Inlägg från: Ermenegildo |Visa alla inlägg
  • Ermenegildo

Varför hatar folk SD?

stoner skrev 2014-01-03 14:30:53 följande:
    Ja då faller bördan på oss.
    Men snälla läs, vad jag skrivit. Jag ser din gnidighet bara som ett symptom vi har i västvärlden på något mycket större. Nämligen när anser oss vara berättigade till vårt välstånd på grund av vår etnicitet och våra gränser.

Vårt självberättigande till överflöd leder oundvikligt också till att de som jobbar eller inte jobbar I SINA HEMLÄNDER får det sämre än de hade behövt. De är alltså "stackare" delvis pga hur vi lever. 
    Lite off topic men du gör inte någon en ekonomisk tjänst genom att konsumera mindre om du nu tror det, det är konsumtionen i västvärlden som lyft Asien från fattigdom och som nu håller på att göra samma sak i Afirka. Att det sen leder till miljöproblem är en annan sak, marknadskrafter är inte bra på att lösa miljöproblem eftersom de inte åsätts ett värde. Där måste politiker göra en insats med kraftigt höjda skatter på energi och utsläpp. 
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • Ermenegildo
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 14:40:00 följande:
    Nej jag arbetar för mina pengar. Jag har inte fått något gratis bara för att jag är blond och blåögd. Våra förfäder har byggt detta land. Min släkt har bott i Stockholm sen minst 1200-talet. Dom fick inte heller något gratis.
    Jag har 0 dåligt samvete att jag inte vill försörja fattiga invandrare.
    Du har även 0 empati och 0 basala kunskaper och tacksamhet om du inte förstår att du fått en helt otroligt massa gratis, bara genom att vara född i Sverige. Jag tycker inte du ska prata så mycket om Sverige för du förstår inte vad Sverige är för något. Sverige är känt i världen för humanism, öppenhet och moderna värderingar. Det är det våra förfäder har byggt och vi kan vara stolta över. Du representerar värderingar som bara en liten klick står för, man skulle rent av kunna kalla dem osvenska värderingar.

För övrigt undrar jag vad som drog dig till nicket Errol Flynn? Han är ju bl a känd för antisemitiska uttalanden och uttalat stöd för Hitler, var det det som lockade?
  • Ermenegildo
    pidda skrev 2014-01-03 14:53:38 följande:
    Det VI som skall anpassa oss till människor i tredje världen? Hur går det ihop med att Sverige försörjer halva Afrika sedan 70-talet genom 38 miljarder kr årligen i bistånd? Lägg sedan till nåra ytterliga hundra miljarder från övriga västvärlden.

Du har f.ö inga argument mot det inlägg du svarar på, du borde lägga ner.
    Sex av världens tio snabbast växande ekonomier finns i Afrika så du behöver inte vara så orolig, Afrika kommer http://www.economist.com/blogs/baobab/2013/05/development-africa
  • Ermenegildo
    stoner skrev 2014-01-03 14:59:39 följande:
    I det korta loppet, nej.

Men om världen skall bli mer jämlik genom konsumtion kommer livsvillkoren kollapsa på jorden pga miljöförstöring.

Återstår alltså:
    1. Vi som redan överkonsumerar, drar ner. Vi ger sedan skäligt betalt och rättvisa villkor för produktion och handel globalt.
    2. Vi fortsätter som vi gör för att vi inte vill ge upp några privelegier.
    Detta hör inte till tråden men ändå ett sista svar på detta. Det du skriver hörs ibland från vänsterkretsar och bygger på grundläggande okunskap om ekonomiska samband. Vad är "överkonsumtion" och vad tror du händer om vi drastiskt minskar vår konsumtion? Det ger inte några som helst positiva effekter för fattiga i världen, tvärtom. 

Våra privilegier håller på att utplånas i takt med att fattiga får det bättre på grund av ekonomisk utveckling, inte trots.

Däremot är jag helt med på oron inför miljöproblem men det paradoxala är att miljö först blir en fråga när man nått visst välstånd. Den som inte har mat för dagen har inte råd att bry sig om utsläpp. Politker och konsumenter måste driva miljöfrågorna.
  • Ermenegildo
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 15:08:38 följande:
    Jag kan svara när jag lider. När trycket på sjukvård och skola ökar av människor som inte bidrar till välfärden. Flyktingpolitiken är alldeles för dyr. Jag lider när mina barn måste byta skola för att det snart är fler invandrare än svenskar och skolan är så stökig att alla blir lidande.
    Jag lider på många sätt av en ansvarslös flyktingpolitik men den riktiga smällen kommer mina barn få ta. Och mina barnbarn.
    Lider du mycket av den stora mängd holländare och tyskar som kom til Sverige på 1600-talet? För att inte tala om vår importerade kung vars ättlingar, så här flera hundra år senare, fortfarande är bidragsberoende?

Amerikaner borde ju för övrigt lida något fruktansvärt, där har ju alla utom en liten minoritet förfäder som invandrat under de senaste 300 åren.

Dina barnbarn kommer vara smartare än du tror jag, de kommer inte lida av att vi alla har en blandad härkomst och kulturell bakgrund, utan acceptera och gilla andra människor.
  • Ermenegildo
    La haine des Arabes skrev 2014-01-03 15:17:41 följande:
    Du har noll kunskaper inom evolutionär biologi.

Du tror säkert på fulla allvar att det är en ren och skär slump att araber lever efter en uråldrig religion som vi tog avstånd ifrån för flera hundra år sedan, det är säkert också slumpen som gör att det inte finns en enda vettig uppfinning eller en nobelpristagare som härstammar från Afrika?

Du är ett barn av vår tid, en kulturmarxistisk produkt som slutat att tänka själv - till ditt försvar får man väl säga att du är långt ifrån ensam, det kryllar av regelrätta döskallar idag som har tappat bort sig själv och verkligheten dom lever i.

Givetvis har det inget med empati att göra, det har att göra med realism och hur man förfogar över den intelligens man är tilldelad.

Du har valt ett ytligt sätt att använda din intelligens, mestadels låter du andra styra dina tankar. Tyvärr tycks vi gå emot en mental istid där det är mer regel än undantag att följa dom dogmatiska mönstren.

Men i vårt land är vi runt en miljon smarta - och vi blir fler för varje dag. Annie Lööf och hennes tankelösa kumpaner tycks vara på väg att lämna makten ifrån sig, permanent.

Kulturmarxistisk produkt? Ha. Det var flera personliga utfall men ganska lite substans. Men utveckla gärna lite dina tankar om evolutionär biologi, eller ska jag kalla det rasbiologi? Upplys mig gärna lite om araber och afrikaner. Var inte rädd nu, har du sagt A får du väl säga B.
  • Ermenegildo
    Eugenie skrev 2014-01-03 15:29:08 följande:
    Om det du säger är sant, så måste du ha bott i ett White Trash-område i stället. Annars är ju detta med att använda könsord som svärord typiskt för "vissa" kulturer. Detta man ofta hör "din mamma" betyder ju t.ex. "jag ska knulla din mamma". Så skulle en svensk aldrig säga. Det har också att göra med respektlösheten emot svenska flickor överlag, då de ses som sämre än systrarna därhemma som går klädda i burka, aldrig får gå ut utan förklä och absolut inte umgås med pojkar.
    Du menar att svenskar inte kallar flickor för horor? Jag har percis för mig att jag sett en film som visade motsatsen. Vad var det nu för film...?
  • Ermenegildo
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 15:37:11 följande:
    Fick Holländarna på 1600-talet socbidrag? Fick de som migrerade till Amerika socbidrag? Det missade jag i skolan.
    Ja, det missade du. De som migrerade till USA lockades dit med stora bidrag i form av pengar och land, det var därför de åkte dit plus att många ville åt frihet från förtryck och frihet att utöva sin religion. På så sätt påminde de väldigt mycket om dagens invandrare och flyktingar. Sedan var och är USA bättre på att integrera invandrare. Men även i USA har det alltid funnits en liten arg klick som hatar nyanlända och sprider fördomar och motsättningar. Så historien upprepar sig. 
  • Ermenegildo
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 15:41:52 följande:
    Jag orkar verkligen prata med dig om folktillväxt igen. INGET du säger i hela världen kommer få mig att tro att Sverige inte klarar sig om vi inte försörjer 100 000-talsmänniskor från MENA som inte kommer arbeta på generationer. Den diskussionen är klar.
    Vad som krävs är fler svenskar i arbete, oavsett härkomst. Det är du dock inte intresserad av, eftersom ditt mantra bara är att minska invandringen.
  • Ermenegildo
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 15:48:48 följande:
    Nja det är ju en sanning med modifikation. Man fick inte lägenheter och pengar genom ett hål i dörren.

De som utvandrade i den första emigrationsvågen (fram till ca 1845) var främst affärsmän, hantverkare, tjänstemän, rikare bönder samt några ur adeln och det högre borgerskapet. Människor från medelklassen och däröver kan man säga. Att emigrera krävde – då som nu – pengar, kunskap och ett gott kontaktnät i det nya landet.

Folkskolestadgan från 1842 innebar att de allra flesta svenskar var både läs- och skrivkunniga. Släktingar som emigrerat skrev hem och berättade om hur det var i Amerika.

En del av Sveriges fattiga skeppades också iväg till Amerika i all hemlighet, det var inget myndigheterna talade högt om. De fattiga fick resebidrag om de lovade att emigrera. Resebidraget bestod av pengar som kommunerna samlat in av kommuninvånarna.
    Vad vill du dra för slutsatser av detta? Tyckte du att invandringen till USA, med alla dessa olika kulturer och etniciteter, var positiv? I så fall kanske det är dags att ompröva en del av dina tidigare uttalanden?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?