen/
Ursäkta men du hänvisar till Digestive. Men nämner även etablissemanget. Det du vill visa är att invandringen bara kostar och inte genererar något. Enligt dig så menar du att Digestive säger att det är "gratis". Digestive lämnar jag att svara för sig själv.
Länken du postade, är det ett exempel på etablissemanget du nämner?
För att de är jönsar som just nu sänker Sveriges ekonomi , kronan och OMX Sthlm.
"It's the economy, stupid".
Eftersom Alliansen inte tycks vilja gå Löfvén till mötes väntar nu sannolikt extra val, till våren. Sd har ju sagt att man kommer att fälla även en alliansbudget om inte denna tar hänsyn till Sd, så en alliansregering är hellr inte trolig.
Nå, hur många procent får Sd vid ett nyval? Ska vi ha en gissningslek? :)
Jag drar till med 17%
Du fattar inte. Med en rödgrön budget skulle så mycket pengar gå till fortsatt - eller rentav ökad - invandring, att det inte skulle vara möjligt att ge pensionärerna något mer ändå. Det spelar ju ingen roll vad någon har LOVAT - är plånboken tom så ÄR den.
Men igen då. Det där med "pensionärsskatten" är förvanskande vänsterretorik. Pensionärerna skulle inte ha haft lägre skatt om de rödgröna hade regerat de senaste åtta åren. De skulle ha haft EXAKT SAMMA skatt. De borgerliga sänkte skatten för den arbetande befolkningen - de höjde den inte för de övriga. Stor skillnad.
Sedan tycker jag också personligen att den ursprungliga idén med jobbskatteavdrag var bra - för den sänder signalen att det lönar sig att arbeta. Dock tycker jag att det gick för långt - vi BEHÖVER ju mer skattepengar. Det hade räckt med ett mindre avdrag. Kanske borde man också ha gjort undantag för ålderspensionärer - de som fyllt 65 - så att de hade fått samma avdrag. Men inte förtidspensionärerna, för då faller ju signalen att man ska tjäna på att arbeta fram till pensionen.
Skatterna kan när som helst höjas igen. De är ett mycket flexibelt styrmedel.
Jag menade att det var kortsiktigt jämfört med att ta emot flyktingar. För när en flykting väl fått PUT, så kan man inte skicka ut honom igen. Utan vi blir tvungna att försörja honom - och den kvinna han har rätt att hämta åt sig från hemlandet som "anhöriginvandrare", och deras 6-8-10 barn - hela deras liv! Samt alla 6-8-10 barn som vart och ett av barnen skaffar sig, och deras barn i sin tur... Det är ett åtagande som aldrig går att göra ogjort och som aldrig tar slut, och som kommer att leda oss över avgrundens rand...