Inlägg från: Ermenegildo |Visa alla inlägg
  • Ermenegildo

Varför hatar folk SD?

ubåt skrev 2013-12-21 23:13:59 följande:
    tobbesmedieblogg.blogspot.se/2013/12/jag-ar-j...
    Ögnade igenom den där bloggen och man blir till slut så trött. Jag känner igen formuleringar och resonemang och inser att SD mer och mer blivit som en religiös sekt. Det finns ingen vilja att förstå, lära sig eller basera sina åsikter på objektiv kunskap, man bara upprepar sina egna sanningar som ett mantra. "Massinvandringen" är ett exempel. Dvs de 0,5% per år som Sveriges befolkning ökar på grund av invandring. Det är ungefär jämförbart med ett det kommer en ny person till en skolklass vart sjätte år. Huh...

Oliktänkande påstås vara förda bakom ljuset eller med någon dold, ondskefull agenda.
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • Ermenegildo
    dirpower skrev 2013-12-21 23:41:57 följande:
    Nu försöker jag formulera en poäng.

Det behövs poliser som sätter dit folk, det behövs lapplisor som sätter dit folk, det behövs konduktörer som sätter dit folk, det behövs åklagare som anklagar folk osv...

Alla dessa yrken behövs för ett fungerande samhälle men ve den som tar sig an uppgiften. Den personen kan likväl sabba sina egna framtida relationer, framtida yrken, framtida affärer osv...

Min energi ska gå till positiva saker för den negativa sidan kan de negativa människorna syssla med.

Ge mig positiva tankar om SD om svar finns.
    De gillar folkdräkter?
  • Ermenegildo
    Missermajser skrev 2013-12-25 22:24:28 följande:
    antisystemiskdebatt.blogspot.se/2010/12/planh...

www.parecon.se/

Livet är fullt med möjligheter som man slipper tjura ihop på t.ex. invandrare når marknadsekonomins realiteter visar sig.
    Varför bemöta rasism med total galenskap...?
  • Ermenegildo
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-12-27 13:50:02 följande:
    Alltså den här jävla tråden...

På ena sidan den vanliga SD-intelligensreserven kryddat med pajasar med nya alias som dyker upp och försvinner snabbare än man hinner säga acetylsalicylcykel.
    På den andra en bunt självgoda dryga pajasar som verkligen tycks tro att alla som i någon mån stödjer SD vill se ett nytt Nazityskland i Sverige.

Nivån är så låg, från båda sidor, att jag inte längre vet vad jag ska säga.
    Lyft nivån då! Jag skulle gärna delta i en sansad debatt om invandring och integration. Jag tillhör inte de som tror att SD-anhängare i gemen är nazister eller eftersträvar en diktatur. Däremot tror jag de har kunskapsluckor och att merparten är rasister. Bara det faktum att man gör invandring- eller flyktingpolitik till huvudfråga tyder på att man antingen är irrationell - vilket troligen beror på okunskap - eller rationell, dvs drivs av rasism.
  • Ermenegildo
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-12-27 14:37:00 följande:
    Orkar inte. Vis av erfarenhet vet jag att det dessvärre snarare slutar med att jag sänker min nivå än att mina antagonister lyfter sin. Jag har börjat undvika att skriva i de här trådarna mer och mer av den anledningen.

Angående flykting- och invandringsfrågan är det helt enkelt så i min värld att det är just där jag (och många med mig, därav SD:s ständiga ökningar) och de styrande politikerna står längst ifrån varandra. Jag upplever att resonemangen ofta går ungefär typ "de rödgröna/Alliansen är egentligen inte så hemska och skulle väl gå alldeles utmärkt att rösta på, om det bara inte vore för den där mångkulturvurmen no matter what". Så ligger i alla fall landet för min del.
    Men då borde du ta dig en funderare på varför den frågan är så viktig för dig. För om du nu är en intelligent person, vilket du synes påstå, inser du att ekonomi, skola, kriminalitet and what have you bara är svepskäl. Vill man på allvar adressera de frågorna börjar man inte rimligen i invandringsfrågan.
  • Ermenegildo
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-12-27 15:14:34 följande:
    För att jag är rasist så klart, det verkar du ju redan ha bestämt dig för. Apropå att SD brukar anklagas för att ha för enkla förklaringsmodeller för saker och ting.

Det är min bestämda uppfattning att invandringspolitiken spelar en betydande roll för såväl ekonomin, skolan och kriminaliteten. Man importerar en underklass som inte ges några realistiska möjligheter att hamna i något annat än utanförskap eftersom det inte ens finns meningsfyll sysselsättning nog åt oss (inrikes som utrikes födda) som redan bor här. Att påstå att detta har obefintlig till högst begränsad påverkan på ekonomin är att vara väl naiv. Vissa kommuner går på knäna och har inte råd att ta emot fler invandrare och flyktingar pga t.ex. skenande socialbidragskostnader - svaret från styrande organ blir då att antyda att det kan bli tal om att tvinga dessa kommuner fortsätta i alla fall. Samma hjulspår, huvudet i sanden. Mångkultur über alles, om 20-30 år kommer ni tacka oss! Goddag yxskaft, liksom.

Segregationen ökar, aversionen mot samhället ökar, motsättningarna mellan grupper ökar. Så enkelt är det.
    Det är inte en fråga man har en uppfattning om - det är ren fakta. Men du vill inte ta till dig dem utan väljer, som andra SD-anhängare en enkel utväg; låt oss skylla alla Sveriges problem på invandringen. Se dig omkring i Sverige. Vilka problem är unika för Sverige?

Att få ner motsättningar är ju viktigt - hur bidrar du till det?
  • Ermenegildo
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-12-27 15:20:21 följande:
    Lägg därtill att jag också - det här är väl även det rasistiskt i mångas ögon kan tänkas - anser att det finns vissa kulturer och religioner (inga namn...) som börjat få fäste här mycket i och med invandringen och som i en hel del fall tar sig uttryck som jag menar inte underlättar för någon när det gäller anpassning till det svenska samhället. Islam i mer ortodox form (jag tänker här mer Somalia än Balkan) har som jag ser det ingen plats i ett modernt samhälle utan dess mekanismer motarbetar allt vad integration och lyckad mångkultur heter betydligt mer än den annars överallt bespottade svenska smygrasismen.
    Vaddå inga namn - du skriver ju att du menar islam? Jag är själv religionsmotståndare så du slår in öppna dörrar hos mig. Men - 1. många flyktingar är här just för att de flyr från religiöst förtryck 2. det bästa sättet att bekämpa religion är med kunskap och humanism. Repression och moskéförbud m m hjälper inte, tvärtom. Se hur fint vi bekämpat kristendomen, där är ju snart alla galna ortodoxa seder borta och kvar bara en ganska oförarglig svans. Den historiskt bevandrade vet ju att kristendomen haft ungefär samma förtryck och galenskaper som islam idag.
  • Ermenegildo
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-12-27 16:09:54 följande:
    Ok, så här då: det brukar heta att kriminalitet inte har med ursprung och etnicitet utan med samhällsklass att göra. Enkelt uttryckt: folk som har det sämre ställt hänfaller oftare åt kriminalitet. Detta är bevisat enligt konstens alla regler och så långt verkar de flesta vara överens.

En icke obetydlig del av den här "underklassen" utgörs emellertid av invandrare - som, som jag tidigare nämnt, inte ens ges någon realistisk möjlighet att komma in i samhället på ett tillfredsställande sätt utan som endast tas hit och, ja, vad? Förvaras kanske, i brist på bättre ord. Det leder till utanförskap, det leder till en aversion mot det svenska samhället och det leder uppenbarligen i en del fall till kriminalitet. Det funkar inte.

I vilka svenska skolor är resultaten som sämst? Är det i problemområden, där det ofta bor många invandrare, eller är det i medel- och överklassområden? Är det rimligt att man i vissa skolor i Sverige har uppemot 80-85 procent elever som inte har svenska som modersmål och som en följd därav inte sällan har svårigheter att tillgodogöra sig undervisning på svenska? Är det konstigt att sådana elever har svårt att uppnå godkända studieresultat?

Och stämmer det inte att ett antal kommuner, däribland t.ex. Södertälje, själva larmat om att pengarna inte räcker för att hantera det stora inflödet av nyanlända?

Det är som att Ullenhag känner sig så jävla nöjda och goda bara för att dörrarna står på vid(are än resten av Europa) gavel här, men skiter i att det faktiskt inte slutar med att man gett någon PUT och beviljat socialbidrag etc. Det är snarare då det börjar.
    * Länder med betydligt lägre invandring har inte mindre kriminalitet. Det finns ingen styrkt korrelation mellan brottslighet och invandring. Sedan är det riktigt att en misslyckad integration och utanförskap överhuvudtaget leder till risk för kriminalitet. Där diskuterar jag gärna vad man kan göra.
    * Nej, självklart har ungdomar som bara varit i Sverige ett par år svårt att nå tillfredsställande skolresultat. Men jag tror på många av dem i alla fall. I SD-retoriken beskrivs de däremot ofta nedsättande som hopplösa analfabeter utan ambitioner.
    * Jag tycker Södertälje arbetat på ett bra och konstruktivt med integrationsfrågor i många år. Jag är inte sosse men har full respekt för Anders Lago och hans synpunkter. Han är ett utmärkt exempel på att man kan vara kritisk till invandrgingspolitik utan att vara rasist eller hänfalla åt fördomar.
  • Ermenegildo
    Naranjos skrev 2013-12-27 16:19:53 följande:
    EN stor skillnad mellan religionerna är att i den ena, tolkas orden bokstavligt. Det finns inget rum för tvivel. Det är antingen eller. Inom samma religion är det förenat med dödsstraff om man konverterar eller lämnar religionen.
    Judaismen och kristendomen har 10 guds bud och Nya Testamentet när det gäller kristendomen. Den andra religionen är krigisk till sin natur och säger rent ut att antingen skall alla människor byta religion till den enda sanna, eller förslavas/behandlas som andra klassens medborgare. Alternativet är döden.

Här kommer ett par intressanta klipp:

" rel="nofollow" target="_blank">

Sen att jag anser att alla religioner är vidskepelse är en annan diskussion men det finns bara en religion som förespråkar dödsstraff för att lämna religionen. Bara en religion vars högsta auktoriteter öppet och gärna står för detta samt praktiserar det. Det är en farlig religion.

Bonusklipp - lyssna från ca. 1.45.

Du är historielös. Det är inte så länge sedan kristna hade ihjäl kättare på löpande band. Och den här vaniljkristendomen som är kvar i Sverige är knappast representativ för världskristendomen. Vad som behövs för att bekämpa Islam och framförallt vanarterna inom den är utbildning och humanism.
  • Ermenegildo
    Orcha skrev 2013-12-27 22:59:27 följande:
    Ett gott tips är att be folk läsa på om humanism.
    Vad är det för fel på att älska sin nästa?

Alla dessa pro/con-sd-diskussionerna är jag sååå less på nu.
    Fan ge mig, och alla andra en kram, en skål, ett leende i mörkret säger mer än så mycket annat?

Ja.
    Jag ville ju ha en mysig jul utan sånt här dravel.Obestämd
    Ja, du har rätt. Diskussionerna är tröttande och beklämmande. Det ligger så otroligt mycket negativ energi i det och tyvärr lär jag inte lyckas omvända särskilt många rasister. De har kvar sin bittra livsåskådning vilket ju i slutändan mest drabbar dem själva.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?