Varför hatar folk SD?
Gustav Kirchhoff skrev 2013-11-30 22:34:35 följande:
Hur skapas utanförskapet? Tino är tillsammans med Assar Lindbäck dom mest meriterade nationalekonomerna inom Sveriges gränser, båda är eniga om att den destruktiva MENA-invandringen måste minskas kraftigt om Sverige ska kunna bibehålla sin välfärd.Häromdagen ertappade jag dig med att häva ut floskler om att den massiva invandringen från efterblivna mena-länder inte hade någon som helst inverkan på Sveriges ekonomi, vart har du fått det ifrån?Är det något som Annie Lööf nämnt mellan orden innovation och invandrade entreprenörer?
Ligger svårigheten i att tolka statistiken eller i att tro på statistiken?
Inget av detta är kontroversiellt, politiker från alla partier håller med.
Du "citerar" mig helt fel. Jag har sagt att SDs fokus på invandring för att förbättra Sveriges ekonomi är en total felprioritering. Det är inte samma sak som att säga att invandringen saknar ekonomisk betydelse. Hur många bibliotek Sverige har påverkar också vår ekonomi men om någon säger att de ska stänga alla våra bibliotek för att lösa Sveriges ekonomiska utmaningar är det svårt att ta en sån person på allvar. Och att kalla hela länder "efterblivna" som du gör säger en del om vad som egentligen är viktigt för dig. Det är knappast ditt brinnande intresse för ekonomi som får dig att skriva om invandring, eller hur?