Inlägg från: Philipsson |Visa alla inlägg
  • Philipsson

Varför hatar folk SD?

Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-08-11 23:42:54 följande:
    Nu väntar jag bara på ett svar om svenska pensionärer på Costa del Sol.
    Det "roliga" är att många progressiva tycker de svenska pensionärerna på spanska Solkusten är jättepinsamma för att de inte kan tala spanska - och för att de inte anstränger sig för att lära sig -,  när de nu bor där, men att de invandrare som bor i Sverige och som inte kan tala svenska, och som inte gör sitt bästa för att lära sig, dem är det bara synd om! Då betraktas de som offer för en misslyckad svensk integrationspolitik, och som offer för svenskt förtryck!

Snacka om växelperspektiv!
  • Philipsson
    Kunigunda skrev 2014-08-11 23:55:58 följande:
    Man har också, i grundskolan och vid behov som ett led i det särskilda stödet, rätt till studiehandledning på modersmålet, som innebär en undervisningsförstärkning på elevens modersmål.
    Sånt skräp bör naturligtvis avskaffas, eftersom det stjäl resurser från övriga delar av skolans verksamhet.
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-08-12 00:21:41 följande:
    Gulligt att Philipsson hat mött en intellektuell jämlike.

Philippson tillhör de därom anser att barnaga borde återinföras.

"Den där gången du svarade en kvinna som sökte råd efter att hennes man försökt välta henne med orden  - att hon borde lära sig vara mer följsam.

Inger regel utan undantag, då kanske du hade förtjänat lite smisk.
    Varför lägger du ord i min mun? Det där du citerar har jag aldrig sagt. Var vänlig, ange varifrån du har hämtat det du citerar fortsättningsvis. 

Du är nog en av de mest ohederliga nätdebattörer jag har stött på.
  • Philipsson
    Kunigunda skrev 2014-08-12 00:13:02 följande:
    Det är en kostnadseffektiv åtgärd, då den kopplas till modersmålsundervisningen, och ger god utväxling, till skillnad från SUG:ar som kostar mycket utan att leverera resultat. Att öka måluppfyllelsen för nyanlända innebär att de snabbare etablerar sig på arbetsmarknaden, vilket ger ökad livslön = ökad skatteintäkt samt bättre hälsa och bättre integration. Känner du till det där med gungor och karuseller?
    Tvärtom. Se inlägg #16151. Det viktigaste för invandrarbarnet är att vederbörande tar till sig det nya språket, så att det blir förstaspråk. Då kan det gå bra för personen.

Vi ska inte sträva efter att hålla kvar invandrarbarnen i föräldrarnas lingvistiska hemvist, genom att ödsla resurser på hemspråksundervisning el. motsv. Det finns ingenting att vinna på det och det kostar bara en massa pengar.
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-08-12 11:40:40 följande:
    Nja, då är det väl snarare synnerligen ohederligt av dig att välja inlägget jag skrev där den förbannade autokorrigeringen gjorde det oläsligt. Jag skrev om det strax efter.
    Jag läste vad jag läste, och reagerade på det, och istället för att be om ursäkt, så kallar du MIG ohederlig. Du har uppenbarligen ingen skam i kroppen.
  • Philipsson

"Vi har sett att utvecklingen i Irak och Syrien gör att vi har en rätt påtaglig ökning av kostnaderna för asyl och integration och migration, den kommer att slå igenom på offentliga finanser."

Anders Borg: Dagens Eko, 11 aug (sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5934772)

Lite "kul" det där att etablissemanget, som alltid har talat om att invandringen är en intäkt och inte en utgift - en uppfattning som är vida spridd även här i tråden -, nu revideras av en av de viktigare företrädarna för just detta etablissemang.

• Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-08-12 14:31:55 följande:
    Men då - nu blir du ju sådär igenFörvånad

Har du varit ute och spanat efter batikhäxor på förmiddagen? Jag tycker det verkar som det är efter dessa tillfällen du blir som oggigast.

Hursomhelst. Du brukar ju skryta med att du inte är gymnasist. kanske det är det som fattas dig - att du inte förstår att det var Grind jag riktade mig till och att jag nämner dig eftersom jag tycker att hen har mött en intellektuell jämlike i dig - samt att hen är mycket uppvaktande gentemot dig i sin framtoning.

Hursomhelst: Jag kommer med ett konkret påstående om dig - att du anser att barnaga borde återinföras. Vill du att jag ska leta rätt på inlägget där du skriver detta och citera?

Jag kommer också med ett lite illa formulerat påstående om Grind. Jag påstår att hen besvarade ett inlägg från en kvinna som sökte stöd  (här på FL:s känsliga forum) när hennes man försökt våldta henne - hen (Grind) svarade henne med orden att hon borde försöka vara lite mer följsam gentemot sin man.

Jag har aldrig tänkt tanken att du skriver under signaturen Grind vid sidan om Philipsson - om du inte gör det så var min avslutande kommentar riktad till Grind.

Jag avslutade med kommentaren "Ingen regel utan undantag, då kanske du hade förtjänat lite smisk" Visst syftade jag då på din inställning till barnaga - men repliken var riktad till Grind, inte dig, såvida du inte skriver under den signaturen också.

Slutligen - en fråga: När du konstaterar att jag är psykopat - är det röster som viskar detta till dig dåSkrattande

Jag tycker du ska fatta mod, Philipsson - sök in på gymnasiet och fokusera på att förbättra din förmåga att tolka texter.

Mycket av din oggiga attityd kommer sig av att du inte hänger med, det tror iallafall jag.
    Du tycks leva i nån slags fantasivärld. Du skriver långa inlägg om meningslösheter, som inte har med sakfrågorna att göra, och ljuger hejvilt. Och du fixar inte att be om ursäkt när du citerar fel. Jag känner mig trygg i min förvissning att du är beslagen med någon typ av diagnos av det där slaget som tillämpas i psykiatrin. Jag nämnde psykopati, och det ligger nog rätt nära.

Hur som helst, när det gäller barnagan så är min uppfattning den att det inte behövs nån speciell lag för det. Misshandel fanns ju redan i brottsbalken när förbud mot aga infördes. Att i uppfostranssyfte ge barnet en dask i baken är som jag ser det helt ok. - det är inte misshandel -, och det borde inte vara olagligt. Så på så sätt är jag för att barnagan borde återinföras, ja.

Så, nu kan du sätta igång med att förvrida och vantolka det jag har skrivit. Varsågod, demagog!
  • Philipsson
    grind skrev 2014-08-12 18:49:46 följande:
    Det är märkligt att vänstern alltid är toleranta och fulla av förlåtelse när mördare och andra kriminella står inför rätta. 

När det kommer till nära anhöriga är dock behandlingen och toleransen en annan. Skilsmässa ska göras för minsta snedsteg. Det senaste är att man säger upp bekantskapen med barndomsvänner och släktingar för att de röstar på "fel" parti. 

Så var det med den toleransen...

Jag säger som alltid. Det är behandlingen av nära och kära som visar vad en människa går för. Av dina inlägg att döma och av många vänsterfolk får man intrycket att det viktigaste är vad man röstar på och om man skänker pengar till röda korset.  Snacka om att vara slav under en ideologi.

Och samtidigt som proggarna förfäktar demokratin med sentenser som "jag delar inte din åsikt men är beredd att dö för din rätt att uttrycka den", så gör representanter för dem allt för att tysta meningsmotståndare genom att blåsa i visselpipor och strippa framför statsministern när han håller tal.

Hyckleri? Ja, naturligtvis. Dessa hippies har ju aldrig varit speciellt koherenta. Mer ull åt barnen och peace, love and understanding, å ena sidan, och samtidigt behandla folk på gator och torg, som svin. Kolla en sån som John Lennon, en representant för 70-talets proggare. Mer ull åt barnen men övergav frun och barnet Julian, det gjorde han. De är väldigt förtjusta i vackra ord. Göran Lindberg, alias "Kapten klänningf", är likadan.

• Philipsson
    Kunigunda skrev 2014-08-12 21:13:24 följande:
    Du vet väl att när du citerar från dagstidningarnas debattsidor, så är det enskildas debattinlägg och inte tillförlitliga källor.
    Men om du nu har nåt att invända mot det Sandelin skriver, så är du ju välkommen att presentera det här i tråden. Det är så debatt fungerar.

Problemet är ju att ingen kommer att bestrida det Sandelin skriver, i sak, utan det enda han kommer få höra är icke-argument, av slaget "rasist" o.s.v. Så är debattklimatet i pk-media.

Oavsett det så låter det ju positivt att invandringsfrågan är på väg att bli en valfråga, på Moderaternas initiativ. Där finns det ju verkligen skäl till självrannsakan.
  • Philipsson
    nihka skrev 2014-08-12 22:11:38 följande:
    Eftersom utvecklingen går framåt har vi i Sverige gått ifrån pennalism.
    Du borde konsultera ordboken först, om du nu vill använda ord du inte behärskar.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?